וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת נצבעה בבורדו

בורדו ניצחה 0:1 בקון, זכתה באליפות לראשונה מאז 1999 ושלחה את היריבה לליגה השנייה. נאנט ירדה, סן ז'רמן מחוץ לאירופה

הליגה הצרפתית הגיעה הערב (שבת) לסיומה והכתירה אלופה חדשה: בורדו, שמסיימת את עידן שבע האליפויות הרצופות של ליון. הליגה הצרפתית סיפקה לנו במשך העונה מתח, דרמות, מהפכים ומחזורים עוצרי נשימה. הערב, בורדו שהייתה זקוקה לנקודה, לא רצתה דרמה ועשתה את זה רגוע עם 0:1 בקון, ניצחון ששלח את המארחת מנורמנדי לליגה השנייה. קון הצטרפה בכך ללה האבר ונאנט, שירדה למרות 1:2 ביתי על אוקזר.

מארסיי, שקיוותה למעידה, הסתפקה ב-0:4 ביתי על ראן. מאוכזבת נוספת של הערב היא פאריס סן ז'רמן, שסיימה רק ב-0:0 ביתי עם מונאקו. ניצחונה הביתי של ליל 2:3 על נאנסי העלה את הקבוצה למקום החמישי ולליגה האירופית על חשבונה של פ.ס.ז'. גם טולוז (0:0 ביתי עם ליון) תהיה באירופה.

בגזרת העולות לליגה הראשונה, מונפלייה ובולון הצטרפו ללאנס שהבטיחה את עלייתה לפני שבועיים. עבור מונפלייה מדובר בחזרה אחרי חמש שנים בליגה השנייה ואילו בולון תעשה היסטוריה ותרשום הופעת בכורה בליגה הבכירה.

קון - בורדו 1:0

לראשונה מאז 1999, ובפעם השישית בהיסטוריה, בורדו זוכה באליפות צרפת. עד הערב, מעולם לא ניצחה בורדו את יריבתה מנורמנדי. הערב, שער אחד של יוהאן גופראן בדקה ה-49, ניצח את ההסיטוריה וגם קבע שיא חדש - ניצחון 12 ברציפות לאלופה הטרייה. הישג מדהים לקבוצה של לורן בלאן, שגם הגיעה בבמצב רוח טוב אחרי רכישתו ממילאן של הכוכב יוהאן גורקוף, ששיחק השנה כמושאל.

בדקה ה-49 הגיע הרגע הגדול של המשחק כשיוהאן גופראן נגח פנימה מקרוב. השער של גופראן לא היה רק שער של אליפות. הוא קבע כי היריבה הצנועה, קון, מסיימת את דרכה בליג 1 ותשחק בעונה הבאה בליגה הצרפתית השנייה.

מארסיי - ראן 0:4

במשחקו האחרון של אריק גרטס, לפני המעבר לערב הסעודית, במארסיי קיוו לשווא לטובות מקון. אחרי מחצית ראשונה לא טובה, ושלוש דקות אחרי הבשורות הרעות מקון, כבש בקארי קונה את שערו התשיעי העונה בבעיטה יפה לאחר בישול של בנואה שיירו. השער שחרר את מארסיי וקונה הפך למבשל בדקה ה-65 כשהשאיר לממאדו ניאנג לגלגל מקרוב פנימה מול השער החשוף. הערב הענק שלו נמשך עם שער מוזר בדקה ה-69. בעיטה של קונה פגעה בקורה, ניתזה לגופו של ניקולה דושז וחדרה פנימה. ניאנג השלים גם הוא צמד בדקה ה-71. הואהדים בוולודרום הלכו הביתה ללא תואר, אבל עם טעם טוב בפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

סט. אטיין - ואלנסיין 0:4

אחרי עונה איומה בסנט אטיין סוף סוף יכולים לנשום לרווחה. הקבוצה של אלן פראן לא הייתה תלויה בעצמה, אבל הבשורות הטובות מקון, בתוספת תצוגה ביתית נפלאה, נתנו בסיום פרץ לחגיגות הישארות. אילן כבש ראשון בדקה ה-14, ובפתיחת המחצית השנייה נכנס לפעולה החלוץ המושמץ, בפתימבי גומיס. בדקה ה-53 הוא היה במקום כדי לדחוק מקרוב לאחר בעיטה של קווין מיראלס וארבע דקות מאוחר יותר שוב היה זה גומיס שהמשיך פנימה והשאיר את סנט אטיין בליגה. גומיס השלים ערב נפלא עם בישול למיראלס שקבע 0:4 בדקה ה-67.

לוריין - לה מאן 1:1

לה מאן אמנם התחילה את העונה מצוין, אבל החלה לקרטע בהמשך ואחרי שהפסידה ב-4 מ-5 המשחקים האחרונים שלה, נקלעה לסכנת צניחה לליג 2, אך גם היא נהנתה מההפסד של קון. תורסטן הלסטאד כבש את הראשון ללה מאן בדקה ה-17. מיקאל סיאני איזן בנגיחה בדקה ה-36.

גרנובל - סושו 1:0

נקודה הייתה מספיקה לסושו בשביל להישאר בליגה, אבל הקבוצה של פרנסיס ז'ילו לא חיפשה טובות ועשתה את העבודה בעצמה עם ניצחון שלא הותיר מקום לספק. ארדינג מבלוט הטורקי היה חתום על השער היחיד במשחק בדקה ה-43.

יתר התוצאות:

טולוז - ליון 0:0

פ.ס.ז' - מונאקו 0:0

נאנט - אוקזר 1:2
לנאנט: איבן קלאסניץ' (12), ממאדו בגאיוקו (53). לאוקזר: ג'רמי ברטו (48)

ליל - נאנסי 2:3
לליל: רוברט ויטק (12), אדיל ראמי (14), ניקולה פלסטן (75). לנאנסי: עבדסלאם עוואדו (41), יוסוף חאדג'י (65)

ניס - לה האבר 0:0

עלייה היסטורית לבולון

הליגה השנייה הגיעה גם היא לסיומה, כשבמחזור הנעילה הצטרפה מונפלייה ללאנס וחזרה לליגה הבכירה אחרי חמש שנות ייסורים. הקבוצה של רולאן קורביס עשתה זאת בזכות ניצחון 1:2 בקרב ישיר על העלייה מול שטרסבורג, שהייתה במקום השני ערב מחזור הסיום.

מי שתפסה את הכרטיס השלישי לליגה העליונה והיוותה את הפתעת העונה היא בולון סור מר. הקבוצה הצנועה, שב-2005 עוד שיחקה בליגה הרביעית, הביסה 0:4 את אמיין ועלתה לראשונה בתולדותיה לליגה הבכירה. ההישג של בולון משאיר תקוות ליורדות מהליגה הראשונה, שכן לא ברור אם העולה הטרייה, לה איצטדיון קטן של 8,000 מקומות, תצליח להעמיד תקציב ראוי.

אגב, ריימס, אותה אימן בחודשים האחרונים לואיס פרננדז, נשרה לליגה השלישית. מאמן בית"ר ירושלים לשעבר לא נתן לעניין להפריע לו, והוא כבר דיווח על משא ומתן שלו באשר לאימון ואלנסיין.

  • עוד באותו נושא:
  • בורדו
  • קון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully