וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: ליברפול בשלב הבא

ריינה ביצע טעות אומללה, אבל ה-1:1 מול סטיאווה הספיק כדי לעלות. גם פ.ס.ז' (2:4 על סביליה) ובשיקטאש (1:2 בסופיה) עלו

המחזור החמישי והלפני אחרון בליגה האירופית נמשך הערב (חמישי) עם 12 משחקים משישה בתים שונים. ששת המשחקים הראשונים היו מהבתים י' - י"ב ובהם ליברפול (1:1 בבוקרשט מול סטיאווה), פריס סן ז'רמן (2:4 על סביליה) ובשיקטאש (1:2 על צסק"א סופיה) עלו לשלב הבא. מאוחר יותר התקיימו המשחקים גם בבתים ד', ה' ו-ו', כשספרטה פראג כפתה 2:2 מפתיע על פאלרמו ועלתה על חשבון האיטלקים לשלב הבא, בעוד ויאריאל עולה לראשות בית ד' בזכות ניצחון קליל על דינמו זאגרב. קבוצה נוספת שעלתה להצלבה היא דינמו קייב, שהביסה את באטה בוריסטוב 1:4 בחוץ.

בית ד'

ויאריאל - דינמו זאגרב 0:3

הקבוצה החזקה מספרד השלימה נמנעה מלהיות מופתעת פעם נוספת ועלתה למקום הראשון בבית. האורחים החמיצו שתי הזדמנויות טובות בדקות הפתיחה והמארחת הענישה אותם מאוחר יותר, אחרי שנשרק לזכותה פנדל לא מוצדק וג'וזפה רוסי כבש מהנקודה הלבנה בדקה ה-24. רובן עצמו הכפיל בדקה ה-62 אחרי בישול של רוסי והאיטלקי הנהדר השלים צמד בדקה ה-80. מרכוס סנה עוד הספיק להחמיץ פנדל בדקות הסיום.

פאוק סלוניקי - קלאב ברוז' 1:1

וייריניה שלח בעיטה אדירה בדקה ה-25 שנעצרה רק ברשת של סטין סטינן והיוונים היו בטוחים שהם ממשיכים בריצה המצוינת לשלב הבא ומבטיחים אותה כבר הערב, אלא שהחמצות שלהם עלו ביוקר. סטפן שצ'פוביץ' השווה בדקה ה-89 וכעת הכל פתוח בבית ד'.

בית ה'

באטה בוריסוב - דינמו קייב 4:1

אחרי שהבטיחה את מקומה בשלב ההצלבה, באטה הגיעה נינוחה ואפשרה ליריבתה האוקראינית לעשות זאת בעצמה. אוגניין ווקויביץ' כבש מקרוב בדקה ה-16 ומהלך קבוצתי יפהפה בדקה ה-43 הסתיים עם שער נוסף, הפעם של אנדריי ירמולנקו. אולג גוסב ניצל היטב פנדל בדקה ה-50 כדי לקבוע 0:3 וארטם מילבסקי סגר את כיבושי קבוצתו בדקה ה-68 עם השער החמישי שלו במפעל. פאבל נכייצ'יק המקומי רק צימק שש דקות לסיום.

שריף טירספול - אלקמאר 1:1

המפגש בין המולדובית להולנדית היווה את ההזדמנות האחרונה של שתיהן להמשיך הלאה אחרי שלב הבתים רק זאת בתנאי שדינמו קייב לא תנצח בבלארוס במשחק המקביל. ברט הולמן כבש בדקה ה-17 בבעיטה שטוחה, פלורן רואמבה השווה בדקה ה-53 במשחק שבדיעבד נערך לפרוטוקול בלבד.

בית ו'

צסק"א מוסקבה - לוזאן 1:5

הרוסים המצוינים שמרו על מאזן מושלם והבטיחו כמובן את המקום הראשון בבית ו' עם ניצחון ביתי קליל על לוזאן בקור המקפיא של מוסקבה. השוויצרים איבדו סיכוי לעלייה והגיעו בידיעה שהם הולכים לחטוף בראש. בדקה ה-19 היה זה הצ'כי תומאש נסיד, שברח לשומר שלו ונגח באין מפריע לרשת מחמישה מטרים. שלוש דקות לאחר מכן סקו אוליסה חדר מבעד הגנת לוזאן, עקף את השוער וגלגל פנימה את השני. זוראן טוסיץ' נעץ את השלישי בדקה ה-40, אלן דזאגוייב שם את הרביעי בדקה ה-72 ונסיד השלים צמד מקרוב בדקה ה-82. עבדול קארופ צימק בתוספת הזמן.

פאלרמו - ספרטה פראג 2:2

אחרי שהשיגה שלושה ניצחונות ליגה רצופים, הקבוצה מסיציליה לא הצליחה להמשיך את המומנטום גם במפעל היבשתי והודחה ממנו. ספרטה לעומתה השלימה הישג נאה ועלתה לשלבי הנוק אאוט. שער של ניקולה ריגוני בדקה ה-23 דווקא העלה את האיטלקים ליתרון, אבל המשחק קיבל תפנית בדקה ה-51, כשדורין גויאן ביצע עבירה שנויה במחלוקת על ווילפריד בוני בתוך הרחבה וראה צהוב שני, ויירי קלאדרובסקי השווה מהנקודה הלבנה. מאוריסיו פינייה עוד הצליח להחזיר לפאלרמו את היתרון בדקה ה-59, אך זו לא הצליחה לשמור עליו כשהיא בחסרון של שחקן ויוראי קוצקה הסלובקי השווה כעבור שלוש דקות בלבד ושלח את פארלמו לארוז. חאבייר פסטורה הורחק אף הוא בתוספת הזמן ופאלרמו סיימה את המשחק בתשעה שחקנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בית י'

פריס סן ז'רמן - סביליה 2:4

הצרפתים השתלטו על ראשות הבית בזכות ניצחון מרשים במשחק רב שערים ונטול הגנות, והבטיחו את מקומם בשלב הבא. גיום הוארו היה כוכב הניצחון של סן ז'רמן, כשבדקה ה-17 בישל למתיו בודמר את הראשון, ושתי דקות לאחר מכן הכפיל את היתרון בנגיחה משלו. פרדי קאנוטה הגיב עם צמד בזק בדקות 32 ו-36, אבל ננה הוריד את המארחת להפסקה ביתרון עם בעיטה מסובבת לרשת בדקה ה-45 והוארו השלים צמד בדקה ה-47. סביליה תילחם ראש בראש עם דורטמונד על הכרטיס הנוסף.

דורטמונד - קרפאטי 0:3

מוליכת הבונדסליגה ניצבה בפני משחק שהוא חובה מבחינתה, ועשתה את העבודה לעיני הקהל הביתי כדי להשאיר סיכוי לקראת המחזור האחרון, בו תצטרך לנצח בסביליה כדי לעלות. היפני הנפלא שינג'י קגאווה נגח את דורטמונד ליתרון כבר בדקה החמישית. החבורה של יורגן קלופ הפעילה לחץ כבד על שערה של קרפאטי, ובדקה ה-49 היה זה הבלם מאטס הומלס שהכפיל את התוצאה עם נגיחה משלו, כשאת שני השערים בישל נורי שאהין. רוברט לבנדובסקי נעץ את המסמר השלישי בדקה ה-89. דורטמונד עם שמונה נקודות, לעומת תשע של סביליה ו-11 של פ.ס.ז'.

בית י"א

סטיאווה בוקרשט - ליברפול 1:1

הקבוצה של רוי הודג'סון, שעברה תקופה רעה מאוד בליגה בתחילת העונה, הבטיחה את מקומה בשלב הבא למרות הופעה לא מרשימה בבוקרשט. סטיאווה, המדורגת שנייה בבית, נכנעה בדקה ה-19 לנגיחה מדויקת של מילאן יובאנוביץ', אחרי פעולה מצוינת בצד ימין של ריאן באבל. הרומנים חיפשו במרץ את השוויון, והשיגו אותו בדקה ה-61 הודות לשגיאה מביכה של פפה ריינה. השוער, היום גם הקפטן, ניסה לקלוט נגיחה חלשה למדי של אדר בונפים, אבל הכדור חמק מידיו והתגלגל בין הרגליים שלו מעבר לקו השער. עוד רגע מביך לריינה, אבל ליברפול הבטיחה עלייה, בעיקר הודות לתוצאה במשחק הבא.

אוטרכט - נאפולי 3:3

בפעם השנייה העונה בשלב הבתים של הליגה האירופית, אדינסון קבאני חילץ עבור נאפולי נקודה ב-3:3 דרמטי. בפעם הקודמת הוא הבקיע שער שוויון שבע דקות בתוך תוספת הזמן מול סטיאווה, והפעם הוא כיכב עם שלושער לרשת אוטרכט. בדקה החמישית סובב האורוגוואי באומנות את הראשון מזווית קשה, אבל הכוכב העולה ריקי ואן וולפסווינקל ניצל אי הבנה בהגנת נאפולי ואיזן בחלוף דקה. בדקה ה-28 ביצע ואן וולפסווינקל מהפך מהנקודה הלבנה ופרנק דמוז' עשה 1:3 בדקה ה-35, אבל קבאני צימק בדקה ה-42 והשווה בפנדל בדקה ה-70. תיקו רביעי ברציפות לנאפולי, שתצטרך לנצח בבית את סטיאווה במחזור הסיום כדי להצטרף לליברפול.

בית י"ב

ראפיד וינה - פורטו 3:1

אף על פי שהבטיחה כבר את עלייתה לשלב הבא, פורטו הגיעה עם הרכב ראשון לאוסטריה והשיגה שלוש נקודות שהבטיחו לה את ראשות הבית הודות ליתרון במאבק הפנימי מול בשיקטאש. כריסטופר טימר העניק לראפיד וינה תקוות עם שער יתרון בדקה ה-39, אבל רדאמל פלקאו הקולומביאני איזן שלוש דקות לאחר מכן וכבש עוד פעמיים בדקות 86 ו-88.

צסק"א סופיה - בשיקטאש 2:1

הטורקים הבטיחו את מקומם בשלב הבא והצטרפו לפורטו כשתי העולות מבית יב'. בשיקטאש השיגה את שלוש הנקודות החשובות ואף הגיעה ל-100 שערים בגביע אופ"א והליגה האירופית, כשתומאש זפוטוצ'ני נגח לרשת בדקה ה-59 ופיליפ הולושקו נהנה מהחלקה מוזרה של ראיס מ'בולחי כדי לגלגל מול שער ריק את השני בדקה ה-64. סיליאן שרידן צימק בדקה ה-79.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully