וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה ניצחה את יונייטד 0:2 וזכתה בליגת האלופות

ברצלונה, במשחק טקטי מבריק ותצוגה נפלאה, ניצחה את מנצ'סטר יונייטד 0:2 (אטו ומסי) בגמר ליגת האלופות והשלימה טרבל חלומי

מאי 1999. קאמפ נואו, ברצלונה: מנצ'סטר יונייטד במשחק חלומי הופכת פיגור 1:0 עם שני שערים בתוספת הזמן וסוגרת טרבל מדהים במשחק שנכנס להיסטוריה. מאי 2009, אולימפיקו, רומא: ברצלונה, תוך הצגת כדורגל טקטי משובח, מעלימה את מנצ'סטר יונייטד מהמגרש, מנצחת 0:2 וזוכה בליגת האלופות. 10 שנים אחרי, גם לבלאוגרנה יש טרבל.

העולם כולו חיכה למפגש בין שתי הקבוצות הטובות על הגלובוס. הדו קרב בין יונייטד לברצלונה, רונאלדו ומסי, פרגוסון וגווארדיולה הרטיט לבבות וגרם לציפיות ענק גם בקרב כאלה שכדורגל רחוק מהם. בפועל, רק קבוצה אחת הגיעה לגמר. הקטלאנים, שבמשך כל העונה הראו כדורגל מעולם אחר, לא סטו מהדרך גם הפעם וקיבלו את שכרם. הכדורגל הספרדי כולו, סגר גם הוא מעגל. ההשתלטות שהחלה עם הזכייה ביורו 2008, קיבלה חותמת סופית עם הזכייה של ברצלונה בליגת האלופות.

השדים האדומים פתחו נפלא ולחצו בתשע הדקות הראשונות, עד שבא אינייסטה. הקשר הפנטסטי מצא את סמואל אטו שמצא זמן מושלם לשבור בצורת ארוכה עם שער בדקה ה-10. מכאן ואילך, היונייטד הייתה עצבנית, איבדה שליטה במשחק ולא הצליחה להגיע למצבים מסוכנים. ברצלונה, לעומת זאת, המשיכה להציג את הכדורגל שראינו ממנה כל השנה. אינייסטה וצ'אבי ניווטו, לאונל מסי להטט, אטו נטרל את ווין רוני באגף וקרלס פויול הוציא את כריסטיאנו רונאלדו מהמשחק. בדקה ה-70 צ'אבי הגביה ומסי נגח את השני, סגר עניין, וגם כבש שער ראשון בקריירה מול קבוצה אנגלית.

אמרו שפפ גווארדיולה צעיר? לא מנוסה? שלבארסה אין מענה ליונייטד בהרכב החסר? הערב (רביעי) הוא השתיק את כולם והוכיח גם גאונות טקטית. סר אלכס פרגוסון, השועל הסקוטי הוותיק, האיש שלא הפסיד מעולם בגמר אירופי, לא מצא תשובות במשך כל המשחק. הביקורת בצהובונים תדבר על הרכב הגנתי, חילופים לא נכונים, חוסר מוכנות ליריבה וחוסר שליטה במשחק של הקבוצה שלו. אבל המציאות היא שהערב ראינו את שתי הקבוצות הטובות בעולם וגם קיבלנו תשובה לשאלה הרת הגורל - מי טובה יותר.

מחצית ראשונה

דקה 2: רונאלדו ירה כדור חופשי מ-32 מטרים, ואלדס הדף רע לעבר מרכז הרחבה, אבל פויול הגיע ראשון והרחיק לקרן.

דקה 7: רונאלדו שוב ניסה לטווח את השער ממרחק עצום, אך הפעם לא מצא את המסגרת.

דקה 9: התקפה נפלאה של היונייטד החלה באנדרסון, המשיכה ברוני והסתיימה ברונאלדו, שמקצה הרחבה, עצר, הקפיץ ובעט מהאוויר ליד הקורה.

דקה 10: גול! בארסה כובשת בהתקפה הראשונה שלה במשחק. אינייסטה הוביל את ההתקפה והכניס לאטו. הקמרוני חלף על פני וידיץ' ומול ואן דר סאר בעט עם החלק החיצוני לפינה הקרובה. 0:1 ברצלונה.

דקה 17: רונאלדו דהר לעבר השער ונעצר על ידי פיקה, שספג צהוב. גיגס סובב כדור חופשי מ-20 מטרים מעל השער.

דקה 19: מסי חתך מימין למרכז, ובמקום למסור להנרי הפתיע בבעיטה מחוץ לרחבה. הכדור שרק מעל המשקוף.

דקה 27: צ'אבי בעט כדור חופשי מסובב לעבר השער, ופספס במעט את המסגרת.

מחצית שנייה

דקה 48: מבצע גדול של הנרי שחלף על פני פרדיננד ברחבה ומפינת תיבת החמש בעט לרגליו של ואן דר סאר.

דקה 50: אטו הכניס כדור נפלא למסי, שלא הצליח ליצר בעיטה ולשלוח את הכדור לרשת. הפנומן טען לדחיפה ברחבה, שלא הייתה.

דקה 53: צ'אבי שלח כדור חופשי מ-18 מטרים ופגש רק את הקורה.

דקה 56: אושיי הגביה מימין, הכדור חלף על פני יא יא טורה, אבל רונאלדו ופארק לא הצליחו ליצור מגע.

דקה 70: גול! צ'אבי נותר פנוי לחלוטין באגף הימני והגביה היישר לראשו של מסי, שנגח בקשת פנימה. 0:2

דקה 73: כדור רוחב מסוכן חתך את ההגנה של בארסה, רונאלדו פספס, הכדור הגיע לגיגס, אבל ואלדס יצא והדף לקרן. כדור הקרן הגיע לברבאטוב, שבעט מהאוויר החוצה.

דקה 74: צ'אבי הגביה כדור חופשי לרחבה, פויול הגיח מאחור ונגח חזק לידיים של ואן דר סאר.

דקה 84: אטו מצא את פויול לבדו מול ואן דר סאר בסיומה של התקפה יפהפה. ההולנדי יצא מצוין ומנע שער.

הרכב ברצלונה: ויקטור ואלדס, קרלס פויול, יאיא טורה, ז'ראר פיקה, סילביניו, סרחיו בוסקטס, צ'אבי, אנדרס אינייסטה (פדרו, 90), לאונל מסי, סמואל אטו, תיירי הנרי (סיידו קייטה, 72).

הרכב מנצ'סטר יונייטד: אדווין ואן דר סאר, ג'ון אושיי, ריו פרדיננד, נמניה וידיץ', פטריס אברה, ג'י סונג פארק (דימיטאר ברבאטוב, 66), מייקל קאריק, אנדרסון (קרלוס טבס, 46), ריאן גיגס (פול סקולס, 75), כריסטיאנו רונאלדו, וויין רוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully