וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר פאר הפסידה לווזניאקי בחצי הגמר בבייג'ינג

הישראלית נתנה פייט למדורגת ראשונה בפתיחה אך ירדה מנוצחת 7:5, 6:2. תתנחם בעלייה למקום ה-13 בעולם בדירוג החדש

שחר פאר הפסידה הבוקר (שבת) בחצי גמר טורניר בייג'ינג 7:5, 6:2 לקרוליין ווזניאקי, וסיימה את השבוע החלומי שלה בסין. הטניסאית הישראלית, שהייתה יכולה לטפס עד המקום העשירי בעולם אם הייתה מדהימה את הפייבוריטית הדנית, תסתפק בעלייה למקום ה-13, דירוג השיא בקריירה שלה, עם פרסום הדירוג המעודכן ביום שני. ווזניאקי תפגוש בגמר את ורה זבונרבה, שהדיחה בחצי הגמר הראשון את הפייבוריטית המקומית נה לי עם ניצחון מרשים 3:6, 3:6.

פאר, שהחלה את השבוע במקום ה-18 אך עשתה את כל הדרך לארבעת האחרונות עם ניצחונות על שניין סון, פטי שנידר, בויאנה יובאנובסקי וטימאה בשינסקי, עדיין יכולה לחלום על התברגות בטורניר המאסטרס בסוף העונה, אליו היא בכל מקרה צפויה להיכנס כמחליפה. מהמשחק הבוקר היא תזכור בעיקר את הקאמבק המצוין מפיגור של 5:2 לשוויון 5:5 במערכה הראשונה, אבל בהמשך היא ביצעה יותר מדי טעויות מול הסגנון ההגנתי והיעיל של הדנית, הפסידה בדוחק במערכה הראשונה והרימה ידיים במערכה השנייה.

ווזניאקי, שהבטיחה מוקדם יותר השבוע את עלייתה בפעם הראשונה לפסגת הדירוג העולמי, חששה לפני המשחק מהפציעה בברכה ממנה סבלה ברבע הגמר מול אנה איבנוביץ', אבל אחרי פתיחה מגומגמת היא חזרה להיראות כמו הטניסאית החמה של הסבב, כשבעזרת המשחק הסבלני והמדויק הרגיל שלה היא תסכלה את פאר פעם אחר פעם והשיגה את הכרטיס לגמר.

היום גם התפרסמה ההגרלה של פאר בטורניר הבא שלה באוסאקה (סך פרסים 220 אלף דולר), שייפתח ביום שני ביפן. פאר, המדורגת שלישית בטורניר, תפתח בסיבוב הראשון נגד דוי מיסאקי היפנית (166 בעולם). אם תנצח, תפגוש בסיבוב השני את המנצחת בין רויקו פודה היפנית (210 בעולם) לקוריניה דנטוני האיטלקייה (159 בעולם). בסיבוב השלישי היא כבר עלולה לפגוש משוכה קשה יותר, בדמותה של איבטה בנסובה הצ'כית (70 בעולם).

* הראל לוי הודח היום בסיבוב המוקדמות הראשון של טורניר שנחאי אחרי שהפסיד 6:3, 3:6, 6:3 למיכאל קוקושין מקזחסטן (78 בעולם).

מהלך המשחק

ווזניאקי פתחה את המשחק בהיסוס, נעה שלא בנוח על המגרש עם התחבושת הגדולה על ברכה השמאלית, ויצאה לדרך עם משחקון הגשה רע אותו ניצלה פאר לשבירה מוקדמת ויתרון 0:1, אלא שהדנית התעשתה במהירות ובשתי חבטות העברה נפלאות שברה בחזרה ל-1:1. ווזניאקי ייצבה את ההגשות במשחקון הבא אותו ניצחה בקלות, ואז ניצלה את השגיאה הכפולה הראשונה של הישראלית כדי לעלות ליתרון 1:3.

בהמשך שמרו השתיים על הגשותיהן, כשביתרון 2:5 השיגה ווזניאקי נקודת מערכה אך פאר הצילה אותה וצימקה ל-3:5. הדנית רשמה נקודת מערכה נוספת במשחקון הבא, הפעם עם ההגשות, אבל פאר שוב התעלתה ברגע הנכון, שמרה על סבלנות במשחק המתיש מהקו האחורי והשיגה שבירה גורלית בדרך ל-4:5, כשאחריה נאבקה במשחקון הגשה ארוך נוסף בו הצילה עוד ארבע נקודות מערכה ואיזנה ל-5:5. דווקא אז התהפך המומנטום, ווזניאקי שמרה בקלות על ההגשות שלה וניצלה משחקון רצוף טעויות של פאר כדי לנצח 5:7 במערכה הראשונה בתוך 49 דקות.

בפתיחת המערכה השנייה שכחה פאר מהאכזבה במערכה הקודמת, הרימה את רמת האגרסיביות שלה וזכתה בעוד שבירה מוקדמת בדרך ל-0:1. הישראלית המשיכה לעלות היטב לרשת ולתקוף את יריבה העייפה ועלתה ל-0:2, אלא שווזניאקי שוב מצאה כוחות מחודשים, החלה להחזיר כדור אחרי כדור ובעזרת כדור קשתי יפהפה ברגע קריטי במשחקון הרביעי איזנה ל-2:2. מאותה נקודה המשחק התנהל בשליטה מוחלטת של הדנית, שהגבירה את העוצמות, ניצלה את השגיאות החוזרות של פאר וזכתה בארבעת המשחקונים הבאים בדרך לניצחון 2:6 במערכה והבטחת המקום בגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully