וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרקוב מרגישים כמו בירושלים

הפולנים שהדיחו את בית"ר הובסו 4:0 ע"י ברצלונה במשחק הראשון במוקדמות הצ'מפיונס. בוריסוב הדהימה בחוץ את לבסקי סופיה עם 0:1

לצד המשחקים האולימפיים בבייג'ינג, אירופה מתמרקת לקראת פתיחתה של ליגת האלופות. הערב (רביעי) נפתח סיבוב המוקדמות השלישי, שיקבע מי יהיו הקבוצות שימלאו את ערבי שלישי ורביעי במהלך העונה.

אם לשפוט לפי חלק מתוצאות היום, צפויה לנו ליגת אלופות מעניינת וגדושה ביריבות מפתיעות. קולטת הענקיות, באט בוריסוב, שהדיחה בסיבוב הקודם את אנדרלכט, עשתה צעד גדול לקראת הופעה היסטורית בצ'מפיונס כשניצחה 0:1 בחוץ את לבסקי סופיה הבולגרית. גם אנורת'וסיס פמגוסטה, אלופת קפריסין, הדהימה עם 0:3 ביתי על אולימפיאקוס. על הדרך, ברצלונה שלחה מסר מרגיע לטדי ולבית"ר ירושלים: יש לכם מזל שלא הגעתם לשלב הזה. הקאטלונים דרסו בבית את ויסלה קרקוב 0:4, ולא הותירו להם תקוות רבות לגבי הגומלין.

ליברפול לא הרשימה ב-0:0 עם סטאנדרד ליאז', לעומתה שאר הגדולות לא עבדו קשה. יובנטוס הביסה 0:4 את ארטמדיה הסלובקית. ארסנל חזרה מהולנד עם 0:2 על טוונטה אנסחדה. במשחק המסקרן של הערב גברה שאלקה 04 בבית 0:1 על אתלטיקו מדריד. ניצחונות חוץ חשובים השיגו פנאתינייקוס ומארסיי: היוונים ניצחו 1:2 את ספרטה פראג, והצרפתים גברו 0:1 בנורבגיה על בראן ברגן. פנרבחצ'ה יכולה להיות מרוצה מתיקו 2:2 במגרש הביתי כל כך של פרטיזן בלגרד

פתיחה מוצלחת רשמו גם האוקראיניות. האלופה, שחטאר דונייצק, גברה 0:2 בבית על דינאמו זאגרב. דינמו קייב, נציגה קבועה בליגת האלופות, לא תפספס גם השנה לאחר שניצחה בחוץ 1:4 את ספרטק מוסקבה.

ברצלונה - ויסלה קרקוב 0:4

במשך מספר ימים פינטזו ברחובות ירושלים על אירוח הענקית הקאטלונית, ברצלונה, באיצטדיון טדי שבעיר. אלא שכזכור, הירושלמים הושפלו עם תבוסה 5:0 לויסלה קראקוב, והחלום על מפגש עם הקאטלונים הפך למציאות בשביל הפולנים. אלא שלאחר הערב הראשון, ייתכן מאוד שהיו מעדיפים בקרקוב לוותר על החוויה. ברצלונה לא התקשתה כלל בביתה, ועלתה ליתרון מוקדם כבר בדקה ה-18, כשסמואל אטו כובש את הראשון. צ'אבי הכפיל את התוצאה בדקה ה25, ותיירי הנרי הראה שהוא חוזר לכושר עם שער, 5 דקות לתוך המחצית השניה. בארסה לא עצרה, ובדקה ה-84 רשם אטו את שערו השני כדי לקבוע 0:4 מרשים, שסביר להניח שיספיק למשחק הבא, אלא אם כן קרקוב תצליח לרשום עוד משחק של 0:5.

לבסקי סופיה - באט בוריסוב 1:0

האלופה הבלארוסית ממשיכה להדהים את אירופה. אחרי שהדיחה את אנדרלכט בסיבוב המקודמות השני, חזרה באט בוריסוב ממגרשה של לבסקי סופיה עם ניצחון חוץ של 0:1. ולדימיר רז'בסקי כבש את שער הניצחון בדקה ה-60. לבסקי, שמשתתפת במוקדמות הצ'מפיונס במקום האלופה, צסק"א, שנזרקה מאירופה על ידי אופ"א, נמצאת במצב קשה מאוד לקראת הגומלין. מיד לאחר המשחק, הודיע מאמן לבסקי, וליסלב ווטסוב על התפטרותו. לבסקי הודיעה כי אמיל וולב, עוזר המאמן, יחליפו.

ספרטק מוסקבה - דינמו קייב 4:1

דינמו קייב יכולה כבר להתחיל להתכונן לליגת האלופות. האוקראינים חזרו מבירת רוסיה עם ניצחון גדול, שצפוי להבטיח להם עלייה לשלב הבתים. ספרטק היא זו שכבשה ראשונה מרגלי ניקיטה באז'נוב בדקה הרביעית. טעות חמורה של שוער ספרטק, שבעט כדור על איסמעל בנגורה, קבע 1:1 בדקה ה-28. ארטם מילבסקי עשה 1:2 בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. ההפסד הפך לתבוסה במחצית השנייה. בנגורה (47) ומילבסקי (85) השלימו צמדים וקבעו 1:4 לדינמו.

סטנדרד ליאז' - ליברפול 0:0

לפני המשחק התקיים מפגש בין יוסי בניון מצד אחד, וסלים טועמה מהצד הבלגי. טועמה עצמו צפה על המשחק מהצד ולא זכה לראות דשא, ונאלץ לצפות בחבריו נאבקים בענקית האנגלית. על הנייר, המפגש הזה לא היה אמור להיות מסובך במיוחד עבור הסקאוזרים, שקיוו לחזור מבלגיה עם שער חוץ, אבל 90 דקות ללא אירועים רבים הובילו לתיקו מאופס. בליאז' יצאו מאוכזבים מהמשחק, לאחר שבמחצית הראשונה הם היו זכאים לשער, כשנגיחה בלגית שלחה את הכדור אל הקורה ומשם אל מעבר לקו, אבל השופט לא אישר את השער. עכשיו ינסו הבלגים להפתיע באנפילד, כשחלום ליגת האלופות עדיין חי וקיים.

שחטאר דונייצק - דינאמו זאגרב 0:2

גם האלופה האוקראינית, שחטאר, יכולה לחייך. שערים של דריו סרנה בדקה השלישית וברנדאו בדקה ה-31, סידרו ניצחון ביתי 0:2 על דינאמו זאגרב, טגם הקבוצה של המאמן הרומני, מירצ'ה לוצ'סקו, שכבר הפכה לחברה קבועה בליגת האלופות, מתקרבת להופעה נוספת במפעל.

אנורת'וסיס - אולימפיאקוס 0:3

אלופת יוון השקיעה כספים רבים בקיץ, היא רכשה את דודו הברזילאי מצסק"א מוסקבה ושאלה את סבסטיאן לטו מליברפול. לעמדת המאמן הובא ארנסטו ואלורדה הספרדי מאספניול, אבל התקוות הגדולות התנפצו במגרשה של אנורת'וסיס פמגוסטה הקטנה, עם תבוסה של 3:0, שמקרבת היסטוריה - קבוצה ראשונה מקפריסין בליגת האלופות.

שער עצמי של וסילס טורוסידיס, שחקן נבחרת יוון, העלה את המאחרים ליתרון בדקה החמישית. לוקאש סוסין הפולני הכפיל את היתרון בדקה ה-19 והימם את היוונים. בעיצומו של לחץ של האדומים לבנים, כבשה פמגוסטה את השלישי. וינסנט לבאן כבש את השלישי בדקה ה-87, וקבע ניצחון מדהים לקפריסאים. תוצאה, שלא ברור כיצד מי שהייתה אשתקד בשמינית גמר ליגת האלופות, תוכל לחזור ממנה.

אלבורג - פ.ב.ק קובנה 0:2

קובנה, שהדיחה את גלאזגו ריינג'רס בסיבוב הקודם, הקשתה מאוד על הדנים, אבל ספגה שני שערים בדקות הסיום ותחזור הביתה עם תוצאה קשה מאוד. קאקה הברזילאי כבש ראשון בדקה ה-71. יפ קורת' עשה 0:2 לאלופת דנמרק בדקה ה-86.

גלטאסאריי - סטיוואה בוקרשט 2:2

שבאני נונדה, החלוץ הקונגולזי של סגנית אלופת טורקיה, הציל את קבוצתו מהפסד מביך בבית מול היריבה הרומנית. דאריו מורנו הקולומביאני (4) ובאנל ניקוליטה (13) היממו את האוהדים באצטדיון עלי סמיין. נונדה הגיב בצמד בדקות ה-19 ו-47 כדי להעביר את ההכרעה לרומניה, בשבוע הבא.

פרטיזן בלגראד - פנרבחצ'ה 2:2

בשנה שעברה הגיעה פנרבחצ'ה עד לשמונה האחרונות של ליגת האלופות, אך השנה נדמה כי לטורקים יהיה קשה מאוד לשחזר את ההישג. פאנוביץ' (11) ובוגונוביץ' (14) העלו את הסרבים ליתרון 0:2 מוקדם מאוד, אולם חניכיו של לואיס אראגונס לא הסכימו לוותר על המשחק. בדקה ה-45 הבקיע אלכס שער חוץ יקר ערך בבעיטת עונשין מ-11 מטר. דניאל גויזה, שהגיע לטורקיה במיוחד למשימת ליגת האלופות, איזן את התוצאה בדקה ה-48 ושלח את הטורקים למשחק בית עם יתרון של שני שערי חוץ.

שאלקה 04 - אתלטיקו מדריד 0:1

במשחק המרכזי של הערב, השיגה שאלקה 04 ניצחון ביתי שברירי על אתלטיקו מדריד, שרוצה לשוב לליגת האלופות לאחר 11 שנות היעדרות. כריסטיאן פאנדר כבש את השער היחיד במשחק בבעיטה חופשית בדקה ה-30. אתלטיקו נראתה רע, ומיעטה לסכן את השער של הגרמנים. אנטוניו לופז הספרדי הורחק לקראת הסיום.

בראן ברגן - מארסיי 1:0

בקבוצה הצרפתית מלאת הציפיות התאוששו מה-4:4 הדרמטי בפתיחת הליגה בשבת, עם ניצחון חוץ בנורבגיה שנותן מקדמה נוחה להמשך. ברונו שיירו הותיק כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-40.

ספרטה פראג - פנאתינייקוס 2:1

אוהדי פאו חוגגים פעמיים. הקבוצה שלהם קרובה לליגת האלופות, ואילו היריבה השנואה, אולימפיאקוס, בדרך החוצה. שער עצמי של סטפן קוצ'רה העלה את הקבוצה של האנק טן קאטה ליתרון חוץ בדקה ה-24. מארק קוליץ' השווה כעבור שש דקות, אך סימאו, שחקן צעיר ממוזמביק, כבש את שער הניצחון בדקה ה-59.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

יובנטוס - ארטמדיה 0:4

יובנטוס שלטה במשחק מתחילתו ועד סופו ולא היה קשה להבחין בעליונותה הברורה על הדשא. מאורו קאמוראנסי הבקיע ראשון לגברת הזקנה כבר בדקה השישית של המשחק, דל פיירו הוסיף את השני בדקה ה-25, עם שער מדהים מבעיטה מרחוק. ג'ורג'יו קיאליני הבקיע את השלישי בדקה- ה39 עם נגיחה חזקה מאוד פנימה. במחצית השנייה הורידה יובנטוס את הרגל מהגז ובדקה ה-89, בשביל לחתום את המשחק עם תוצאה נאה, כבש דווקא שחקן ההגנה ניקולה לאגרוטלייה.

טוונטה אנסחדה - ארסנל 2:0

הקבוצה של ארסן ונגר התקשתה מאוד מול ההולנדים המפתיעים אבל שני שערים בחצי השעה האחרונה הרגיעו את הלונדונים. ויליאם גאלאס המשיך פנימה כדור חופשי של רובין ואן פרסי בדקה ה-62, ועמנואל אדבאיור, שהיה בקיץ בדרך החוצה מהמועדון, כבש את השני בדקה ה-83, לאחר בישול של תיאו וולקוט. טוונטה של סטיב מקלארן, יכולה לחשוב על גביע אופ"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully