וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרק פישר: "קורה פה משהו גדול לנגד עינינו"

העתיד של הת'אנדר, ההצגה של דוראנט, העייפות של הספרס, התלונות של טימי נגד השיפוט, פישר שלא נגמר. סיכום משחק 6

מיאמי ובוסטון לחוצות לקראת המשחק השישי בגמר המזרח, אבל מה שיותר צריך להדאיג אותן זה מי שכבר מחכה להן בגמר הגדול. אוקלהומה סיטי העפילה הבוקר (חמישי) לגמר ה-NBA אחרי ניצחון 99:107 על סן אנטוניו, ואחרי שהת'אנדר הדיחו בצורה משכנעת שלוש קבוצות עם פוטנציאל אליפות (0:4 על דאלאס, 1:4 על הלייקרס, 2:4 על הספרס), נדמה שכבר אי אפשר להתכחש לעובדה: מדובר בקבוצה הכי מרשימה עד עתה בפלייאוף.

קווין דוראנט, אוקלהומה סיטי ת'אנדר, מחזיק בגביע אליפות המערב. רויטרס
ג'ינובילי: "כשיש לך כל כך הרבה שחקנים טובים בני 22 או 23, אי אפשר שלא להיות אופטימיים בנוגע לעתיד"/רויטרס

קווין דוראנט, בן 23 בלבד, שיחק לראשונה העונה את כל 48 הדקות, והוביל את קבוצתו עם 34 נקודות ו-14 ריבאונדים. דוראנט סיים את הסדרה עם ממוצעים נפלאים של 28.0 נקודות ו-8.0 ריבאונדים למשחק (הכי הרבה בקבוצה בשתי הקטגוריות), והוא מתחיל לעכל את ההישג הנפלא של קבוצתו. "זה המשחק הכי קשה ששיחקתי מאז שהגעתי לליגה הזאת", אמר כוכב הת'אנדר, ששמע את הקהל שואג MVP, MVP. "לא הפסקנו להילחם לכל אורך המשחק. ניסיתי לעורר השראה בחברים שלי לקבוצה עם מהלכים בשני צדי המגרש, ואני שמח שהצלחנו להשיג את הניצחון הזה עבור אוקלהומה סיטי".

סן אנטוניו הוליכה ב-18 הפרש ברבע השני וירדה להפסקה עם יתרון 15 הפרש. "המאמנים אמרו לנו במחצית שאנחנו חייבים לשחק בכוח, עם תחושת דחיפות", סיפר דוראנט על המהפך שחל בקבוצתו אחרי ההפסקה, כשבמחצית השנייה שחקני אוקלהומה סיטי קלעו 59 נקודות מול 36 בלבד של סן אנטוניו, "לא רצינו לחזור לסן אנטוניו. רצינו לתת את כל מה שיש לנו על המגרש, לא להשאיר כלום".

ג'יימס הארדן, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. רויטרס
"אין לנו את הרגליים הרעננות שלהם או את האנרגיות שלהם, אף פעם לא נוכל לקפוץ גבוה כמוהם או לרוץ מהר כמוהם". הארדן/רויטרס

ולמה דוראנט שיחק 48 דקות? "אחרי הרבע הראשון באתי למאמן ואמרתי לו, אני יכול לשחק כל הלילה", סיפר דוראנט. "זה מדהים מבחינתו לשחק ככה במשחק כל כך חשוב, כל כך מכריע", הסביר המאמן סקוט ברוקס, "לא רציתי להוציא אותו במצב הזה. לא היה אכפת לי כמה פעמים הוא הסתכל עליי בעיניים עייפות". וכמו תמיד, מיד עם השריקה דוראנט קיבל חיבוק מאמא שלו. "אני יודע שזה רק עוד צעד אחד שמקרב אותנו למטרה, אבל זה היה מתוק", אמר דוראנט.

אומנם שחקני אוקלהומה סיטי היו אלה שתפקדו בצורה טובה יותר גם בדקות האחרונות, אבל כצפוי, המהפך קרה בזכות דקות ארוכות של ריצה מצד לצד ואנרגיות אתלטיות של המארחים, בשילוב על התלהבות של הקהל. "הם היו יותר אנרגטיים", הודה מאנו ג'ינובילי בסיום, "הם הציגו הגנה משופרת, הם היו יותר אגרסיביים. כמובן שאין לנו את הרגליים הרעננות שלהם או את האנרגיות שלהם, אף פעם לא נוכל לקפוץ גבוה כמוהם או לרוץ מהר כמוהם".

טים דאנקן, סן אנטוניו ספרס. רויטרס
"נראה היה שברגעים החשובים הם קיבלו כל שריקה שהם רצו, וזה שינה לגמרי את המשחק". דאנקן/רויטרס

למשך דקות ארוכות, שחקני סן אנטוניו הסתדרו בלי לרוץ מהר או לקפוץ גבוה, והובילו בבטחה בזכות משחק נהדר של טוני פארקר ותרומה התקפית חשובה מצדו של טים דאנקן. "זה מאוד מאכזב", הודה דאנקן בסיום, "האמנתי שזה הזמן שלנו לחזור לגמר ולנסות לקחת עוד אליפות. זו הייתה המטרה היחידה שלנו, אבל היא נגמרה".

רק לפני שבוע סן אנטוניו הייתה ברצף נהדר של 20 ניצחונות, אבל מאז ספגה ארבעה הפסדים רצופים. "זה מאוד מתסכל", אמר סטיבן ג'קסון, שמשחק אדיר שלו (6 מ-7 מהשלוש) לא הספיק, "טים רצה את זה מאוד, ואני רציתי את זה בשבילו, אבל בסופו של יום צריך להסיר את הכובע בפני השחקנים האלה".

טוני פארקר, סן אנטוניו ספרס. רויטרס
"האמנתי שזה הזמן שלנו לחזור לגמר ולנסות לקחת עוד אליפות". פרקר/רויטרס

בסיום דאנקן רמז שגם השופטים פגעו במאמץ של סן אנטוניו, כשברבע האחרון הת'אנדר קלעו 9 מתוך 13 הנקודות שלהם מקו העונשין. "נראה היה שברגעים החשובים הם קיבלו כל שריקה שהם רצו, וזה שינה לגמרי את המשחק", אמר דאנקן, "נתנו הגנה קשוחה וניסינו להשיג עצירות, אבל השריקות שלחו אותם כל הזמן לקו".

מאנו ג'ינובילי, מנגד, אמר ש"אין הרבה על מה להתלונן. הייתה לנו ריצה מעולה, אבל פשוט לא הצלחנו לנצח את הבחורים האלה". ג'ינובילי החמיא ליריבה, ואמר ש"זה בהחלט מרשים מה שהם השיגו בתקופה קצרה יחסית. העתיד שלהם מבטיח מאוד. כשיש לך כל כך הרבה שחקנים טובים בני 22 או 23, אי אפשר שלא להיות אופטימיים בנוגע לעתיד".

דרק פישר (מימין), ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. רויטרס
"הרוברט הורי המודרני". דרק פישר/רויטרס

אבל לאוקלהומה סיטי יש גם כוכב ותיק, דרק פישר, שקלע 9 נקודות הלילה, כולל שלשה חשובה בסיום. "הוא הרוברט הורי של ימינו, זריקה גדולה אחרי זריקה גדולה", הגדיר אותו הפרשן רג'י מילר, "אני מקווה שאנשים שצופים במשחק הזה מבינים שהם צופים בדבר גדול שצומח".

"אנחנו פשוט משחקים אחד בשביל השני", אמר פישר, "וכשמשחקים ככה, קורים דברים טובים. אמרתי לשחקנים האלה, לא מעניין אותי הגיל. קורה פה משהו גדול מול העיניים שלנו. עכשיו זה הזמן שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully