וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם סמל להצלחה, היום סמל לבלגן

רוצים לקבל טעימה מההתנהלות השכונתית של הפועל ת"א בקיץ? הדרך הכי טובה לכך היא הזיגזג והאיומים במו"מ מול אביחי ידין

לפני כמעט חודשים, הפועל תל אביב שחררה לאוויר פצצה - אביחי ידין, טוטו תמוז ועמרי קנדה לא יצאו למחנה האימונים. הסיבה הרשמית הייתה רצונם לעבור מהאדומים לאירופה, כשהקבוצה אמורה להרוויח ממכירתם ולבנות כך את תקציבה לעונה הנוכחית. האוהדים לא ממש אהבו זאת ודרשו הסברים מההנהלה על המהלך ובעיקר על שחרור של ידין. התשובות שהם קיבלו והסיבה הלא רשמית לשחרורם של השלושה הייתה חברתית. מפה החלה השמועה להתגלגל, כשהיא מקבלת תפנית שעמה האוהדים של הפועל יוכלו לחיות. אחת מהן טענה שידין הוא האיש האחראי על הדלפת סרטון המכות לקנדה על ידי הקפטן וואליד באדיר, ולכן בקבוצה החליטו לסיים את דרכו של הקשר בהפועל. למרות רצונו לצאת למחנה האימונים עם הקבוצה, המועדון החליט שעדיף שיישאר בארץ ויקדם את מכירתו לאירופה.

חשוב לציין, כי הסיפור הוכחש במרץ על ידי הקשר שנשבע שלא היה לו יד בדבר .יתרה מכך, גם קנדה וגם באדיר, שניזונו מאותה שמועה, פתחו בריב עם ידין, אך לאחר דין ודברים שני השחקנים השתכנעו שלידין לא היה חלק בדבר והיחסים בין השלושה חזרו להיות תקינים. אולם, ההדלפות כנגד ידין גרמו לו לאבד את הרצון לשחק עבור האדומים ולכן מי שרק בעונה שעברה קיבל את תמיכת הקהל, לאחר ההתפרצות בדרבי, הפך להיות אישיות לא ממש רצויה בוולפסון. עכשיו, אחרי קיץ ארוך של ריבים, גם השחקן וגם הפועל תל אביב מנסים לגשר על הבעיות, אך נראה כי למרות שהפערים קטנים, יהיה קשה לגשר עליהם.

אביחי ידין שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
ההדלפות כנגד ידין גרמו לו לאבד את הרצון לשחק עבור האדומים/קובי אליהו

קשה להבין איך היחסים בין האדומים לקשר הידרדרו לשפל בזמן קצר כל כך. בקיץ שעבר, לאחר עזיבת חלק משחקני המפתח של הפועל תל אביב, מעמדו של הקשר רק הלך והתעצם. אפשר להגיד שידין למעשה הוא האיש שלקח עליו את רוב הבעיות של השחקנים כנגד המאמן וההנהלה והפך להיות הפה של חבריו למגרש במועדון. המאבק המתוקשר בעונה שעברה בינו לבין קשטן סימן למעשה את המעמד החדש של ידין, והעובדה שהנהלת הפועל תל אביב בסופו של דבר גיבתה את השחקן ושלחה הביתה את המאמן הוותיק, רק העצימה למעשה את כוחו בקבוצה.

לאחר עזיבת קשטן, היחסים בין ידין לבין המאמן החדש ניצן שירזי, היו יותר מאשר תקינים. שחקנים בקבוצה סיפרו כי החיבור ביניהם היה יוצא דופן. גם ידין עצמו לא הסתיר את האהבה הגדולה למאמן ואף סיפר לחבריו בקבוצה שהוא ושירזי מנהלים מספר שיחות בטלפון כמעט מידי יום. ייתכן, והמעמד החדש של הקשר הפריע ללא מעט אנשים בקבוצה שדאגו לחבל בו, זאת על פי מקורבים למועדון. בנוסף, ידין לקח על עצמו את תפקיד "הפה של השחקנים" מול ההנהלה באופן רשמי. בימים שבהם המשכורות עוכבו על ידי אלי טביב והיחסים במועדון היו רחוקים מלהיות תקינים, הקשר לא התחבא וכל בעיה שצצה עבור כל שחקן, הוא היה זה שניסה לדאוג לה מול ההנהלה.

אלי טביב הבעלים של הפועל תל אביב. קובי אליהו
בימים שבהם המשכורות עוכבו על ידי אלי טביב והיחסים במועדון היו רחוקים מלהיות תקינים, ידין היה זה שלקח עת עצמו להיות "הפה של השחקנים"/קובי אליהו

נחזור לקיץ האחרון. ידין מאוד נפגע מכך שלא טס עם הקבוצה למחנה האימונים וראה בזה סוג של הפרת חוזה, אך נמנע מלצאת בהצהרות כנגד המועדון. בנוסף, הוא היחיד מבין כל השחקנים שנשאר מחוץ לתקציב בבקרת התקציבים וכולם הבינו כי הרומן בין הקשר לקבוצה עומד להיגמר.

אחרי החזרה ממחנה האימונים, שאיתה גם הגיעה הבשורה ששי אבוטבול ייעדר לשלושה חודשים כשגם רועי גורדנה פצוע, בהפועל הבינו שהאופציה הטובה והבטוחה ביותר לקבוצה היא – ידין. שירזי אפילו התחייב בפני ההנהלה כי הוא זה שיהיה אחראי על הקשר אם תצוץ איזושהי בעיית משמעת.

מפה הדברים קיבלו תפנית והצדדים חזרו למשא ומתן. חשוב לציין, כי ידין עצמו ויתר על הצעה מלה קורוניה הספרדית בגלל שכר מאוד נמוך שהיה עשוי להתקזז אם הקבוצה תרד ליגה בסוף העונה, ולמעשה כבר הבין שהוא ממשיך בהפועל תל אביב. אלא שידין לא אהב את התנהלות הפועל תל אביב מולו. הקשר דרש כ-200 אלף דולר פיקס לחמש שנים, כשבכל יום קיבל הצעה ממישהו אחר במועדון לחמש שנים, עם אחוזים שונים של שכר בסיס ופרמיות. לכך הוא סירב.

באותה תקופה, דאגה הפועל תל אביב להמשיך ולציין כי הקשר לא מעוניין לחתום בקבוצה, כשהצד השני טוען כי ההיפך הוא הנכון אך נמנע מלצאת לתקשורת בנושא זה. חשוב לציין, כי הפערים בשום שלב במשא ומתן לא היו גדולים ובלתי ניתנים למחיקה, אולם ההתעקשות של חיים רמון בנושא זה והאיומים שידין יישלח ליציע מכיוון שהפועל לא תיכנע לסחיטות של שחקנים, רק העמיקו את הפער. זה למעשה פוצץ את המשא ומתן והקשר חזר לדרוש את חוזהו המקורי העומד על כ-230 אלף דולר.

מאמן הפועל תל אביב, ניצן שירזי. ברני ארדוב
התחייב לקחת אחריות על הקשר במקרה של בעיות משמעת. שירזי/ברני ארדוב

אחרי עוד תקופה של נתק במשא ומתן, הפועל תל אביב שוב החלה להפעיל לחצים על השחקן להתגמש ולחזור לקבוצה. ההצעה שהגיעה מהכיוון השני היא - הצדדים יודיעו על שובו של ידין לאימונים כשהכוונה היא להמשיך ולנהל משא ומתן עד שהצדדים יגיעו לסיכום על חוזה ארוך טווח. בהפועל סירבו בתוקף להצעה זאת, ובמועדון טוענים שלאורך כל התקופה הזו הוצע לשחקן את אחד החוזים הגבוהים - כ-190 אלף דולר לעונה, הסכם לחמש שנים, כשגם באחוזי הפרמיות הקבוצה הלכה לקראתו והוא סירב לחתום. מכך, הסיקו האדומים כי הקשר נמצא כבר במשא ומתן עם קבוצות אחרות בארץ והטילו וטו על מעברו לקבוצה בישראל.

למעשה, האיומים ההדדים בין הצדדים נועדו לראות מי התקפל ראשון תחת הלחצים, כשלשני הצדדים בסופו של דבר הייתה מטרה אחת והיא שידין ימשיך בקבוצה. בהפועל מספרים כי רק בשבוע האחרון שלח אליהם הקשר מקורבים שסיפרו שידין מעוניין לחתום על חוזה חדש ונראה היה כי ידין ישוב למדים האדומים. מצד שני, גם אחרי החתמת דג'מבה דג'מבה, בהפועל יודעים כי חסר להם שחקן ברמה של ידין במרכז המגרש והעובדה כי ידין לא הלך להליך בוררות כנגד המועדון רק חיזקה שכל הדלתות פתוחות בפניו .

אבל למרות רצון שני הצדדים, השבוע התפוצץ המשא ומתן באופן רשמי. אם מישהו עדיין חושב שחיים רמון לא מעורב בכל הנעשה במועדון, ההיפך הוא הנכון. לאחר פגישה חמישית בין הצדדים, רמון החליט שלא יתקפל מול דרישות השחקן ונתן הוראה לשלוח את ידין ליציע כשמהלך זה טרף את הקלפים, בעיקר לאור העובדה כי הצהרה זו מנעה מידין לקבל זימון לנבחרת. כרגע, בסביבת הקשר לא מוכנים לשמוע יותר על משא ומתן ומתכננים הגשת בוררות כנגד המועדון על הפרת חוזה. בנוסף, ידין יחל לנהל משא ומתן בינואר הקרוב על מנת לחתום בקבוצה אחרת, כשהוא יודע שאת המגרש בחודשים הבאים הוא יראה מהיציע. חוזהו גם ככה מסתיים בסוף העונה, וכך גם הפועל תל אביב לא תרוויח עליו בסוף שקל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully