וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובין הוד: סודרלינג הדהים כשהדיח את נדאל

אלוף הרולאן גארוס הנצחי נוצח בשמינית הגמר על ידי השבדי 2:6, 7:6, 4:6, 6:7. גם אלופת הנשים, איבנוביץ’, בחוץ אחרי שנכנעה לאזרנקה 3:6, 2:6

שלב 16 האחרונים נפתח היום (ראשון) בטורניר הגברים של הרולאן גארוס, ועל ההפתעה הגדולה ביותר, לפחות בשנים האחרונות, אחראי רובין סודרלינג. הטניסאי השבדי גבר על רפאל נדאל בשלב שמינית הגמר והדיח את אלוף ארבע השנים האחרונות, לאחר רצף של 31 ניצחונות ללא אף הפסד.

סודלרינג ניצח את המערכה הראשונה 2:6, וכבר אותת ליריבו הספרדי, שלא שמט בשלושת משחקיו הראשונים בטורניר השנה אף מערכה, שהוא הגיע חם למשחק. נדאל שמר על קור רוח והצליח לנצח את המערכה השנייה ולהשוות את המשחק לאחר שובר שוויון. אבל סודרלינג היה רחוק מלהישבר. הוא ניצח את המערכה השלישית 4:6. במערכה הרביעית הוא הצליח לכפות שובר שוויון נוסף על השור ממאיורקה כאשר הוא עולה בשובר השוויון ליתרון 1:6, עם חמש נקודות משחק. נדאל הצליח לזכות בנקודה הבאה. בנקודה התשיעית של השובר הספרדי עלה לרשת ונראה כאילו הוא ביתרון, אבל הוולי שלו הלך החוצה, ובכך רשם סודרלינג חתיכת ציון דרך בקריירה של שני השחקנים.

השבדי, שמדורג 23 בטורניר, לא הגיע מעולם לשמינית הגמר, וכעת, לאחר הניצחון הענק הוא כבר בין שמונת הגדולים. נראה שסודרלינג אוהב ספרדים, שכן בסיבוב השלישי הוא שלח עוד שחקן שהיה מדורג לפניו, דויד פרר, הביתה.

עוד לפני ההפתעה הענקית של המשחקים, הראשון שהצליח להעפיל לשמונת הגדולים הוא פרננדו גונזאלס הצ'יליאני (12 בעולם), שלא התקשה לגבור על ויקטור האנסקו הרומני (30 בעולם) 2:6, 4:6, 2:6. גונזאלס הזדקק ל-87 דקות בלבד כדי לגבור על יריבו, שעד למשחק הזה לא הפסיד מערכה בטורניר.

בהמשך התפנה גונזאלס כדי לצפות ביריבו ברבע הגמר, אנדי מארי, הסקוטי המדורג 3 בטורניר, שעמד בפני משימה לא פשוטה כדי לעשות עוד צעד בדרך לשבירת שיא נוסף. מארי, שלא עבר מעולם עד השבוע את הסיבוב השלישי ברולאן גארוס, גבר היום בשלוש מערכות חלקות 5:7, 6:7 (4), 1:6 על מארין סיליץ' הקרואטי (13 בטורניר), שעד עתה ניצח את כל משחקיו מבלי לשמוט מערכה.

קרב ענקים רוסי-ספרדי התקיים במגרש סוזאן לנגלן, כאשר ניקולאי דוידנקו (10) התעמת עם פרננדו ורדאסקו. דוידנקו, שהחמיץ את אליפות אוסטרליה ובשנה שעברה לא שרד יותר משמינית גמר בטורניר גרנד סלאם, קיווה לחזור למרכז העניינים בסבב, אך מולו התייצב יריב שמכיר את החימר היטב, אך כזה שנעצר בכל ארבעת טורנירי ההכנה על המשטח בשלב רבע הגמר. הרוסי, שניצח בארבעה מתוך חמשת המפגשים בין השניים, עשה זאת שוב - והפעם נזקק לשלוש מערכות בלבד, לאחריהן ניצח 2:6, 2:6, 4:6 והעפיל לרבע הגמר, שם יפגוש בסנסציה השבדית למשחק מרתק.

סאפינה ממשיכה לשייט

המדורגת מספר 1 בעולם דינארה סאפינה המשיכה גם היום בכושרה האדיר, ועלתה בסערה לרבע הגמר אחרי שהביסה את הצרפתייה ארוון רזאי (57 בעולם) 1:6, 0:6. סאפינה, שגברה במגרש המרכזי על הטניסאית המקומית תוך 57 דקות בלבד, הפסידה חמישה משחקונים בסך הכל עד עתה, וכמעט שהשוותה את שיאה של מארי פירס, שב-1994 עלתה לרבע הגמר אחרי שאיבדה ארבעה משחקונים בלבד.

רוסייה נוספת שהשיגה את הכרטיס לשלב שמונה האחרונות היא מריה שראפובה, שרק לפני פחות משבועיים חזרה לסבב בקול תרועה רמה לאחר היעדרות ממושכת. בינתיים שראפובה נראתה טוב בשלבים הקודמים ולא נתנה לנדיה פטרובה (בסיבוב השני) להפריע לה לחזור למרכז העניינים, והערב היא הסתדרה גם עם נה לי הסינית (25 בטורניר), וניצחה 4:6, 6:0, 4:6. ברבע הגמר תפגוש המתקאמבקת את דומינקה סיבולקובה (20, סלובקיה), שניצחה 2:6, 4:6 את אגנס שבאיי (29, הונגריה).

סיבולקובה פתחה נהדר, שברה פעמיים במערכה הראשונה והמשיכה ל-2:6 בסיומה. שבאי שברה במשחקון השני של המערכה השנייה, אבל סיבולקובה שברה פעמיים בזכות יכולת טכנית משובחת ועלתה ל-2:4. שבאי הצליחה לצמק ל-5:4, אבל סיבולקובה התעוררה בזמן וניצחה במערכה השנייה 4:6.

במשחק המסקרן של היום קיוותה אנה איבנוביץ' (8 בטורניר) לשחזר את ההישג מהשנה שעברה, אז זכתה בטורניר. הסרבית, שדעכה מאז מעט, לא נאלצה לעבוד יותר מידי קשה עד כה, אלא שהערב היא פגשה במדורגת 9 בטורניר, ויקטוריה אזרנקה, והבדלי הרמות ניו ניכרים למדי. הבלארוסית המצוינת ניצחה 2:6, 3:6 בלי יותר מדי בעיות, והיא תנסה להמשיך את המומנטום המוצלח ברבע הגמר, אז תפגוש את דינארה סאפינה.

רם יפגוש את מירני

המומנטום המוצלח של אנדי רם בטורניר הזוגות המעורבים נמשך גם הערב. כזכור, הישראלי הודח עם בן זוגו, מקס מירני, בטורניר הזוגות כבר בסיבוב הראשון, אלא שבצוותא עם נטלי דשי דומה כאילו הולך לו טוב יותר. אחרי שאמש גברו הישראלי והצרפתיה על הזוג הכל הודי מירזה ובופאטי, הערב ניצחו רם ודשי 4:6, 6:4, 7:10 את דניאל נסטור ואלנה וסנינה (מדורגים 6 בטורניר), והעפילו לרבע הגמר, שם יפגשו בנדיה פטרובה וחברו של רם משכבר, מקס מירני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully