וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוזנטל: "אי זימון בניון? כשלא הולך, צריך לעשות שינוי"

10.10.2012 / 16:38

רוני רוזנטל לא הופתע מניפוי הקפטן ומנתח את הנבחרת לקראת לוקסמבורג: "יהיה יותר קל בחוץ, אבל לא צריך לחגוג אם ננצח"

שבע פעמים בעבר נפגשו נבחרות ישראל ולוקסמבורג במסגרת רשמית או משחקי ידידות והמאזן עומד על שבעה ניצחונות לישראל בהפרש שערים כללי של 3:25. הפעם הראשונה שישראל שיחקה בנסיכות הייתה במרץ 1997 במסגרת מוקדמות המונדיאל. אז זה נגמר ב-0:3 חלק עם צמד של איציק זוהר ושער נוסף של טל בנין. 15 שנה אחרי, הנבחרת חוזרת לאצטדיון ז'וסי בארטל מלאת חששות ותנסה לשמור על המאזן המושלם מול לוקסמבורג ולהשיג ניצחון ראשון בקמפיין. מה השתנה מאז? רוני רוזנטל, שפתח בהרכב באותו משחק, מנתח בשיחה עם וואלה! ספורט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש היום יותר הפתעות בכדורגל ולכן החשש לפני משחקים מול לוקסמבורג". רוזנטל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני לא זוכר ממש טוב את אותו משחק ספציפי בלוקסמבורג, אבל אני זוכר שלא היה יותר מדי קהל. הכדורגל שם לא דבר מעניין במיוחד ולכן לא מגיעים לאיצטדיון מלא בקהל. לא חגגנו יותר מדי אחרי הניצחון שם, אני מאמין שצריך לחגוג כשעולים לקמפיין או ניצחון ממש גדול ואני לא חושב שגם הפעם, אם ננצח, יהיו חגיגות יותר מדי גדולות של השחקנים למרות הדיבורים לפני המשחק. באנו אז למשחק עם תחושה שאנחנו עדיפים, אבל ברור שהעליונות והעדיפות זה רק על הנייר וכשאתה מגיע לכר הדשא, כל משחק הוא קשה וקבוצות גם קטנות עושות הכל כדי להפריע ולהקשות עלייך".

רוזנטל התייחס להשוואה בין הנבחרת שלו לזו הנוכחית: "הייתה לנו אז נבחרת סבירה עם שחקנים טובים שרובם דווקא לא משחקים בחו"ל, אבל המבחר היה פחות גדול. היום יש הרבה שחקנים ולפעמים זה מקשה על המאמן לבחור ולעקוב אחרי כולם. האווירה בנבחרת הייתה טוב תמיד ושאתה מגיע לנבחרת זה תמיד חשוב לך ותמיד אתה נותן את כל כולך. אני מאמין שהמצב הוא כזה גם היום והשחקנים משקיעים ורוצים להגיע לנבחרת".

אז איך הגענו למצב של חשש מלוקסמבורג: "השחקנים צריכים להגיע למשחק מול לוקסמבורג ולדעת שהם צריכים לנצח. במשחק החוץ יהיה לנו יותר קל להגיע למצבים כי לוקסמבורג ישחקו להערכתי יותר פתוח מאשר הם ישחקו כאן בארץ ונצטרך לנצל את זה. הפערים בכדורגל היום הצטצמצו ומאמנים משחקים יותר טקטי וסגור. יש היום יותר הפתעות בכדורגל ולכן החשש לפני משחקים מול לוקסמבורג".

קשר נבחרת ישראל חיים רביבו (שמאל) עם איציק זוהר (אמצע) מול שחקן לוקסמבורג ג'ואל גראף (ימין). Dusan Vranic, AP
איך הגענו למצב של חשש מלוקסמבורג? זוהר ורביבו/AP, Dusan Vranic

הנבחרת הנוכחית מדאיגה את חלוץ העבר: "התוצאות בהתחלה לא טובות ולכן הריחוק מהקהל. אני מאמין שבעתיד האהדה לנבחרת תחזור להיות משהו קרוב ושכיח. בניון? באנגליה לא מדברים על הניפוי של יוסי ואני אישית לא הופתעתי. כשלא הולך, מאמן צריך לעשות שינוי. אני מאמין שכשיוסי יתחיל לשחק יותר, יהיה לו מקום בנבחרת. בכלל יש הרבה שחקנים כמו בן שהר ואיתי שכטר שלא משחקים. בזמנו שלמה שרף דגל לשתף שחקנים שמשחקים בקבוצות שלהם בלבד וגם היום כנראה שזה מה שקורה. ברגע שהשגרירים יתחילו לשחק בקבוצות, הם ישחקו יותר בנבחרת".

רוזנטל סיכם בהתייחסות למאמן אלי גוטמן: "אם אני בהתאחדות, אני מודיע כבר היום לגוטמן שהוא יאמן בקמפיין הבא ללא קשר לנוכחי. ככה יהיה לו הרבה יותר קל לבנות על הצעירים ולקדם אותם לאורך זמן. הוא צריך להמשיך בנבחרת. אני מאמין ששני ניצחונות על לוקסמבורג יחזירו את האווירה החיובית סביב הנבחרת".

מאמן הנבחרת אלי גוטמן (מימין) עם רוני רוזנטל מכוכבי חיפה בעבר (ראובן כהן). מכבי חיפה
"אם אני בהתאחדות, אני מודיע כבר היום לגוטמן שהוא יאמן בקמפיין הבא ללא קשר לנוכחי". רוזנטל וגוטמן/מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully