וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדן: "כדורסל זה הכל בשבילי"

השחקן הגדול בהיסטוריה הוצג בהיכל התהילה והתקשה להסתיר את רגשותיו: "רציתי להוכיח למג'יק, לבירד ולכולם שאני ראוי"

AP

צילום: רויטרס
עריכת וידאו: גדי וינסטוק

זהו זה, גם הוא נכנס להיכל התהילה. גדול הכדורסלנים בהיסטוריה נכנס הלילה (בין שישי לשבת) באופן רשמי להיכל התהילה של ה-NBA ולפחות למשך טקס אחד מרגש ומכובד עד מאוד, יכולנו להיזכר עד כמה גדול הוא, מייקל ג'ורדן. הטקס נערך בסימפוני הול בספרינגפילד, מסצ'וסטס (מכיוון שהיכל התהילה עצמו לא יכול היה להכיל את הקהל הרב שהגיע), ובמהלכו הוצגו בהיכל התהילה גם דייויד רובינסון, ג'ון סטוקטון, ג'רי סלואן, ומאמנת הכדורסל ויויאן סטרינגר.

אלא שהסיפור של הלילה, איך לא, היה ג'ורדן. כשהגיע תורו לעלות אל הפודיום, אלוהי הכדורסל בכה. הוא עלה עם עיניים דומעות, והחל בנאום שהכין מראש לקול תשואות הקהל. "כדורסל זה הכל בשבילי. זה היה המפלט שלי, השלום שלי. זה היה המקום הכי אינטנסיבי, המקור להכי הראה כאב ושמחה. אני מקווה שנתתי למיליוני האנשים שנגעתי בהם מוטיבציה ללכת בעקבות החלומות שלהם", פתח ג'ורדן את דבריו המרגשים, ולאחר מכן המשיך כדי להודות לכל האנשים שגרמו לו להיות מה שהיה - ממאמן התיכונים שלו ("עשית טעות, חביבי"), עד המאמנים במקצוענים, דרך השחקנים איתם שיחק ונגדם התחרה. "כשהגעתי לשיקגו הם לא היו כל כך טובים. הדרך היחידה היתה ללכת קדימה. הגעתי ממכללה יוקרתית שהיתה בנויה על נצחונות, והגישה שלי תמיד היתה מה אני יכול לעשות כדי לעזור לקבוצה לנצח".

"רציתי להוכיח לכם. למג'יק, ללארי בירד, לג'ורג' גרווין ולכולם שאני ראוי כמו כל אחד אחר, ואני מקווה שבסיכומה של קריירה עשיתי את זה בלי ספקות רבים", המשיך ג'ורדן, שכעת נמצא בין 288 השחקנים והמאמנים הטובים בכל הזמנים. הוא התראיין במשך 20 דקות, ובין קלוז אפ אחד לאחר, הפגין לא מעט צניעות. "מעולם לא שיחקתי נגד ג'רי ווסט. מעולם לא שיחקתי נגד אלג'ין ביילור, או ווילט צ'מברליין. כשאנשים אומרים שאני השחקן הטוב בהיסטוריה אני מתכווץ קצת. אני בסך הכל שמח מההישגים שלי וממה שאנשים אומרים".

לבסוף, התייחס ג'ורדן גם לדור הבא - ללברון ג'יימסים, לקובי בריאנטים, לדווין וויידים של הליגה. "אל תמהרו למצוא את המייקל ג'ורדן הבא. לא הולך להיות עוד מייקל ג'ורדן", אמר, ומיהר להסביר: "אנחנו תמיד מנסים לחפש את המייקל ג'ורדן הבא. לא מצאתם אותי, אני פשוט הגעתי, וכך גם לא תמצאו את האדם הבא. זה פשוט יקרה, ואתם כבר תזהו את זה. אני מאמין שלחלק מהחבר'ה האלה יש את הפוטנציאל להיות טובים יותר ממני בהמשך הדרך. הם ייצרו את הדרך שלהם, את האישיות שלהם. זה פשוט יקח קצת זמן".

"זה בסך הכל הסוף המייצג למערכת היחסים שלי עם המשחק", סיכם ג'ורדן. "אבל אל תתפלאו אם יום אחד תסתכלו, ותראו אותי משחק בגיל 50. גבולות, כמו פחדים, הם רק אשליה", אמר גדול הכדורסלנים בכל הזמנים, וסיכם ערב כדורסל מרגש והיסטורי.

סטוקטון: "חשבתי שיוטה עשתה טעות"

עוד לפני ההצגה של ג'ורדן, ראשון לקבל את הכבוד היה דייויד רובינסון, כשבקהל ישבו חבריו, טים דאנקן, אייברי ג'ונסון וגרג פופוביץ'. אחריו עלתה ויויאן סטרינגר, מאמנת הכדורסל האגדית, שהיתה הראשונה להוליך שלוש קבוצות שונות לפיינל פור, ולאחר שטענה כי מדובר ב"דבר הכי מפתיע ובלתי צפוי בעולם", הודתה ל"בנות הכדורסל שלי".

הבא לקבל את הכבוד היה ג'רי סלואן, מאמנה הנצחי של יוטה. הוא הודה לשחקניו, לאנשים שאימנו אותו בבית ספר וב-NBA, ולבעלים של יוטה שהלך לעולמו בשנה שעברה, לארי מילר. "נאמנות היא הסיבה מספר 1 שאני עדיין מאמן את יוטה", אמר, אחרי שבחר בצ'ארלס בארקלי, השחקן האהוב על אשתו המנוחה, להציגו.

לאחר מכן עלה שחקנו של סלואן, ג'ון סטוקטון. "חשבתי שיוטה תבין די מהר שהיא עשתה טעות כשלקחה אותי, כך ששמרתי כל סנט מהצ'ק הראשון שקיבלתי", התלוצץ אחד הרכזים הגדולים בהיסטוריה, שבחר ברכז גדול אחר, אייזאה תומאס, להציגו. "הייתי די בטוח שאשחק שנה אחת וזהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully