וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: נדאל עלה לגמר ויפגוש שם את דג'וקוביץ'

הספרדי חזר מפיגור בדרך ל-7:5, 2:6, 2:6, 4:6 על מארי. הסרבי, שעלה לפסגת הדירוג, ניצח ב-4 מערכות את צונגה

כל הדיווחים והכתבות על ווימבלדון

ובכן גבירותי ורבותי, נקבע גמר ווימבלדון 2011. לאחר ימים ארוכים של טניס נהדר, נותרו חובבי הענף עם שני השחקנים הטובים בעולם כיום: נובאק דג'וקוביץ' ורפאל נדאל, שייאבקו על התואר היוקרתי (ואולי על מעמד השחקן הטוב בעולם) ביום ראשון הקרוב. הסרבי העפיל לראשונה למעמד הנכסף אחרי שעצר את הדהירה של ג'ו ווילפריד צונגה עם 6:7, 2:6, 7:6, 3:6 מצוין, וכבונוס הבטיח לעצמו עלייה למקום הראשון בעולם בדירוג החדש שיתפרסם ביום שני. אחריו הגיע תורו של נדאל לעלות למשטח הדשא אל מול יקיר הממלכה הבריטית אנדי מארי. הסקוטי עוד הצליח לייצר לא מעט תקוות כשניצח את המערכה הראשונה, אך בסופו של דבר נדאל העביר הילוך, ניצח 7:5, 2:6, 2:6, 4:6 והראה שהוא טוב מתמיד. ביום ראשון נראה אם זה יספיק מול דג'וקוביץ'.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. Clive Brunskill, GettyImages
סוף סוף במקום הראשון. דג'וקוביץ'/GettyImages, Clive Brunskill

נובאק דג'וקוביץ' (2) - ג'ו ווילפריד צונגה (12) 6:7, 2:6, 7:6, 3:6

עד לפני חודש נובאק דג'וקוביץ' היה הטניסאי הכי חם בסבב, אבל ההפסד לרוג'ר פדרר בחצי גמר הרולאן גארוס, שקטע את רצף 43 הניצחונות של הסרבי, אילץ אותו להתחיל את הספירה מחדש. לאכזבתו, או אולי דווקא לשמחתו, הוא לא קיבל הזדמנות לנקום בשוויצרי, שאיבד יתרון של שתי מערכות מול צונגה ברבע הגמר והודח. הצרפתי המותש הפסיד בשובר שוויון במערכה הראשונה, איפשר לדג'וקוביץ' להשתלט על המשחק במערכה השנייה ונתן פייט ענק במערכה השלישית בה ניצח בשובר שוויון דרמטי, אבל נפל מהרגליים במערכה הרביעית.

מערכה ראשונה

צונגה הנלהב פתח את המשחק מאותה נקודה בה סיים את המשחק ההיסטורי שלו מול פדרר, ושבר את משחקון ההגשה הראשון של דג'וקוביץ' על האפס. הסרבי ניסה להגיב במהירות והשיג נקודת שבירה מיד במשחקון הבא, אלא שצונגה הדרוך נאבק בחזרה ועלה ל-0:2. דג'וקוביץ' ייצב את ההגשה והמשחק החל להתאזן, עד שבמצב של 2:3 לצונגה הצרפתי ייצר נקודה נפלאה עם רגל אחת על הדשא, שהקפיצה את הקהל לשמיים והעלתה אותו ל-2:4.

דג'וקוביץ' המשיך להתקרב ואחרי ששמט יתרון 0:40 בפיגור 5:4 הוא הצליח להתעשת ולהשיג את השבירה המיוחלת בדרך ל-6:6. בשובר השוויון שוב איבד צונגה ריכוז ברגע הלא נכון, ואיפשר לדג'וקוביץ' לברוח ל-2:4 בווינר מצוין. שתי טעויות לא מחויבות של הצרפתי הכניסו אותו לפיגור של 6:3, וגם אחרי שצימק ל-6:5 הוא רשם טעות נוספת, ודג'וקוביץ' ניצח 4:7 ו-6:7 במערכה אחרי שעה וחמש דקות.

מערכה שנייה

דג'וקוביץ' הסתער על צונגה מהרגע הראשון במערכה השנייה, עלה נהדר לרשת והפעיל לחץ בלתי פוסק על הצרפתי, שאיבד שליטה על הפורהנד שלו ונשבר במשחקון הפתיחה. השניים החליפו שמירות בשלושת המשחקונים הבאים, לפני שהסרבי העלה הילוך במצב של 1:3 והשיג שבירה שנייה וקריטית בעזרת הבק הנד הקטלני שלו. צונגה נראה שבור מנטלית, ודג'וקוביץ' ניצל זאת כדי לשייט ל-2:6 בתוך 28 דקות.

מערכה שלישית

המעטים בקהל שבנו על קאמבק מפואר נוסף של צונגה ראו את דג'וקוביץ' שובר פעם נוספת במצב של 1:1 במערכה השלישית ומציב את עצמו בעמדת זינוק מצוינת לסגור את הסיפור. הצרפתי עוד הספיק לשעשע את הצופים עם סדרת נקודות מרהיבות ליד הרשת בהתעופפויות כמו שרק הוא יודע, לפני שבפיגור 4:3 הוא סוף סוף הצליח להרים את רמת משחקו לאורך זמן כדי לשבור בחזרה ולאזן ל-4:4. דג'וקוביץ' כבר הרגיש את הניצחון מתקרב כששבר ל-5:6, אבל צונגה לא ויתר עם שבירה מהירה משלו וכפה עוד שובר שוויון.

בשובר השוויון הדרמטי פתח צונגה בסערה עם 0:2, לפני שדג'וקוביץ' שוב כפה עליו טעויות ועלה ל-3:5. הסרבי השיג נקודת משחק ראשונה ביתרון 5:6 אבל סרב אנד וולי מתוזמן של הצרפתי האריך את המשחק, וגם ביתרון 7:8 דג'וקוביץ' לא השכיל לסגור עניין כשצונגה שלף אייס עוצמתי. ההזדמנות הבאה הייתה של המדורג 12 בטורניר, שהוליך 9:10 ועשה את העבודה עם ווינר ענק שנתן לו 9:11 בשובר השוויון ו-6:7 מתוק במערכה אחרי שעה.

מערכה רביעית

למערכה הרביעית עלה דג'וקוביץ' עם אנרגיות מחודשות, ניצח על האפס במשחקון הראשון ושבר על האפס את המשחקון השני. צונגה ההמום התעורר רק בפיגור של 3:0, אבל ההגשות המצוינות של הסרבי הבהירו שהפעם אין לו כוונה להיגרר לעוד קרב צמוד. ביתרון 3:5 הוא שמר על ריכוז מלא, המשיך להגיש נהדר וכפה על צונגה את הטעות האחרונה של אחר הצהריים בנקודת המשחק השלישית שלו, אותה ניצל כדי לנצח 3:6 במערכה ובמשחק כולו.

רפאל נדאל (1) - אנדי מארי (4) ל-7:5, 2:6, 2:6, 3:6

כמה קיוו בבריטניה לקבל סוף סוף אלוף מקומי לטורניר הדשא היוקרתי, דבר שלא קרה מאז 1938. לרגעים מסוימים בימים האחרונים נדמה היה כי מארי אכן יהיה הגיבור החדש של הממלכה. המדורג רביעי בעולם אפילו ניצח את המערכה הראשונה הערב, אך במערכה השניה שוב סבל מנפילת מתח מנטלית, ורפאל נדאל הרי לא צריך יותר מזה. השור ממיורקה השתלט לחלוטין על המשחק, ביצע 7 שגיאות בלתי מחויבות בלבד (לעומת 39 של מארי!), ולפרקים הציג פשוט יכולת שיא. משחקון אחר משחקון הפערים הגדולים בין שני השחקנים שוב התגלו במלוא תפארתם, ובסופו של דבר קיבלנו את אותה שורה תחתונה: אנדי מארי מודח מווימבלדון בחצי הגמר זו שנה שלישית ברציפות. ורפא? הוא יקווה לחגוג ביום ראשון זכיה שלישית באול אינגלנד. עם יכולת כמו של היום, זה בהחלט אפשרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
בכושר כזה, מעט מאוד אנשים מסוגלים לעצור אותו. נדאל/רויטרס

מערכה ראשונה:

הסט הראשון הלך הכי צמוד שאפשר. למרות הלחץ הגדול על כתפיו, מראה נראה פשוט מצוין בהתחלה, בעיקר במשחקוני ההגשה שלו, אותם ניצח באופן מרשים. אלא שגם הספרדי דאג לשמור על הגשותיו עם חבטות כף היד המפורסמות, ובתום עשרה משחקונים הראה לוח התוצאות 5:5. ואז, לאחר משחקון הגשה מוצלח שהעלה אותו ל-5:6, השיג סוף סוף מארי את השבירה לה ייחל. הסקוטי עלה ל-0:40 אל מול ההגשות של נדאל, ניצל שתי שגיאות בלתי מחויבות של הספרדי וסגר את המערכה עם 5:7 דרמטי ומצוין.

מערכה שניה:

לאחר שהשניים שמרו על הגשותיהם, השיג מארי שתי אפשרויות שבירה במשחקון השלישי, אך לא ניצל אותם. זה היה הרגע המכונן של המערכה, כאשר מהעבר השני, נדאל דווקא ניצל עד תום את אפשרות השבירה הראשונה שלו במשחק ועלה ל-2:3. לאחר מכן הגיעה שבירה נוספת, ובצירוף משחקוני הגשה דומיננטיים במיוחד הוליך נדאל 2:5. המומנטום של הספרדי נמשך, כאשר זכיה במשחקון שישי ברציפות הקנתה לו 2:6 במערכה, תוך שהוא משתפר מרגע לרגע ורושם מספר נקודות מרהיבות. במערכה הראשונה ביצע כל אחד מהשחקנים 14 שגיאות בלתי מחויבות. הפעם - מארי 12, נדאל 0.

מערכה שלישית:

המומנטום של נדאל פשוט לא עצר, ועם שבירה שלישית ברציפות עלה ל-0:2 מהיר. מארי עוד הצליח להגיב ולצמק ל-2:1 ולאחר מכן ל-3:2, בתקווה שלא לתת למערה לברוח, אך במשחקון השביעי נדאל השיג שבירה נוספת, הוביל 2:5 והגיש לניצחון במערכה. גם בסט השלישי מניין הווינרים עמד דווקא לזכותו של הבריטי, אך כמות גדולה של שגיאות בלתי מחויבות בצירוף לחימה בלתי פוסקת של הספרדי האדיר לא הותירו למארי השברירי שום סיכוי. זה נגמר ב-2:6 אחרי 37 דקות.

מערכה רביעית:

וכך, בכל פעם שמארי הצליח להשיב עם נקודת מומנטום שהלהיבה את הקהל, נדאל מיהר להשתיק את הממלכה הבריטית עם טניס אדיר. מארי נותר חסר תשובות לאחר ההתפרקות המנטלית במערכה השניה, אך לזכותו ייאמר שמעט מאוד שחקנים היו מצליחים לנצח הערב את נדאל של מערכות 2, 3 ו-4. הספרדי הגיע לכל כדור והכריח את יריבו לטעות אחר טעות.

אוהדות של אנדי מארי. Oli Scarff, GettyImages
תילאצו להמשיך לחכות, בנות/GettyImages, Oli Scarff

* שחר פאר ויוני ארליך סיימו את דרכם בטורניר הזוגות המעורבים ברבע הגמר, כאשר נכנעו לזוג המדורג רביעי מאהש בופאטי (הודו) ואלנה וסנינה (רוסיה) 6:4, 6:1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully