וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הפסידה 84:65 לאולימפיאקוס

ללא קרלוס ארויו שנפצע, מכבי תל אביב לא יכלה על לין גריר שהיה גדול עליה במשך שלושה רבעים והשאיר אותה על מאזן 2:2 אחרי 65:84 מתסכל. כספי היחיד שמנע תבוסה גדולה יותר

מכבי תל אביב קיוותה סוף סוף להתחבר, דווקא באולם השלום והאחווה נגד אחת הקבוצות החזקות ביותר באירופה, אולימפיאקוס. אבל מה שעבד בקושי מול נהריה ועם איך שהקבוצה נראתה מול לה מאן, אי אפשר היה לצפות ליותר מידי והצהובים סיימו עם תבוסה 84:65 במחזור הרביעי של היורוליג.

ללא קרלוס ארויו, שכבר הבוקר (חמישי) הודיע על כאבים בגב ולכן לא שיחק, מכבי תל אביב הייתה דווקא טובה ברבע הראשון וממש לא רמזה על מה שהולך לקרות. לרגע אפשר היה לחשוב שטריי סימונס וליאור אליהו יכולים לסחוב אותה לניצחון חוץ ראשון העונה, אך מהר מאוד האדומים של ינאקיס התעשתו והראו בדיוק מה הם שווים. ד'אור פישר היה רחוק מלהציג את הכדורסל הטוב שהוא נתן במשחקים האחרונים וסיים רק עם שש נקודות.

אולימפיאקוס, שהופיעה למשחק אחרי הפסד בשבוע שעבר לציבונה זאגרב, נתנה משחק קבוצתי מצוין בהגנה ובהתקפה וברגעים מסוימים זה היה נראה כאילו היא מרחמת על מכבי תל אביב. ניקולה וויצ'יץ' לא נדרש להתעלות יותר מידי וגם בלעדיו לין גריר, שבכלל לא פתח בחמישייה, נתן תצוגת כדורסל נפלאה ופירק את מכבי.

הבשורה החיובית שאפשר לקחת מהמשחק היא העובדה שעומרי כספי הצליח להשאיר את מכבי בעניינים דווקא כשזה היה נראה שהולכים לתבוסה של למעלה מ-20 הפרש. כספי נלחם כמו שועל צמא, סחט עבירות ונתן הכל וזה השתלם בכך שזה נגמר הרבה פחות רע. כשהיא עם מאזן של 2:2, מכבי תל אביב תארח בשבוע הבא בנוקיה את מלאגה ותנסה סוף סוף לעשות משהו מול קבוצה שהיא קצת יותר מאבלינו או לה מאן.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם עומרי כספי, ד'אור פישר, טריי סימונס, טל בורשטיין ומרכוס בראון. באולימפיאקוס עלה ינאקיס עם ג'וש צ'ילדרס, סופוקליס שחורציאניטיס, ג'יורג'יוס פרינטזיס, מילוש תאודוסיץ' ויותם הלפרין. מכבי עלתה בהרבה התלהבות למשחק וסימונס קלע את הנקודות הראשונות. אלא שבהמשך הגיעו מספר טעויות בהגנה ושלשה של תאודוסיץ' העבירה את היתרון ליוונים. שחורציאניטיס פתח אמנם בצורה מאיימת, אך מהר מאוד נקלע לשלוש עבירות והלך לנוח. ליאור אליהו לקח פיקוד ונהנה משיתוף פעולה של סימונס כדי לעלות ל-11:15 בעוד אולימפיאקוס הייתה רכה בהגנה. המתפרצות של הצהובים נמשכו ובראון קלע ארבע נקודות רצופות בדרך ל-13:23 וריצת 0:8. תאודוראס פאפאלוקאס סיים את הרבע עם נקודות ראשונות והוריד את קבוצתו בפיגור 24:17.

אולימפיאקוס עלתה צמאה לנקודות בפתיחת הרבע השני, ואחרי שמכבי עצרה אותה בהתקפה הגיעה שלשה של יאניס בורוסיס הורידה לארבע הפרש. מכבי תל אביב קלעה את הנקודות הראשונות שלה ברבע אחרי ארבע דקות כשג'ייסון וויליאמס חדר פנימה וסיים עם סל. וויצ'יץ' התחמם וקלע למכבי בפרצוף ארבע נקודות רצופות שהשוו ל-26:26. הצהובים סבלו מאחוזים נוראים מהשדה, מה שאיפשר לאולימפיאקוס ליטול את ההובלה כשבורוסיס וגרין סיימו עם נקודות בעוד מכבי קלעה חמש נקודות בלבד בכל הרבע, 29:34 בהפסקה.

אולימפיאקוס לא עשתה הנחות למכבי גם ברבע השלישי כשנקודות מהקו של גריר יחד עם סל שדה של וויצ'יץ' העלו אותם ל-29:38, סימונס עצר את הדהירה באדום עם שלשה. אלא שאז הגיעה דהירה נוספת של אולימפיאקוס כששלשה של גריר ונקודות נוספות של בורוסיס ווויצ'יץ' העלימו את הצהובים לחלוטין. ואסילופולוס הוסיף שלשה שקברה את מכבי והשאירה אותם אחרי מחצית מהרבע על שלוש נקודות בלבד. עומרי כספי ואסטבן באטיסטה הצליחו מעט לקזז ביתרון אחרי שהפער כבר הגיע ל-18 הפרש. כספי המשיך עם האנרגיות הטובות, סחט עבירות והשאננות של היוונים איפשרה לו להחזיר את מכבי עם 55:46 בסוף הרבע.

באטיסטה וכספי פתחו את הרבע האחרון עם נקודות ונתנו תקווה לצהובים אחרי השלמת ריצה של 5:18. אלא שאת ההתלהבות בצהוב הדף גריר עם שלשה בצד השני. באטיסטה סוף סוף התעורר והמשיך עם הנקודות בצהוב. דווקא אז מכבי תל אביב קצת דעכה ואיפשרה לגריר לחגוג עליה ולחזור ליתרון דו ספרתי (54:66). מכאן מכבי תל אביב כבר לא רק שלא הצליחה לצמק את התוצאה אלא פשוט הלכה לאיבוד כשגריר מוביל אותה להשפלה ולהפסד 84:65.

סטטיסטיקה

לאולימפיאקוס: לין גריר 21 נקודות (4 מ-6 לשלוש), ניקולה וויצ'יץ' ופאנאיוטיס ואסילופולוס (4 מ-6 לשלוש) 14 כל אחד, יאניס בורוסיס 12 (9 ריבאונדים), תאודוראס פאפאלוקאס 9, ג'יורג'יוס פרינטזיס 6, ג'וש צ'ילדרס 4, סופוקליס
שחורציאניטיס ויותם הלפרין 2 כל אחד. שיחקו ולא קלעו: מיכאליס פלקאנוס, זוראן ארצג ומילוש תאודוסיץ'.

למכבי תל אביב: עומרי כספי 16, אסטבן באטיסטה 10, ליאור אליהו 9, טריי סימונס 8, ג'ייסון וויליאמס ומרכוס בראון 7 כל אחד, ד'אור פישר 6 (6 ריבאונדים), דרור חג'ג' 2. שיחקו ולא קלעו: דרק שארפ וטל בורשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully