וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני גאונים, בן אדם אחד

7.12.2009 / 13:04

בסוף השבוע קיבלנו עוד המחשה להבדל הקטן-גדול בין שני השחקנים הטובים בעולם – מסי ורונאלדו. תומר יצחק מסכם מחזור

מדד הפנטסטיקוס

שבוע גדול עבר על ברצלונה לפני הנסיעה לאנדלוסיה למשחק הקצוות מול חרז. הבלאוגראנה ניערו בקלות את אינטר במבחן האירופי בליגת האלופות, והמשיכו עם 0:1 שכולו יוקרה, אופי וקרלס פויול בקלאסיקו על ריאל מדריד. בשוך החגיגות שבאו בעקבות צמד ההישגים, קשה היה להתעלם מן העובדה כי ללאונל מסי לא היה כל חלק בהם. מול אלופת איטליה הארגנטינאי כלל לא שיחק, ובקלאסיקו הוא תיפקד כנוכח-נפקד ולא תרם למשחק ההתקפה שנראה כל כך טוב מספר ימים קודם לכן. "בארסה ניצחה למרות מסי", טענו הפרשנים. אחרים גרסו כי הוא מאבד עניין, במיוחד לאור הארכת חוזהו והידיעה כי מצפות לו עוד שנים ארוכות בברצלונה ללא כל שינוי, אבל הכוכב לא התרגש. כשבארגנטינה עושים לו את המוות אחרי כל משחק נבחרת, אז גם ביקורת קטלנית (וחד פעמית) מצד הקטלאנים מתקבלת בטבעיות.

בברצלונה חיכו לראות את מסי חוזר לאיתנו, ולשמחתם הגיעה בתזמון מושלם בחירתו של הפרעוש לכדורגלן השנה מטעם המגזין הצרפתי 'פראנס פוטבול'. מסי הוביל את בארסה לניצחון קשה 1:3 בריאזור על לה קורוניה כשהבקיע צמד נהדר, ובסך הכל הוא עם 13 שערים ושישה בישולים ב-20 משחקים בכל המסגרות העונה. מאזן מרשים בהחלט, גם אם אינו עונה על הציפיות מרקיעות השחקים. ההבדל הוא שמסי זורם עם המשחק ולא מתעקש. אופיו הנוח והיכולת שלו להסתדר לצד כוכבים אחרים מבלי לחוש צורך בלתי נשלט לבלוט בכוח, ממחישים במדויק את ההבדל בינו לבין כריסטיאנו רונאלדו, אליו עוד נגיע בהמשך. לא בכדי הקדים מסי בפער עצום את הפורטוגלי בדרך לכדור הזהב.

מדד הגלקטיקוס

בברצלונה מספרים שלפפ גווארדיולה יש את מה שהוא מכנה 'אסטרטגיית מסי'. אם שחקן יריב, לדוגמה ג'ון טרי, פוגע במסי, שאר השחקנים ירוצו מיד למקום ויגנו עליו. כך הוא יודע שהקבוצה תלויה בו, אך באותה מידה הוא זקוק לקבוצה. לא לחינם ביקש מסי להודות בראשית דבריו במסיבת העיתונאים בפריס לרגל הזכייה, לחבריו בברצלונה. לעומת זאת, אם כריסטיאנו רונאלדו ייקלע לסיטואציה שכזו, קשה להאמין שכך יהיו פני הדברים גם בריאל מדריד. הפורטוגלי, למי שלא הבין זאת מתקופתו במנצ'סטר יונייטד, חושב קודם כל ולפני הכל על עצמו. כך היה ברגע בו החמיץ את הפנדל ולא ניגש לברך את קארים בנזמה שתיקן ב-2:4 על אלמריה בשבת. כך היה גם כאשר התעקש להוריד את החולצה (למרות שזו צפתה את העתיד לבוא והקשתה עליו את המשימה) בעקבות השער שכבש בהמשך אותו משחק. וכמובן בהרחקה המיותרת שתמנע ממנו לשחק בקרב החשוב מול ולנסיה.

"מונדיאל 2010 זה הצ'אנס שלי להיות אגדה כמו מראדונה". כן, זה מה שהיה לרונאלדו לומר בעקבות הגרלת הבתים של הגביע העולמי. היסטוריה עם הנבחרת? תרומה למוראל הלאומי של פורטוגל? תנו לו להיות מלך השערים בדרום אפריקה, והוא מבסוט. על הכישרון של רונאלדו ויכולותיו הפנטסטיות אין עוררין, אך כדי להיות האיש שמוביל את ריאל מדריד לעידן חדש, כפי שחוזים ראשי המועדון ומנבאים אנשי הספורט בבירה הספרדית, הפורטוגלי חייב לשים מדי פעם – לפחות כדי לצאת ידי חובה – את טובת הקבוצה לפני טובתו האישית. כרגע, בכל אופן, בזמן שמסי מבצע הלכה למעשה את מדיניות הסבלנות והאחדות של ברצלונה, רונאלדו הוא מדגם מייצג לתרבות האינסטנט שהשריש פלורנטינו פרז בריאל.

קו העוני

בשולי עסקת העברתו של דודו אוואט מראסינג סנטאנדר לדפורטיבו לה קורוניה בקיץ 2006, רכשו הגליסיאנים גם 50 אחוזים מכרטיסו של קשר צעיר, אז רק בן 15, העונה לשם סרחיו קנאלס. הילדון, תוצר מקומי של קנטבריה, הופיע בכל נבחרות ספרד הצעירות ובמשחק החוץ מול אספניול ערך את הופעת הבכורה שלו בהרכב סנטאנדר והוא בן 18 בלבד. לא רבים נתנו סיכוי לניסוי שביצע המאמן מיגל אנחל פורטוגל, אולם התוצאות מדברות בעד עצמן. קנאלס, שהתברך בקריאת משחק משובחת, מהירות וטכניקה יוצאת מן הכלל, הבקיע צמד נהדר ובישל שער נוסף בניצחון 0:4, וזאת לאחר שכבר כבש העונה בברנבאו מול ריאל מדריד. הבלאנקוס הצטרפו לברצלונה וסביליה במרדף אחריו, אך כפי שהזכרנו דפור הקדימה את כולן עם מהלך מזהיר שמעניק לה את זכות הראשונים על היהלום של קנטבריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully