וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: תיאו פפאלוקאס חתם לעונה אחת

13.8.2011 / 20:54

הצהובים המשיכו להפתיע ברכש נוצץ, והתחזקו גם ברכז היווני בן ה-34 שמגיע מאולימפיאקוס: "אני עדיין יכול לתרום הרבה"

מכבי ת"א צריכה את פפאלוקאס? בואו לדבר איתנו על זה בפייסבוק

אחרי שהדהימה עם החתמתו של ג'ורדן פארמר, המשיכה הערב (שבת) מכבי תל אביב להפתיע בשוק ההעברות הקיץ כשהחתימה לעונה אחת את תיאו פפאלוקאס. הרכז היווני בן ה-34, בלי ספק אחד השחקנים הטובים ביותר ביורוליג בעשור החולף, ישלים את הקו האחורי של דייויד בלאט, ויחבור לג'רמי פארגו, ג'ורדן פארמר, ג'ון שייר, טל בורשטיין ויוגב אוחיון. פפאלוקאס אמור להגיע לישראל בעוד כשבועיים.

בנוסף עדיין קיימת האפשרות שגם עמרי כספי יצטרף לקבוצה עד לסיום השביתה ב-NBA. גורם בקבוצה הבהיר ששיחות בין הצדדים נערכו לאורך כל הקיץ, ובהנהלת הצהובים לא שוללים את האפשרות שהוא יחתום על חוזה על בסיס שכר חודשי בשל האפשרות שיחזור לארצות הברית עם תום השביתה.

במקביל בהנהלת הקבוצה שומרים על קשר עם נציגיו של דורון פרקינס ויש גורמים בקבוצה המעוניינים שהשחקן ימשיך. פרקינס ממשיך בימים אלה את תהליך השיקום שלו והצהובים עוקבים אחרי קצב החלמתו.

"אני מאוד שמח שאשחק במכבי תל אביב", אמר פפאלוקאס. "אני מרגיש שאני עדיין יכול לתרום הרבה ורוצה להודות למאמן דיוויד בלאט וההנהלה על הביטחון שהם מגלים כלפי. מהרגע שבלאט דיבר איתי, הנחישות שלי רק גדלה. המטרה שלי היתה להישאר ברמה הגבוהה ביותר באירופה, ואין מקום שמתאים לכך יותר ממכבי המפוארת, היא תמיד בטופ. למכבי יש היסטוריה, שם וסגל שיאפשר לי לעמוד במטרה הזאת. אעשה מה שצריך כדי לעזור לקבוצה לעמוד במטרותיה".

פפאלוקאס החמיא לקהל הצהוב אותו זכר להכיר היטב לאורך שנותיו, ואמר: "אני מאוד אוהב את היכל נוקיה, זה מקום נפלא לשחק בו, ועכשיו לחוות אותו מהצד הביתי יהיה פשוט מרגש עבורי. הקהל של מכבי מבין ואוהב כדורסל, יש לכם תרבות כדורסל הידועה בכל אירופה, ולעונג לי להצטרף לחגיגה בצהוב. אני מחכה לטירוף ביציעים ורוצה שכולם יידעו שאני מגיע לתת את כל כולי למכבי, אני להוט לתרום להצלחת הקבוצה".

על החיבור המחודש עם סופוקליס שחורציאניטיס, חברו לאולימפיאקוס ונבחרת יוון בעבר, אמר: "את סופו כמובן שאני מכיר מצוין. הוא שחקן גדול ובחור נהדר, וראיתם את זה בעצמכם בעונה שעברה. האנשים במכבי תל אביב והמאמן בלאט עשו איתו עבודה גדולה. הוא מוכשר בטירוף ואעשה הכל לעזור לו להתקדם אפילו עוד יותר, אבל הדבר שתמיד היה בעיניי מעל הכל הוא הצלחת הקבוצה וכך זה נשאר. אני פה בשביל מכבי".

קבלן של תארים

פפאלוקאס (34, 2.00 מ'), אחד השחקנים הגדולים בתולדות הכדורסל היווני, החל את דרכו בליגה היוונית בפאניוניוס ב-1999 ואחרי שנתיים עבר לאולימפיאקוס, במדיה שיחק עונה אחת לפני שנחת בצסק"א מוסקבה. בכל חמשת שנותיו הפנטסטיות ברוסיה העפילה הקבוצה לפיינל פור של היורוליג, ואף זכתה במפעל ב-2007, כשהרכז היווני נבחר אז לשחקן המצטיין במפעל.

ב-2008 חזר פפאלוקאס לאולימפיאקוס, בשורותיה שיחק בשלוש השנים האחרונות והחל להתרגל למעמדו החדש כשחקן משלים. בעונה החולפת העמיד ממוצעים צנועים של 5.4 נקודות, 2.6 ריבאונדים ו-3.8 אסיסטים למשחק ביורוליג, אך המספרים של פפאלוקאס מעולם לא סיפרו את הסיפור המלא של הרכז.

משנה משנה החל הרכז הגבוה להראות כי לא רק שמדובר באחד ממנהלי המשחק הטובים ביבשת, כי אם גם בווינר ענק. בין אם היה פותח בחמישיה או עולה מהספסל, פפאלוקאס תמיד היה מסיים משחקים בקבוצותיו, ובדרך כלל לוקח על עצמו את המהלכים המכריעים. למכבי תל אביב הנוכחית הוא בהחלט מגיע בסוף הקריירה, אך לאור הקו האחורי החזק שבנה דיוויד בלאט, לא בטוח שהצהובים יסבלו מכך. אין ספק שהרכז הוותיק יוסיף המון עומק וחכמה, כשחקן שכבר היה בכל המעמדים הגדולים של הכדורסל האירופי.

במקביל לשנותיו הנהדרות ביורוליג כיכב פפאלוקאס גם בנבחרת יוון, אותה הוליך לזכייה באליפות אירופה ב-2005 עם 22 נקודות במשחק הגמר מול גרמניה. באליפות העולם 2006 שוב הצטיין הרכז, בעיקר בחצי הגמר מול ארצות הברית, כאשר 8 נקודות ו-12 אסיסטים סידרו לו ולחבריו ניצחון סנסציוני על האמריקאים, כזה שזכור למרות הפסדה של יוון לספרד בגמר האליפות.

במכבי תל אביב חוגגים את ההחתמה הגדולה

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully