וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדוריד: הפועל ראשון לציון זכתה בגביע

האדומים החזירו את הגביע אחרי 11 שנים בזכות מחצית שנייה אדירה ו-25:28 על מכבי תל אביב. בויאן בוטוליה הצטיין

ספורט 5

11 שנים לא זכתה הקבוצה הגדולה של הכדוריד הישראלי, הפועל ראשון לציון, בגביע המדינה. הערב (שני) הסתיימו כל שנות הציפייה הללו, עם ניצחון 25:28 (14:13) בגמר על מכבי תל אביב, שמצידה הפסידה גמר שני בתולדותיה ונותרה ללא גביע בארון.

משחק נהדר התפתח ברעננה, לעיני אולם מפוצץ באוהדים באדום וצהוב. הרבה מאוד מתח, דרמה ובעיקר התכסחויות הדדיות והרחקות היו במשחק הגמר הזה, כמיטב המסורת של משחקים על תואר. מכבי תל אביב, שבכלל נמצאת עם הראש במשחק הראשון בחצי גמר גביע האתגר שייערך ביום שבת, קיוותה לשים ידה על התואר הגדול הראשון העונה, אבל האדומים, שמנוסים במשחקים חשובים, באו חדים יותר ופתחו במהרה יתרון של ארבעה שערים.

מכבי לא נבהלה, חזרה ואף ירדה למחצית ביתרון בזכות דקות מצוינות של הזר שלה נובאק בוסקוביץ', אבל לכל אורך הערב לא הייתה לה תשובה לבויאן בוטוליה האדיר, שענה בשער משלו כמעט על כל שער של הצהובים (12 שערים אישיים במשחק) ושלח את הגביע לעיר היין. גביע עשירי בקריירה לעידן מימון.

שחקני הפועל ראשון לציון בכדוריד חוגגים זכייה בגביע המדינה. יותם רונן
התואר שלהם אחרי 11 שנים. שחקני ראשון חוגגים בסיום/יותם רונן

מהלך המשחק

המשחק נפתח בקצב מסחרר והלוח הראה 2:2 אחרי קצת יותר משתי דקות של כדוריד. הקצב נרגע מעט ורק כעבור שלוש דקות נוספות עוד כדור פגש את הרשת ומכבי עלתה ליתרון ראשון במשחק, 2:3. האדומים נכנסו לעניינים והגיבו עם ארבעה שערים, בדרך ל-3:6. שתי הקבוצות ספגו הרחקות לשתי דקות, מה שאיפשר למכבי לצמק ל-5:7, אבל בוטוליה עלה כבר לארבעה שערים עם ניסיון מוצלח משבעה מטרים. בוטוליה המשיך להפציץ, אבל הקבוצה שלו המשיכה מצידה לעשות שטויות, שחקן נוסף הורחק לשתי דקות ואיציק חליפי צימק ל-7:9. שתי הקבוצות התעייפו מעט והירבו בהחטאות, אבל מתפרצת של הצהובים סופסוף מצאה את הרשת ועשר דקות למחצית התוצאה עמדה על 9:10 לראשון. דווקא אז, עומר דבדה פגע ביותם טל וראה את הכרטיס האדום, אבל טל נותר פצועה, ההגנה של ראשון לציון לא תיפקדה בלעדיו והרחקה שלישית לשתי דקות כבר הייתה יותר מדי עבור האדומים, מה שנתן למכבי יתרון אחרי דקות ארוכות, 11:12. עד לסיום המחצית, רק הצהובים היו על הפרקט, אבל למנוחה הם ירדו ביתרון מזערי של 13:14, כשחליפי מחמיץ זריקת שבעה מטרים בשניית הסיום.

ראשון הבינה שאם היא לא תתעורר, הגביע יברח לה ואחרי חמש דקות של משחק במחצית השנייה, היא חזרה לשוויון 15:15. חלפה עוד דקה וחצי, והיתרון שב אליה משער של גיא כהן. מכבי המשיכה לאבד את הראש וספגה עוד הרחקה לשתי דקות. בוטוליה ניצל זאת וכבש את העשירי (!) שלו, 15:17 לראשון. מימון כבש, בוטוליה שוב הזיז את הרשת משבעה מטרים ופתאום זה 16:19 לאדומים. שער ענק נוסף של מימון קבע 16:21, אבי רש הזעיק פסק זמן והגביע התקרב לעיר היין. מיטרוביץ' איבד את העשתונות והורחק לשתי דקות, בוסקוביץ' החטיא זריקה משבעה מטרים וראשון המשיכה לשייט לניצחון. מכבי קיוותה לקאמבק מדהים נוסף, אבל ראשון לא טעתה ושמרה על היתרון. מימון מצא את הרשת פעם נוספת וקבע 21:26, חמש דקות לסיום. שתי דקות לסיום, העניינים התחממו ומיטרוביץ' ראה את הכרטיס האדום, מה שגם סגר את הסיפור באופן סופי. הגביע של הפועל ראשון לציון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

עידן מימון: "חיכיתי כל כך הרבה זמן"

עידן מימון הוותיק אמר בסיום: "הגיע הזמן. היה לנו קשה, מכבי נתנה פייט אדיר, אבל עשינו את זה ואני מאושר. חיכיתי כל כך הרבה זמן ואמרתי שאחכה לתואר הזה ואני שמח שהוא הגיע. שלושה ימים אני לא ישן בלילות ורק חולם על הרגע הזה. זה קודם כל הגביע של הילדים האלה שגידלנו, וזה הישג אדיר שלהם".

מאמן האדומים סער פרנקל הוסיף: "זה גביע של הרבה אנשים. השחקנים עבדו קשה, קבוצה עם ממוצע גילאים של 22 לוקחת גביע זה מדהים. יהיו לשחקנים האלה עוד הרבה שנים לזכור את הרגע המתוק הזה ולרצות להגיע לעוד רגעים דומים".

המאמן המפסיד אבי רש אמר: "התחושה לא פשוטה, רצינו מאוד לקחת את הגביע הזה. מגיע למועדון ולשחקנים, אבל מגיע לא נחשב בספורט כי בסופו של דבר צריך לנצח, ולא קרו הדברים שהיו צריכים לקרות כדי שננצח. ההפסד הזה לא צריך להשפיע על השחקנים לקראת גביע האתגר, אם היינו לוקחים את הגביע היינו צריכים להרגיע את האופוריה, ועכשיו צריך להרים אותם מהקרשים".

כדוריד בוואלה! ספורט

עידן מימון קפטן הפועל ראשון לציון בכדוריד עם גביע המדינה. יותם רונן
גביע עשירי שלו. מימון/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully