וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר פאר עלתה לשמינית הגמר באינדיאן וולס

הישראלית ניצחה לראשונה את פלאביה פנטה, לה הפסידה 3 פעמים, עם 4:6, 7:6, 1:6 בסיבוב ה-3 באינדיאן וולס

שחר פאר רשמה הערב (שני) עוד הישג מצוין בפתיחת העונה המעודדת שלה, עם ניצחון 4:6, 7:6, 1:6 על פלאביה פנטה בסיבוב השלישי של טורניר אינדיאן וולס, והמשיכה בדהירה המחודשת שלה לעבר הצמרת העולמית עם העפלה לשמינית גמר הטורניר היוקרתי בקליפורניה (סך פרסים 3.6 מיליון דולר), הנחשב לגדול ביותר בסבב פרט לארבעת טורנירי הגראנד סלאם, שם תחכה לה ילנה ינקוביץ' הסרבית (9 בעולם), שגברה במשחק מתיש 6:2, 6:7, 4:6 על שרה אראני אחרי שעתיים ו-48 דקות.

הישראלית, המדורגת 20 בעולם, התנפלה כבר מהפתיחה על המדורגת 12, שהתייצבה למשחק עם מאזן מושלם של 0:3 במפגשי העבר בין השתיים, וגם אחרי שהאיטלקיה נכנסה לעניינים היא לא מצאה תשובה ליעילות של פאר, שניצלה יום הגשות חלש של יריבתה וניצחה 4:6 במערכה הראשונה.

המערכה השנייה הייתה צמודה יותר, ואחרי שפאר שמטה שתי נקודות משחק במצב של 4:5 חזרה פנטה כל הדרך לשובר שוויון בו ניצחה 4:7, אבל המילה האחרונה הייתה של פאר, שיצאה למערכה השלישית כמו מלוע של תותח, ודרס את יריבתה ללא תנאי בדרך ל-1:6 מוחץ.

במשחקים נוספים שנערכו הלילה, ניצח רפאל נדאל (3 בעולם) 2:6, 2:6 את מאריו אנצ'יץ' הקרואטי (694) ויפגוש בשלב הבא את ג'ון אייסנר (20) האמריקאי שגבר 6:7, 4:6 על בן ארצו סם קווארי (22). במשחק מסקרן נוסף שנערך הלילה, ניצח נובאק דג'וקוביץ' (2) 3:6, 6:2, 6:7 את פיליפ קולשרייבר הגרמני (31) ויפגוש בשלב הבא את איוון ליוביצ'יץ' הקרואטי (26).

* הראל לוי (128 בעולם) ניצח היום ב סיבוב ראשון מוקדמות טורניר סנרייז בפלורידה (על סך פרסים של 125 אלף דולר) את מאטיי בוקו הסלובקי (413 בעולם) 5:7, 1:6. ישחק בסיבוב המוקדמות השני נגד פיליפ קריינוביץ' הסרבי (351 בעולם).

מהלך המשחק

פאר פתחה בהיסוס עם שתי שגיאות כפולות במשחקון ההגשה הראשון שלה, אבל התעשתה במהירות ועלתה ל-0:1. בהמשך התקשתה גם פנטה בהגשות, והישראלית ניצלה זאת כדי לקבוע 0:2. אחרי עוד שמירה מוצלחת על ההגשה שלה עקצה פאר פעם נוספת את האיטלקיה וברחה ל-0:4, אבל אז פנטה התעוררה, שברה את פאר ונכנסה לעניינים.

פנטה המשיכה בתנופה וחזרה ל-3:4, אבל אז הגיבה פאר בשבירה משלה וכבר השיגה נקודת מערכה ביתרון 3:5, אבל המדורגת 12 נחלצה עם כמה חבטות החזרה מרשימות וחזרה ל-4:5. דווקא אז התהפכה שוב המגמה, ופאר שברה את פנטה על האפס כדי לסגור את המערכה עם 4:6 מצוין.

המערכה השנייה נפתחה במשחקון ארוך ומתיש בו ניצחה לבסוף פאר אחרי כמעט שבע דקות, ומיד לאחר מכן היא האריכה את התנופה ושברה ל-0:2. פנטה סירבה להישבר וענתה בשבירה משלה, לפני שהוסיפה משחקון הגשה קל בדרך לשוויון 2:2. השתיים שמרו על הגשותיהן בקלות בהמשך, לפני שפאר השיגה שתי נקודות שבירה במצב של 3:4, אבל פנטה ידעה לצאת גם מהצרה הזו ואיזנה ל-4:4.

פאר עלתה ל-4:5 ואיימה לסגור את הסיפור כדילגה ל-15:40 במשחקון הבא, אבל פנטה שוב שרדה אחרי שהצילה את שתי נקודות המשחק של פאר, ואיזנה ל-5:5. האיטלקיה רכבה על המומנטום לשבירה בדרך ל-5:6, לפני שפאר הפגינה אופי פעם נוספת וכפתה שובר שוויון, במהלכו השיגה מיני שבירה והוליכה 3:4, לפני שפנטה העלתה הילוך, לקחה ארבע נקודות רצופות וניצחה 4:7 בשובר השוויון ו-6:7 במערכה.

למרות ההפסד הדרמטי במערכה השנייה, עלתה פאר נחושה למערכה השלישית ורשמה שבירה מהירה, אחריה דהרה למשחקון הגשה קליל בדרך ליתרון 0:2. מאותה נקודה העסק הפך לקל הרבה יותר עבור פאר, ששברה גם במשחקון הבא, ושייטה כל הדרך ל-0:5 שלמעשה הכריע את המשחק, וגם אחרי שפנטה זכתה במשחקון אחד לנחמה, פאר לא התבלבלה והשלימה ניצחון 1:6 במערכה ובמשחק כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully