וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדאל ניצח את פדרר 1:6, 3:6, 0:6 וזכה ברולאן גארוס

רפאל נדאל הוכיח פעם נוספת שהוא ברמה אחרת בכל הנוגע לחימר, כשהביס את רוג'ר פדרר וזכה בפעם הרביעית ברציפות בטורניר היוקרתי

בעולם מושלם, לכל גמר של טורניר משמעותי מגיעים שני השחקנים הטובים ביותר שקיימים. על הנייר, גמר הרולאן גארוס היום (ראשון) היה אמור להיות בדיוק זה: מאבק אימתני בין המדורג ראשון בעולם, רוג'ר פדרר, לבין המדורג שני, רפאל נדאל. אלא שבמקום קרב עיקש עד לטיפת הזיעה האחרונה, קיבלו חובבי הטניס עוד משחק שיא של אשף החימר מהגדולים שנראו בהיסטוריה, כשנדאל לא התחשב ברצון הקהל המקומי, ונתן הופעת יחיד ענקית, והביס את יריבו המתוסכל 1:6, 3:6, 0:6.

אין אדם שחולק על כך שרוג'ר פדרר הוא מכונת טניס מהלכת, ושהפסד שלו במהלך העונה נרשם כאירוע נדיר במיוחד. אלא שגם הוא ידע שכשזה מגיע לחימר ולרולאן גארוס, הדירוג הממקם אותו 1 בטורניר אינו משקף את האמת. כל שיש לעשות הוא לבחון את המאזן המדהים של יריבו הספרדי, שניצח בכל 28 משחקיו בטורניר הצרפתי, וזכה בו בארבע השנים האחרונות. בעקבות הזכייה, השווה נדאל את הישגו של ביורן בורג, שהניף את הגביע ארבע פעמים ברציפות, והוא מתקרב צעד נוסף כדי לעבור את האגדה השבדית בסך הזכיות הכולל הטורניר (6 זכיות).

הספרדי עלה בטירוף למשחק, ובדיוק כפי שצפו הפרשנים, לא נתן ליריבו אף סיכוי כבר מהפתיחה. שבירה מוקדמת נתנה את האות לבאות, כשנדאל דרס את פדרר בדרך ל-1:6 מדהים בפתיחה. השוויצרי שבר במערכה השניה והחל לעשות קולות של חזרה, אבל אשף החימר לא איבד ריכוז, שבר פעמיים וניצח את המערה השניה 3:6. המערכה השלישית היתה כולה התעללות אחת גדולה של הספרדי, שלא התחשב כלל בעובדה שהוא משפיל את הטניסאי הטוב בעולם, דרס אותו 0:6, והוכיח פעם נוספת שעוד לא נולד היריב שיאיים עליו על המשטח החביב עליו.

מהלך המשחק

הספרדי עלה למשחקון הראשון של המשחק ממוקד מאוד, וניצל את הפתיחה המהוססת של פדרר כדי לתפוס פיקוד, ולשבור כבר בשלב מוקדם את הגשותיו של השוויצרי. פדרר נלחם על כל נקודה והחזיק בשתי נקודות שבירה משלו, אבל לאחר כמעט 10 דקות של משחק במשחקון השני, נכנע לספרדי. נדאל המשיך להציג טניס נהדר, ונקודה נהדרת שלו כשההגשות היו בידיו של יריבו, הובילו אותו ל-3 נקודות שבירה, אותן ניצל כדי לעלות ליתרון 1:4. פדרר נראה ללא רוח קרב, ונדאל לא התקשה לסגור את סיפור המערכה הראשונה עם ניצחון 1:6 ענק.

הדריסה הספרדית נמשכה גם בפתיחת המערכה השנייה, כשנדאל המשיך להשתולל, שבר במהירות ועלה ל-0:2 מדהים. פדרר סוף סוף הצליח להגיב ושבר בחזרה עם משחקון גדול, והשווה ל-2:2. השניים החלו להעלות את רמת האינטנסיביות, וכל משחקון הפך למלחמת עולם. במצב של 3:4 לנדאל, הספרדי הצליח לתסכל את פדרר, ועם מעט ריכוז הצליח למצוא את השבירה כדי לעלות ל-3:5, ולנצח את המערכה 3:6.

אם היה נדמה שפדרר עוד יכול לחזור למשחק על ידי יצירת מעט מומנטום חיובי, הרי שגם את זה לקח לו הספרדי, כששבר ממש עם פתיחת המערכה השלישית, המשיך לתסכל את המדורג 1, ושבר פעמיים כדי לעלות ל-0:3. לפדרר לא היו תשובות בשלב הזה, ונראה היה שהוא כבר מוותר על המשחק. הספרדי הצעיר לא הוריד את הרגל מהגז, ולא החמיץ את ההזדמנות הנדירה להעניק למדורג ראשון בעולם מערכה בה לא הצליח לרשום אפילו משחקון אחד, והוכיח שאין ראוי ממנו לזכות בטורניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully