וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2010: גרמניה הביסה 0:4 את אוסטרליה

אחרי פתיחה מקרטעת למונדיאל, נבחרת גרמניה שידרגה את הגביע העולמי עם 0:4 סוחף ומלהיב מול אוסטרליה האומללה

את חמשת משחקי הפתיחה האחרונים שלה בטורנירי הגביע העולמי גרמניה ניצחה. מישהו חשב שהמפגש מול אוסטרליה במסגרת בית ד' של מונדיאל 2010 ייראה אחרת? החבורה הצעירה והאטרקטיבית של יואכים לב הציגה כדורגל מלהיב - הטוב ביותר עד כה בשלושת ימי המשחקים - ניצחה בקלות הערב (ראשון) 0:4 את אוסטרליה ההגנתית והוכיחה כי לא בכדי מצביעים עליה כעל אחת הפייבוריטיות לזכייה להניף את הגביע בדרום אפריקה. עכשיו, אחרי שבעה משחקים מגומגמים משהו, אפשר להגיד בפה מלא: המונדיאל יצא לדרך.

לוקאס פודולסקי (ימין) חוגג שער עבור נבחרת גרמניה. רויטרס
אז מה אם הוא כבש רק פעמיים בליגה? פודולסקי צוהל/רויטרס

גרמניה העמידה לטורניר את הנבחרת הצעירה בתולדותיה, עם מספר רב של שחקנים מעוטי הופעות בינלאומיות וללא הניסיון הגדול של הקשר הפצוע מיכאל באלאק. במשחק הראשון, בכל אופן, חסרונו של הקפטן לא הורגש. בסטיאן שווינשטייגר וסמי חדירה שלטו ללא דופי במרכז המגרש מול הקישור המעובה של הסוקרוז המבוצרים, כשצמד המגנים עלו לתמוך בהתקפה בכל עת וסייעו למשחק הצירופים הנאה של גרמניה.

בהתקפה הימר לב על לוקאס פודולסקי ומירוסלב קלוזה, חרף העונה הרעה שעברה עליהם בבונדסליגה, והשניים הגיבו עם שערים מצוינים. פודולסקי (מי זוכר שהוא הבקיע רק שני שערי ליגה העונה במדי קלן?) היה הראשון לכבוש כבר בדקה השמינית בעזרת בישול של תומאס מולר, ואחר כך המשיך להפעיל את קלוזה עם פריצות מצד שמאל. חלוצה הוותיק של באיירן מינכן רשם החמצות מזעזעות, אך בסופו של דבר הצליח לנתב הגבהה של פיליפ לאהם הפנטסטי לרשת בדקה ה-26 ורץ לחגוג את שערו ה-11 במונדיאלים (שבעה מהם בנגיחות).

אוסטרליה, מנגד, עלתה ללא חלוץ טבעי (טים קייהיל תופקד לבדו בחוד ונותר מתוסכל לגמרי) והתמקדה בניסיון לצאת בזול מהמשחק הזה. השער המוקדם חיסל לפים ורביק את התוכניות, ומכאן הדרך להפסד הגבוה של אוסטרליה בתולדות המונדיאלים הייתה קצרה. חוליית ההגנה הכבדה של הסוקרוז לא עמדה בקצב המסחרר של הגרמנים, ובשלב מסוים לקייהיל נמאס אז הוא הוציא את העצבים על פודולסקי והורחק (56).

גרמניה ניצלה זאת כדי להגדיל את הפרש השערים ולשים חותמת על היותה הנבחרת המרשימה בטורניר עד כה. מולר, ששיתף פעולה בצורה נהדרת עם לאהם בצד ימין, נעץ את השלישי (68) ולקאקאו הספיקה דקה על המגרש (70) כדי להראות שללב יש גם על הספסל שחקני התקפה נפלאים. 0:4 שיכול היה להיות הרבה יותר, כל השערים הובקעו על ידי החלוצים. שחקני סרביה כבר נכנסו למגננה לקראת יום שישי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מהלך המשחק

דקה 3: קרן של ווילקשייר הגיעה לקייהיל שנגח ופגע דווקא בקפטן ניל. ניסיון נוסף של גרסיה נבלם על ידי לאהם. פתיחה חזקה של הסוקרוז.

דקה 7: קלוזה ניצל חור בהגנת אוסטרליה, אבל בעט לידיו של שוורצר ששמט. הריבאונד נבלם לקרן.

דקה 8: גול! אוזיל הכניס כדור עומק נהדר למולר, שהוציא כדור רוחב אותו המשיך פודולסקי עם בעיטה חדה למרכז השער, שוורצר רק הדף פנימה. 0:1 מהיר לגרמניה.

דקה 23: מולר העביר כדור רוחב נפלא מימין, פודולסקי פספס בסנטימטרים. גרמניה הצעירה נראית תוססת כמובטח, הבלמים המנוסים של אוסטרליה אובדי עצות.

דקה 24: הפעם כדור הרוחב הגיע מצד שמאל, מרגלי פודולסקי, אבל קלוזה החמיץ בצורה מזעזעת ממרכז הרחבה.

דקה 26: גול! לאהם הגביה נהדר מימין, הפעם קלוזה כבר לא נכשל ונגח לרשת תוך כדי ניצול היציאה האומללה של שוורצר. 0:2 קל לגרמניה. שער 11 לקלוזה במונדיאלים, שבעה מהם בנגיחות.

דקה 31: קלוזה הכניס כדור עומק נפלא לאוזיל, שניסה להתחכם והקפיץ קטנה מעל שוורצר, אבל ניל הגיע בזמן והרחיק לפני שהשלישי נשק לרשת.

דקה 41: פודוסלקי ניפק עוד מסירה נפלאה, אוזיל המהיר השאיר אבק לשומר שלו, אבל הכדור ברח לו. גרמניה נהנית על המגרש, ואחרי שבעה משחקים - גם אנחנו.

דקה 48: המחליף הולמן נגח לעבר השער הגרמני, אבל הכדור נעצר בידו של מרטסאקר. השופט המקסיקני לא נתן פנדל שהגיע לאוסטרלים.

דקה 54: עוד שיתוף פעולה נפלא בין לאהם למולר. מגן באיירן מינכן העביר מימין לחברו, שסובב לחיבורים הרחוקים ופספס רק במעט.

דקה 56: קייהיל המתוסכל נכנס בגסות מאחור ברגליו של פודולסקי, השופט שלף אדום ישיר. אוסטרליה ב-10 שחקנים.

דקה 60: חדירה לא הצליח לעבור ברחבה, הכדור הגיע לקלוזה שבעט לרגליו של שוורצר ונעצר אצלו פעם שנייה תוך דקה.

דקה 66: עוד חילופי מסירות בין פודולסקי לקלוזה, כשהאחרון שוב החמיץ מקרוב. חמישה שערי ליגה הם חלקו ביניהם כל העונה. מי היה מאמין?

דקה 68: גול! ההתקפות הגרמניות פשוט נהדרות. הפעם זה התחיל מצד שמאל, פודולסקי הכניס לרחבה למולר, שעצר, הטעה ובעט מדויק לקורה ופנימה. 0:3 לגרמניה.

דקה 70: גול! דקה על המגרש הספיקה לקאקאו כדי להצטרף לחגיגה. אוזיל נשלח בכנף שמאל והמשיך ללא הפרעה למרכז, שם המתאזרח הברזילאי הרשית בקלות. 0:4 מרשים לגרמניה.

דקה 84: התקפה נדירה של האוסטרלים. צ'יפרפילד הגביה משמאל, רוקביטסיה נגח לידיים של נוייר.

הרכב נבחרת גרמניה: מנואל נוייר, פיליפ לאהם, ארנה פרידריך, פר מרטסאקר, הולגר באדשטובר, סמי חדירה, בסטיאן שווינשטייגר, מסוט אוזיל (מריו גומז, 74), תומאס מולר, לוקאס פודולסקי (מרקו מרין, 81), מירוסלב קלוזה (קאקאו, 69).

הרכב נבחרת אוסטרליה: מארק שוורצר, לוק ווילקשייר, קרייג מור, לוקאס ניל, סקוט צ'יפרפילד, ברט אמרטון (מילה ג'דינאק, 74), קארל ואלרי, ג'ייסון קולינה, וינס גרלה (ברט הולמן, 46), ריצ'רד גרסיה (ניקיטה רוקביטסיה, 64), טים קייהיל (הורחק, 56).

אוהדי נבחרת גרמניה. רויטרס
פתיחה מוחצת. אוהדי גרמניה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully