וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון אברהמי: "נתניה פייבוריטית, אך הלחץ עליה"

6.2.2011 / 18:52

מאמן הפועל ת"א מוכן לחצי גמר הגביע: "נעשה הכל ונתאבד על המגרש". אלפסי: "אנו טובים ועמוקים יותר" (ב', 19:00, ער' 1)

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

המשחק הראשון של חצי גמר גביע המדינה יפגיש ביום שני את מוליכת הליגה הלאומית הפועל תל אביב עם ברק נתניה, השמינית מליגת העל (19:00, ערוץ 1). הקבוצה של אריק אלפסי הייתה הראשונה לעלות לאימון המסכם, במעמד שלא זר לה. רק בעונה שעברה הגיעה נתניה למעמד חצי גמר הגביע וחצי גמר הפיינל פור, והודחה בשני המקרים על ידי מכבי תל אביב. נתניה הגיעה בעבר פעם אחת לגמר גביע המדינה, בשנת 1988, והפסידה 77:79 לגליל עליון, למרות 24 נקודות של חוזה ויטמן.

ברנר: "אני אוהב מאוד את האווירה"

בנתניה מאמינים כי למרות הרקורד המרשים שמגיעה איתו הפועל תל אביב למשחק חצי הגמר, הם יוכלו לעצור את האדומים. נתניה מגיעה למשחק לאחר שהדיחה בשמינית הגמר את מכבי הוד השרון מהלאומית וברבע הגמר הדהימה את הפועל ירושלים. אורי יצחקי הפצוע ימשיך להיעדר, אך לעומתו, ליאור שגב, שהצטרף השבוע לקבוצה, יערוך את הופעת הבכורה שלו במדי נתניה. אם נתניה רוצה להתעודד בנתון מסוים - כריס ווטסון, אחד משחקניה המשמעותיים, ניצח בשני הביקורים האחרונים שלו ביד אליהו במעמד חצאי גמר, ולאחר מכן גם בגמר. שגב היה שותף לזכייה של הפועל חולון בגביע לפני שנתיים.

מאמן נתניה אריק אלפסי התייחס למעמד המחייב: "יש התרגשות. המועדון שלנו במשך השנה האחרונה הגיע שלוש פעמים למעמדים מחייבים ביד אליהו. אנחנו רוצים לעשות צעד קדימה ולהגיע לגמר. אנחנו משחקים מול קבוצה שהוכיחה את עצמה ואנחנו מכבדים אותה. השחקנים מוכנים למשחק הזה, ואני מקווה שנעשה צעד קדימה.

"כשאתה שולט ובולט בליגה השנייה זה קל, אבל מול קבוצות ליגת העל זה שונה, והם הראו את היכולות שלהם מול חולון וחיפה. הם קבוצה מאומנת ומכובדת, אני בטוח שהשחקנים יבואו באגרסיביות למשחק ובמוכנות שיא. אין ספק שאנחנו לא במומנטום חיובי, אבל אנחנו קבוצה יותר עמוקה ויותר טובה, וצריכים לעשות את העבודה. משחק הפנים שלנו זה היתרון, נעמיד שחקנים בצבע ולהפועל יהיה קשה. אנחנו מוכנים לכל התרחישים".

על הרצון שיהיה דרבי בגמר הוסיף אלפסי: "אין ספק שזו התחושה. אבל כמו שאמרתי בפיינל פור בשנה שעברה: יש שופטים מצוינים ובכירים מאוד, והדברים האלה לא יכולים להיות משמעותיים, אלא אם כן הפועל יהיו טובים יותר".

אדריאן בנקס, שהתאמן עם נעליים ורודות, הסביר שזה כמודעות למחלת סרטן השד, לאופטימיות ולאהבה, והוסיף: "אני יודע שהפועל הוכיחה את עצמה פעמיים מול קבוצות בליגה הראשונה, חיפה וחולון, קבוצות שהיו לנו בעיות איתם העונה. אנחנו לא רואים אותם כקבוצת ליגה שנייה, אלא כקבוצה טובה. היה לנו אימון טוב ביד אליהו, כולם מרגישים טוב, ואני מקווה שנהיה ביכולת טובה".

שמוליק ברנר, שהחל לדמם בסיום האימון, אמר: "אנחנו מנסים עדיין למצוא את עצמנו בעונה הזאת, וחווים הרבה עליות וירידות. היו לנו הרבה שיחות השנה, ואני מקווה שאנחנו מבינים באמת שזה סוג של שיא בכדורסל הישראלי ואנחנו צריכים להראות בהתאם".

על צירופו של ליאור שגב, אמר ברנר: "אני מקווה שהוא יעזור לנו מאוד. זאת הזדמנות גדולה שלנו לחזור לעניינים. מגיע להפועל הרבה כבוד, הם עשו עבודה גדולה כדי להגיע לפה. האווירה פה תהיה מאוד עויינת, ואוהדי כדורסל אוהבים סיפורי סינדרלה, אבל אני אוהב את האווירה הזאת ואני מקווה שהחבר'ה שלי יאהבו את האווירה הזאת כמוני".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הפועל תל אביב: רוצים גמר, משדרים עסקים כרגיל

לאחר נתניה עלתה לפרקט גם הסנסציה הגדולה של משחקי גביע המדינה עד כה, הפועל תל אביב, מוליכת הליגה הלאומית. בהפועל התעסקו בתקופה האחרונה בעיקר במלחמות עם איגוד הכדורסל על מרחק קשת השלוש, אך לא זכו בערעורים שלהם, והקשת תישאר במרחק של ליגת העל. כ-3,000 אדומים ינסו להעניק לקבוצה הרגשה ביתית ביד אליהו.

הפועל תל אביב עברה בסיבוב הראשון של הגביע את אליצור יבנה בחוץ, בשמינית הגמר את הפועל חולון וברבע הגמר את מכבי חיפה. הפועל הגיעה 19 פעמים לגמר הגביע, וזכתה בגביע המדינה 4 פעמים בעבר, כשהפעם האחרונה בשנת 1993. ההופעה האחרונה בגמר הייתה ב-1994, ובחצי הגמר בשנת 2004.

לפני שבועיים נפל דבר בהפועל תל אביב, הקבוצה הפסידה לראשונה בהיסטוריה במשחק ליגה. המאמן שרון אברהמי שידר מאז המשחק כמעט עסקים כרגיל, והקבוצה הצליחה לעבור בקושי רב את משחק הליגה מול עירוני רמת גן ביום שלישי. הנציג היחיד של האדומים שכבר שיחק בעבר בגמר הגביע הוא מתן נאור, שעשה זאת במדי הפועל ירושלים בעונת 2005/6. הסגל של הקבוצה לקראת המשחק מלא וללא פצועים.

מאמן הפועל שרון אברהמי אמר: "נתניה היא הפייבוריטית. היא קבוצת ליגת העל עם הרבה זרים שמשחקת באירופה ומנוסה הרבה יותר במעמדים האלה. אנחנו נגיע עם תמיכה גדולה ואדומה ביציע וזה ייתן לנו את הדחיפה, אבל הלחץ הוא על נתניה ואנחנו באים ליהנות. אין מה להשוות בין המשחקים האחרונים שהיו לנו בליגה לגביע. קשה מאוד לדעת איך נגיע מחר, איך השחקנים יגיעו ואיך ישפיע כל המעמד הזה, אבל יש פה שחקנים מנוסים, שעד עכשיו הוכיחו את עצמם".

על הדרבי האפשרי בגמר אמר אברהמי: "נעשה הכל, אני לא יודע מה עם מכבי. עכשיו ברצינות, אנחנו נעשה כל מאמץ, אנחנו מחויבים בטירוף לאוהדים שלנו. נבוא כמו נגד חיפה ונגד חולון. אמנם זה לא הדר יוסף, אבל נעשה פה הכל, נתאבד על המגרש, נשחק את הכדורסל שלנו ונקווה שזה יספיק. עשינו את ההתאמות המקצועיות, הימרנו על כמה דברים של נתניה וננסה לתקוף אותם בנקודות החלשות שלהם".

אברהמי התייחס גם לקשת השלוש, שרחוקה יותר מזו שבליגה הלאומית: "אתמול אוסברי ניצח אותי בתחרות קליעות, אז אני מאשים את קשת השלוש הרחוקה, אבל רציתי לתת לו ביטחון למחר. גם נתניה באחוזים לא טובים מהשלוש ואני מקווה שמחר הם לא ישתפרו".

כוכב האדומים בריאן אוסברי הוסיף: "אנחנו צריכים לבוא ולשחק כמו קבוצה, כמו שעשינו נגד חולון וחיפה. זה לא שונה מהמשחקים האלה. זה אולם גדול, אבל יש לנו שחקנים עם ניסיון, כל עוד נשחק כמו קבוצה נהיה בסדר. יש לנתניה שחקנים חזקים, אבל יש לנו את אדריאן, רוקני ומתן, ואני אעזור להם בריבאונד. נצטרך לשחק בכל התקפה כאילו היא האחרונה שלנו. נצטרך לטפל בכדור כמו שצריך ולא לאבד כדורים. אנחנו קודם כל צריכים לעבור את נתניה ואז להסתכל על הדרבי, אנחנו באים כדי לנצח".

מתן נאור אמר: "יש לנו כמה שחקנים עם ניסיון, גם לי אין ניסיון של להגיע למעמד הזה מהליגה השניה, עוד לא הייתי בסיטואציה הזו ובסופו של דבר מאוד משנה איך המשחק יתפתח. אין ספק שאנחנו מגיעים כאנדרדוג מכל הבחינות ואני מקווה מאוד שיהיו הרבה אדומים ביציע שידחפו אותנו. אף אחד מאיתנו לא חשב שאנחנו בלתי מנוצחים. אני לא חושב שיש לזה משמעות, דווקא במשחק שהפסדנו בליגה לא היינו אנדרדוג. זו פעם ראשונה שאנחנו מדברים כל כך הרבה על הדרבי של הכדורגל בחדר ההלבשה, זה הפך להיות הדרבי הכי חשוב מבחינתנו למרות שלא כולנו אוהדי כדורגל. אני מאוד מקווה שהדרבי בכדורגל יסתיים בתוצאה הנכונה ושהאוהדים יגיעו מחר במצב רוח טוב.

אני מקווה שיהיו לנו את הכלים להתמודד מול נתניה, יש הבדל גדול בין המגרש הביתי שלנו בו עברנו שתי קבוצות מליגת העל, שם היתה לנו דחיפה מדהימה גם שם באנו כאנדרדוג ואני לא חושב שהיינו יכולים לעשות את זה בלעדיהם וגם עכשיו אנחנו צריכים אותם, זה עניין של אנרגיות הקהל הזה בלי ספק נותן לנו אנרגיות מטורפות.

על קשת השלוש אמר נאור: "יש הבדל משמעותי ואחרי שני אימונים כאן ביד אליהו מרגישים את זה כבר בכתף. חבל שזה ככה, שיש חוקים שונים לליגה הראשונה ולליגה הלאומית, אבל זה לא תירוץ ונצטרך להתמודד. כשחתמתי בהפועל הרבה הרימו גבה, אבל אני בגלל העבר שלי בהפועל ידעתי מה הפוטנציאל של המועדון והקהל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully