וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: לואיס המילטון זכה באליפות הנהגים

סיום מטורף לעונת הפורמולה 1: שתי הקפות לסיום המילטון איבד את האליפות ובפרארי התחילו לחגוג, אבל הבריטי סיים חמישי וזכה בתואר

דרמה גדולה במירוץ האחרון של הפורמולה 1. לואיס המילטון זכה היום (ראשון) באליפות העולם, לאחר שהצליח לסיים במקום החמישי במירוץ ברזיל אחרי סיומת מותחת ובלתי נשכחת. פליפה מאסה, שניצח את המירוץ, כבר חשב שהוא זכה באליפות הנהגים, בפרארי כבר החלו לחגוג ולהתחבק, אך בסופו של דבר נאלצו להסתפק במקום השני למאסה ובאליפות היצרנים.

מעשה שהיה כך היה. כזכור, המילטון ידע שאם מאסה מסיים ראשון, הוא צריך לסיים בין חמשת הראשונים כדי להבטיח אליפות ראשונה בקריירה ולהיות הנהג הצעיר ביותר שזוכה בתואר (וכמובן גם השחור הראשון שזוכה). במשך כל המירוץ המילטון נע בין המקום הרביעי לחמישי, נוהג בצורה זהירה ולא לוקח סיכונים מיותרים, כשהוא זוכר את הטראומה מהעונה שעברה בברזיל.

אבל שתי הקפות לסיום הסיוט הגדול ביותר שלו התגשם: סבסטיאן וטל עקף את המילטון והוריד אותו למקום השישי. במצב הזה המילטון היה מאבד את האליפות ומעניק אותה למאסה. במקלארן תפסו את הראש בתדהמה, בפרארי כבר התחבקו וצהלו, אבל אחר כך התברר כי בהקפה האחרונה, ממש בפנייה האחרונה, הצליח המילטון לעקוף את טימו גלוק, והשתחל אל בין חמשת הראשונים. מאסה פרץ בבכי, המילטון פרץ בבכי גם הוא (כל אחד מסיבותיו שלו), הקהל החל לשרוק בוז במחאה, אבל עם הנתונים אי אפשר להתווכח: המילטון הוא אלוף.

מאסה סיים את העונה עם יותר ניצחונות מאשר המילטון, אבל עם נקודה אחת פחות. פרארי אומנם משלימה ניצחון 16 ברציפות בברזיל, אבל מי שחוגג הלילה הוא הבחור הצעיר ממקלארן, שהקדים בנקודה את יריבו מפרארי, שנה אחת אחרי שהפסיד במירוץ האחרון את התואר בנקודה אחת לקימי רייקונן.

המילטון, הבריטי הראשון שזוכה בתואר מאז דיימון היל ב-1996, חייב להודות לא רק לאלילת המזל, אלא גם להחלטה שגויה של טויוטה, שהשאירה את גלוק הגרמני עם צמיגים למסלול יבש גם אחרי שהגשם הרטיב את המסלול.

סיכום המירוץ (ירון אדרי)

המתח החל עוד לפני הזינוק עם מסלול רטוב מגשם. בהתייחס למירוצי העונה, מצב זה עוזר להמילטון, ופחות עוזר למאסה. לאור העובדה כי הגשם פסק, וכי זה לא צפוי לחזור בחצי שעה הבאה, יצאו הנהגים מצויידים בצמיגי הביניים. עם הזינוק, נותר הסדר בחוד ללא שינוי כשרק מאחור תאונה בין דיוויד קולטהארד (רד בול) לניקו רוזברג (וויליאמס) הורסת לראשון את מירוצו האחרון בקריירת הפורמולה 1 המפוארת. נלסיניו פיקה (רנו), נפל גם הוא קורבן לתנאים הרטובים.

נקודות יבשות באיזורים מסויימים על המסלול, הביאו את הנהגים לחזור לצמיגים היבשים כבר לאחר 7 הקפות, 4 מהן עם מכונית הבטיחות. בפיטס, מצליח רייקונן לעקוף את יארנו טרולי (טויוטה) וקובע חוד אדום. המילטון, לאחר ההחלפה, נופל למקום השביעי שמעניק למאסה את האליפות. למרות הקשיים להתמודד עם המסלול הרטוב בחלקו, לא נרשמו אירועים מיוחדים פרט לג'יאנקרלו פיסיקלה (פורס אינדייה) שתפס את המקום החמישי.

המירוץ המשיך כשבינתיים מצליח המילטון להגיע לאזור הרצוי, החמישייה המובילה שתעניק לו בוודאות את תואר האליפות. אולם החששות בשני המחנות החלו 15 הקפות לסיום עם תחזית לגשם הצפוי לרדת מיידית. 7 הקפות חולפות והתחזית לא מאכזבת והפיטס נפתח שוב.

5 הקפות לסיום, מאסה נכנס להחלפת צמיגים ומצליח לצאת כשהוא עדיין ראשון. פרננדו אלונסו (רנו) ורייקונן מתייצבים אחריו. המילטון, שמשהה את החלפת הצמיגים הקפה נוספת, יוצא כשהוא ממוקם חמישי. אלא שסבסטיאן ווטל (טורו רוסו), הנהג המפתיע של העונה, מצליח לעוקפו ולמעשה מונע ממנו את התואר המיוחל. 2 הקפות ארוכות ומותחות עצבים הסתיימו לבסוף כשמצליחים השניים לעקוף את טימו גלוק (טויוטה) שנותר על צמיגים יבשים. וכך, בק"מ האחרון בעונה ארוכה, קוטף לואיס המילטון את אליפות הנהגים בהפרש של נקודה אחת. מאסה מבחינתו, עשה את המוטל עליו וניצח במירוץ, אולם זה לא הספיק והברזילאי יאלץ להתנחם באליפות היצרנים.

ועוד משפט לסיום. החלטת ערוץ הספורט לשדר את מירוץ סוף העונה בערוץ Live שבתשלום, העיבה על המירוץ אותו נאלצו רובם ככולם של מעריצי הפורמולה 1 בישראל לראות בערוץ RTL הגרמני וחבל.

תוצאות סופיות

תוצאות המירוץ:
1. פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) 1:34:11.435 שעות
2. פרננדו אלונסו (ספרד, רנו) 13.298 שנ' +
3. קימי רייקונן (פינלנד, פרארי) 16.235 שנ' +
4. סבסטיאן וטל (גרמניה, טורו רוסו) 38.011 שנ' +
5. לואיס המילטון (בריטניה, מקלארן) 38.907 שנ' +
6. טימו גלוק (גרמניה, טויוטה) 44.368 שנ' +
7. הייקי קובליינן (פינלנד, מקלארן) 55.074 שנ' +
8. ירנו טרולי (איטליה, טויוטה) 1:08.462 ד' +
9. מרק וובר (אוסטרליה, רדבול) 1:19.666 ד' +
10. ניק היידפלד (גרמניה, ב-מ-וו) הקפה אחת

דירוג הנהגים, סופי
1. לואיס המילטון - 98 נקודות
2. פליפה מאסה 97 נקודות
3. קימי רייקונן - 75 נקודות
4. רוברט קוביצה - 75 נקודות
5. פרננדו אלונסו - 61 נקודות
6. ניק היידפלד - 60 נקודות
7. הייקי קובליינן - 53 נקודות
8. סבסטיאן וטל - 35 נקודות
9. ירנו טרולי - 31 נקודות
10. טימו גלוק - 25 נקודות

דירוג היצרניות, סופי
1. פרארי - 172 נקודות
2. מקלארן - 151 נקודות
3. ב-מ-וו - 135 נקודות
4. רנו - 80 נקודות
5. טויוטה - 56 נקודות
6. טורו רוסו - 39 נקודות
7. רדבול - 29 נקודות

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully