וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מציינת עשור למותו של פאט טילמן

ב-22 באפריל 2004 נורה ונהרג שחקן הפוטבול לשעבר, שזנח את הענף לטובת שירות בצבא ארה"ב. האמריקאים עדיין מתמודדים עם הפרשה והחייל שייתכן שהרג אותו מודה: "חש אחריות"

שחקן הפוטבול לשעבר פאט טילמן. Creative Commons
גיבור אמריקאי? טילמן/Creative Commons

ב-22 באפריל 2004 נורה ונהרג באפגניסטן פאט טילמן, חייל בצבא ארצות הברית. סיפורו של טילמן, שבחר לוותר על קריירת פוטבול מקצוענית (הוא היה שחקן באריזונה קרדינלס) ולהקריב את חייו לצבא עורר רגשות רבים של פטריוטיות, אבל מספר שנים לאחר מכן התברר כי ייתכן שנהרג מאש "ידידותית" ותיבת פנדורה נפתחה.

סטיבן אליוט בן ה-33 הוא החייל שהודה שאולי הרג את טילמן. בראיון ל-ESPN שהתפרסם ביום שני סיפר: "אני לא יכול להגיד שהכוח שלי לא הרג אותו, כי ייתכן מאוד שכן. שום דבר לא ישנה את האחריות שלי למקרה".

בפן הספורטיבי, טילמן נבחר בדראפט של 1998 על ידי אריזונה קרדינלס ושיחק בשורותיה עד 2002. הוא דחה הצעה של 3.6 מיליון דולר להמשיך בקרדינלס על מנת להתגייס לצבא.

בעולם הספורט האמריקאי התייחסו היום (שלישי) בהרחבה לטילמן. "אני חושב שצריך להכניס אותו להיכל התהילה", צייץ בטוויטר פרשן הפוטבול הבכיר כריס קולינסוורת, "אין איש בהיסטוריה של ה-NFL שמייצג כמוהו רוח לחימה. זה כשלעצמו מספיק".

שחקן הפוטבול פאט טילמן במדי אריזונה קרדינלס. GettyImages
שווה היכל תהילה? טילמן/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • פאט טילמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully