וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל נשים: אליצור רמלה ניצחה את בנות השרון וזכתה באליפות

אלי רבי ושחקניותיו חגגו אליפות, אחרי 66:77 על בנות השרון, במשחק הרביעי של סדרת הגמר. רמלה זכתה בדאבל שני ברציפות

ברני ארדוב

צילום ועריכה: אמיר לב

אליצור רמלה היתה רחוקה הערב (חמישי) ניצחון אחד מאליפות, שמשלימה דאבל. שחקניותיו של אלי רבי הובילו 1:2 בסדרת הגמר, ואירחו את בנות השרון למשחק על כל הקופה. בסופו של דו קרב עיקש ומותח, הניסיון של רמלה הכריע, ואלי רבי ושחקניותיו חגגו אליפות, ודאבל שני רצוף, אחרי ניצחון 66:77.

האליפות של רמלה הושגה לאחר חילופי זרות ועונה לא טובה בליגה, מה שהופך את הזכייה למרגשת יותר. שחקניותיו של רבי הוכיחו נחישות ולב גדול, והאופי הרמלאי הכריע את גורל העונה. שלוש פעמים בהיסטוריה שלה חזרה רמלה הביתה כדי לחגוג אליפות, והפסידה: במשחק השלישי מול כרמיאל ב-2000 ונגד רמת חן ב-2004, ובמשחק החמישי מול רמת השרון ב-2003. הערב, היא לא נתנה לזה לקרות וחגגה בבית אליפות רביעית משבע האליפויות שלה. הפעמים הקודמות היו ב-1996, 2005 ו-2007.

היריבה, בנות השרון, רשמה עונה מופלאה, שהסתיימה במקום הראשון, אך בסדרת הגמר נראה כי מדובר בקבוצה שונה לחלוטין. למרות יתרון הביתיות, בנות השרון נעלמו בשני המשחקים האחרונים, וגם בגמר תש כוחן מהר מהצפוי. ההגנה של רמלה הכריעה את אורנית שוורץ וחברותיה, אך הן יכולות להתעודד בהיותן הקבוצה שהלהיבה את ליגת הנשים. לתואר אליפות, מה לעשות, זה עדיין לא מספיק.

מהלך המשחק

הפתיחה היתה מהוססת מאוד מצד שתי הקבוצות, שהתקשו לייצר נקודות, מלבד מיסטי וויליאמס, שהפגינה נחישות והיתה השחקנית המובילה בבנות השרון. רמלה ניסתה כוחה מבחוץ, ומנגד, בנות השרון חיפשו את הנקודות בצבע, ופתחו יתרון קטן בסיום הרבע הראשון, 18:22. אביולה וובארה (11 נקודות במחצית) היתה היציבה ביותר בשורות האורחות. מישל סנואו ייצרה נקודות בצבע לרמלה, שי דורון (10 נקודות במחצית) קברה שלשה, ונרשם שוויון 29:29 באמצע הרבע השני. אורנית שוורץ ספגה עבירה שלישית, והמצב הפך להיות קצת מסובך עבור האורחות. בסיום המחצית הוליכה רמלה 38:39.

במחצית השניה רמלה פתחה בצורה אגרסיבית, ויצרה לעצמה יתרון קטן. מפלס הלחץ והעצבים נסק בשתי הקבוצות, ורמלה לא הצליחה ליצור מומנטום שישבור את יריבתה. סל של אורנית שוורץ, רגע לפני תום הרבע השלישי, קבע יתרון 54:56 למארחת. שיקי פלח הוריד את טמישה רייט למנוחה, וובארה חזרה לקלוע, ובנות השרון צברו ביטחון. אינה גורביץ' לקחה מנהיגות ברמלה, והגנת המארחות הפכה אגרסיבית. 3 דקות לסיום רמלה פתחה מבערים, שלטה בריבאונד ונהנתה מנקודות של מישל סנואו. בנות השרון הרגישו שהמשחק נשמט מידיהן, ופלח הזעיק פסק זמן. זה לא עזר. שלשה של ג'קי ג'ונסון חתמה את המשחק, רמלה ניצחה 66:77, וזכתה באליפות המדינה בפעם השנייה ברציפות.

קלעו לרמלה: שרל בייקר וג'קי ג'ונסון 16 נקודות כל אחת, שי דורון 15, מישל סנואו 14, לייני סלווין (6 אסיסטים) 7, קטיה אברמזון (9 ריבאונדים) 6, אינה גורביץ' 3.

קלעו לבנות השרון: אביולה וובארה (9 ריבאונדים) 18 נקודות, טאנישה רייט 16, נאדה דוריץ' 14, מיסטי וויליאמס 9, אורנית שוורץ 7, יעל אהרונוב 3, קטיה לויצקי 2.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

רבי: "כל החיים שלי רציתי לקחת אליפות וגביע בצורה כזאת"

בסיום המשחק נשטף הפרקט במאות מאוהדי רמלה, ושחקניות רמלה הונפו על הכתפים. בין החיבוקים והנשיקות לטקס הנפת צלחת האליפות, המאמן המנצח, אלי רבי, ניסה לתאר מה עובר עליו: "כל החיים שלי רציתי לקחת אליפות וגביע בצורה כזאת. בדרך כלל, כשלוקחים דאבל, שולטים בליגה. העונה לקחנו את האליפות הזאת בהרבה דם יזע ודמעות. העוזרים שלי עשו את העבודה. צריך לתת את הקרדיט לבנות ולהנהלה של אליצור רמלה. היום היה כיף להיות מאמן".

לייני סלווין: המשחק הזה היה הקשה ביותר שלנו. בשבילי זה הדאבל השני ברציפות אז זה מאוד מיוחד. כיף שהתחברנו מתי שחשוב, בסוף, ואני מאושרת.

שי דורון: "אחרי העונה שהיתה לנו, מי היה חושב שנגיע לרגע הזה. מישל לא נכנסה טוב לעונה, אבל נתנה פלייאוף מדהים. היתה עונה מאוד קשה, וזה רק הופך את זה יותר מתוק. אני חוזרת לניו יורק בקיץ, אבל אני לא חושבת על זה כרגע". מישל סנואו, שנתנה משחק טוב, והיתה אחת מעמודי התווך של הסדרה, אמרה בפשטות: "זה גדול. רצינו להביא את זה לאוהדים. זו הרגשה נהדר. שיחקנו כקבוצה וניצחנו".

נועה רקנאטי: "זאת הרגשה אדירה. זה הכי מתוק שיש כי זה היה כל כך קשה. יש פה חבורה מדהימה של בנות. הן ממשיכות לשחק כדורסל מופלא ואני מעריצה שלהן".

מאמן בנות השרון, שיקי פלח, הזכיר את הדרך המופלאה שעשו שחקניותיו עד למשחק הרביעי בסדרה, והאחרון בעונה: "הבנות האלה עשו עונה גדולה. אם תסתכלו על כל התחזיות, אף אחד לא הביא אותנו לגמר הפלייאוף. הובלנו את הליגה ואת הפלייאוף. הדבר שגרם לנו לא להגיע עד הסוף, זה שאיבדנו את הביתיות, וגם הלחץ שהיינו בו אחרי שהובלנו 0:1. זה גרם לנו לרדת בקטע ההתקפי. צריך להסיר את הכובע בפני כל המערכת. בנות השרון חזרו להיות גורם בכדורסל הנשים הישראלי. זה מועדון שמאוד נהנתי לעבוד בו. נשב בסוף העונה ונראה איך זה יימשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully