וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויל ביינום: כלא או טיסה?

6.1.2008 / 15:01

מבולבלים מפרשת ביינום? פנינו לפרשן משפטי כדי שיבאר לנו מעט את התמונה ויסביר לנו מה צופן העתיד לגארד של מכבי תל אביב. ביינום יובא שוב בפני שופט, המשטרה תבקש להאריך את מעצרו

מערכת וואלה

צילום ועריכה: איריס דומאני

פרשת וויל ביינום ודאי הולכת להעסיק אותנו בימים הקרובים, ובעיקר לבלבל אותנו. כדי לעשות סדר בבלגן, פנינו למשפטן בכיר, שהעדיף להישאר בעילום שם, כדי שיבאר לנו מעט את המצב ויאמר מה הולך לקרות לגארד של מכבי תל אביב.

"קראתי את החומר המשפטי ואת החלטת השופט, וצריך להתייחס אליהם היטב", פותח המשפטן. "במקרה הזה, אומר השופט ציון קאפח, קיימת גרסה מול גרסה. השופט קאפח כותב כי 'לשאלת בית המשפט, אומר נציג המשטרה כי אין אישוש ותמיכה בכל אחת מהגרסאות', משמע שאין עדיין ראיות משמעותיות ושהחקירה נמצאת בראשיתה. המשטרה עדיין לא הספיקה לחקור מספיק גורמים אובייקטיביים, או שהעדויות שנגבו כרגע לא נותנות אישור לגרסה זו או אחרת. יש לציין כי הגרסאות שונות לחלוטין. התביעה באה ואומרת: החשוד (וויל ביינום) פגע בבחור במכוון, ועלה עליו עוד פעמיים עם הרכב. ההגנה אומרת: ביינום נס על נפשו, ויכול להיות שבמהלך הבריחה פגע בפצוע ולא הרגיש.

"לכן, אומר השופט קאפח, שבשלב זה הוא לא מקבל את הבקשה לעצור את ביינום לחמישה ימים נוספים. הוא בינתיים לא השתכנע שיש לביינום מסוכנות כלשהי, או יכולת לשבש את החקירה אם ישוחרר. לכן פסק השופט להאריך את המעצר ב-15 שעות בלבד, אבל הוסיף: 'לא למותר לציין כי אם תחולנה בחקירה התפתחויות חדשות, יהיה כל צד ראוי לפעול על פי שיקול דעתו'. אם כתוצאה מהתפתחות משמעותית בחקירה תחשוב המשטרה שצריך להשאיר את ביינום במעצר, היא תפנה בקשה נוספת לבית המשפט.

"הדברים שמייחס נציג המשטרה לביינום הם חמורים מאוד, אבל בהגינותו הוא מוסיף ואומר שאין לו כרגע ראיות לאשש את החשדות. ראשית, אין ספק שמי שהחלה את הקטטה זו החבורה השנייה, שזרקה אבנים ובקבוקים לכיוונם של השחקנים. עכשיו השאלה מה תצליח התביעה להוכיח – האם במסגרת הבריחה והתמרון עם המכונית ביינום פגע ולא ידע שפגע, שזה סיפור אחד ויש לו את דרגת החומרה שלו, אבל זה שונה לחלוטין מהאפשרות שביינום נסע אומנם, אבל חזר למקום במטרה לפגוע באדם מסוים ודרס אותו הלוך וחזור. בנוסף, הבנתי שביינום סירב לאפשר בדיקה של כמות האלכוהול בדמו. בסיטואציה הזו המשטרה מייחסת לו גם נהיגה בשכרות.

"אם לא תהיה תמיכה לגרסת המשטרה, לפיה ביינום תקף אדם עם מכוניתו במכוון, לדעתי כל הסיפור ייגמר בקול ענות חלושה. סביר להניח שביינום, כתושב חוץ, יישפט בשיפוט מהיר וכחלק מהסכם הפשרה בין הצדדים הוא גם יצטרך לעזוב את הארץ. אלא אם יתברר מחומר הראיות שתציג המשטרה כי מדובר בתקיפה, או בתקיפה חבלנית ואף מעבר לכך, אף אחד לא יאפשר לפרקליטות להגיע להסדר עם ההגנה.

"במקרה הטוב ביותר עבור ביינום, כפי שאני רואה כרגע את הדברים, כלל לא יוגש כתב אישום נגדו. במקרה הפחות טוב, יוגש כתב אישום על עבירות מינוריות, שהן נהיגה בחוסר זהירות, אולי גם תחת השפעת אלכוהול, או תקיפה או ניסיון לתקיפה. במקרה הזה, בדרך כלל מגיעים לעסקת טיעון, במסגרתה, כאמור, יעזוב ביינום את הארץ, כדי שלא יישלח לכלא הישראלי ויכביד על משלם המיסים. באופן כללי, העונש הצפוי לאדם שמואשם בעבירות הללו ואין לו הרשעות קודמות, הוא לא חמור מדי, משמע לא מאסר בפועל. במקרה הגרוע ביותר, אם ישייכו לביינום את העבירות החמורות שעל החשדות דיבר נציג המשטרה בבקשה להארכת המעצר, ובעקבות כך יוגש כתב אישום, אז אני בהחלט לא מקנא בו. במקרה הזה, ביינום לא צפוי לצאת בעונש פחות מאשר מאסר בפועל. בכל מקרה, קשה לדעת איך תסתיים הפרשה הזאת. אולם נאמר זאת כך: אם לא תהיינה ראיות למעשה חריף של תקיפה או חבלה רצונית, אז הנטייה תהיה לסגור את הסיפור כמה שיותר מהר ולגרש את ביינום מישראל".

* ביינום יובא הערב (ראשון) שוב בפני שופט בית משפט השלום בתל אביב, כשהמשטרה תבקש להאריך את מעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully