וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קירסטן פליפקנס: "זה יותר מחלום, אפילו אין לי דמעות"

הבלגית המפתיעה עלתה לחצי גמר ווימבלדון והודתה לקלייסטרס: "מעטים האמינו בי". רדוואנסקה: "עכשיו אין עליי לחץ"

ווימבלדון 2013 יניב בוודאות מנצחת גרנד סלאם היסטורית. אחרי הדחתה של פטרה קביטובה הצ'כית בידי קירסטן פליפקנס המפתיעה, נותרו בטורניר הנשים ארבע טניסאיות שמעולם לא זכו באחד הטורנירים הגדולים של הסבב. פליפקנס תפגוש את מריון ברטולי שהגיעה לגמר ווימבלדון ב-2007, בעוד הפיינליסטית מהשנה שעברה אגניישקה רדוואנסקה תתמודד מול סבין ליזיקי. אחת מהן תהיה אלופת גרנד סלאם לראשונה בקריירה.

תמונת היום

הטניסאית הבלגית קירסטן פליפקנס. GettyImages
רק לפני שנה עוד הייתה מחוץ ל-200 הראשונות. קירסטן פליפקנס/GettyImages

מספרי היום

* לראשונה מאז הרולאן גארוס של 2010, נקבל גרנד סלאם בו ארבע השחקניות מעולם לא זכו במייג'ור.

* סבין ליזיקי היא הגרמניה השנייה שמעפילה לחצי גמר ווימבלדון יותר מפעם אחת. שטפי גראף עשתה זאת 10 פעמים.

* ברטולי היא הצרפתיה השנייה שמגיעה לחצי גמר ווימבלדון לפחות פעמיים. קדמה לה אמלי מורסמו עם ארבע הופעות בחצי הגמר.

* כמה גדול ההישג של פליפקנס? ובכן, לפני פחות משנה וחצי רק נזכיר שהיא היתה מדורגת במקום ה-262 בעולם.

* אגב, לטורניר ווימבלדון 2012, פליפקנס אפילו לא העפילה.

* ועוד קצת מהבלגית הנהדרת: מול קביטובה היא ביצעה 5 שגיאות בלתי מחויבות בלבד, לעומת 28 של יריבתה.

* שימו לב להבדלים במניין הווינרים בין נה לי ואגניישקה רדוואנסקה: לסינית היו 58, לפולניה 32. ובכל זאת, רדוואנסקה ניצחה בשלוש מערכות.

* מריון ברטולי השיגה שישה ווינרים בלבד, ובכל זאת ניצחה את סלואן סטיבנס (לה היו 21).

סבין ליזיקי טניסאית. GettyImages
צעד ראשון בעקבות שטפי גראף. סבין ליזיקי/GettyImages

ציטוטי היום

אחרי כל ההפתעות שחוו המדורגים הבכירים, אגניישקה רדוואנסקה יכולה לנשום לרווחה. הטניסאית המדורגת רביעית עבדה קשה לפני שניצחה בשלוש מערכות את נה לי, אחרי משחק ארוך במגרש המרכזי שגלל הפסקות גשם והפסקות לטובת טיפולים שונים. רדוואנסקה קיבלה מסאז', זכתה לעוד מנוחה, עוד טיפול ולבסוף חייכה. "זו לא ממש פציעה, פשוט היה עומס רב מדי על הרגליים שלי", הסבירה בסיום. "היה הרבה טניס ביומיים האחרונים, אבל אני אהיה מוכנה לחצי הגמר. איך אני מתגברת על הכאבים? נעליים טובות. הלחץ הגדול היה בשבוע הראשון, עכשיו אני רגועה ומקווה להיות במיטבי".

פטרה קביטובה הייתה כאמור האלופה האחרונה שנותרה בטורניר הנשים, אבל קירסטן פליפקנס הדיחה אותה עם ניצחון 6:4, 3:6, 4:6. הבלגית, שעד לשנה שעברה עוד הייתה מחוץ ל-200 הראשונות בעולם, לא הסתירה את ההתרגשות בסיום. "זה יותר מחלום, אני עדיין צריכה להתעורר ממנו. אפילו אין לי דמעות", אמרה פליפקנס, לפני שהתפנתה להודות לבת ארצה קים קלייסטרס: "היא הייתה מהאחרונים שעוד האמינו בי בשנה שעברה, אז אני חייבת להודות לה. אני יכולה לספור על יד אחת את האנשים שמאמינים בי".

כמו רדוואנסקה, גם מריון ברטולי כבר טעמה גמר בווימבלדון. זה קרה ב-2007, אז הפסידה לוונוס וויליאמס. "אני מרגישה פה נהדר מאז 2007, ברור שהדשא מתאים לי", אמרה ברטולי לאחר שניצחה את סלואן סטיבנס בשתי מערכות (4:6, 5:7) ונותרה כמי שעדיין לא שמטה מערכה בטורניר. "החזרתי טוב את הכדורים, אבל לא הגשתי מספיק טוב - ההפך ממה שהיה לפני הפסקת הגשם. אני חייבת לצרף את שני הדברים יחד כדי לנצח במשחק הבא".

הראשונה שעלתה לחצי הגמר היא סבין ליזיקי החייכנית, שאחרי שהדהימה את סרינה וויליאמס לא התקשלה בדרך ל-3:6, 3:6 על קאיה קאנפי. "אחרי הניצחון של אתמול, הגעתי ללא שום לחץ", הסבירה ליזיקי הגרמניה. "ידעתי להתעשת מהר, התרכזתי במשחק הזה ואני חושבת שעשיתי עבודה טובה. אני יודעת מה זה להיות בחצי גמר כאן, אני שמחה שיש לי את הניסיון הזה. אני מרגישה הפעם רעננה ומוכנה יותר מאשר לפני שנתיים".

אגניישקה רדוואנסקה. רויטרס
בזכות הנעליים תגיע מוכנה לחצי הגמר. אגניישקה רדוואנסקה/רויטרס

לשים לב מחר ל...דרבי הפולני

נכון, אם הכול היה הולך לפי התכנון המוקדם וללא הפתעות, רבע הגמר הזה אמור היה להפגיש בין רוג'ר פדרר לרפאל נדאל. אבל ווימבלדון 2013 הוא הכול חוץ מצפוי, וכך במקום קרב ענקים נקבל מחר היסטוריה פולנית. דרבי ראשון אי פעם בגרנד סלאם גברים, ועוד ברבע הגמר, כשייז'י יאנוביץ' (22 בעולם) יפגוש את לוקאש קובוט (130) שכינה את הקרב מול החבר הטוב: "מפגש קסום. לא משנה מה יקרה, אחד מאיתנו יהיה בחצי הגמר ויעשה היסטוריה עבור הטניס הפולני". אגה רדוואנסקה הבטיחה את מקומה ביציע.

לוקאש קובוט טניסאי פולני. Sang Tan, AP
היסטוריה פולנית. לוקאש קובוט/AP, Sang Tan

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully