וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנסציה בהולנד: זוולה זכתה בגביע עם 1:5 על אייאקס

תואר ראשון לקבוצה הצנועה, שחזרה מפיגור והשפילה את האלופה בדרך לתואר. פורטוגל: בנפיקה זכתה באליפות ה-33

ריאן תומאס שחקן זוולה. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
כיכב ביום ההיסטורי של זוולה. ריאן תומאס/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

הפתעה אדירה בהולנד: זוולה הצנועה הדהימה הערב (ראשון) את אייאקס בגמר הגביע וזכתה בגביע ראשון בתולדותיה אחרי ניצחון ענק 1:5 בגמר ברוטרדאם. הקבוצה של פרנק דה בור, שכבר הבטיחה מעשית אליפות רביעית ברציפות, רצתה להשלים דאבל ולהניף גביע בפעם ה-19 בהיסטוריה, אך נותרה המומה באחד הגמרים האדירים שידעה הולנד.

המשחק הופסק כבר אחרי 10 שניות בגלל פירוטכניקה של אוהדי האלופה, אבל כשחזרו לשחק לאחר העצירה בת 20 הדקות היה זה המגן ריקרדו ואן ריין שהבקיע בדקה השלישית שער מרהיב עם טיל למשקוף ופנימה. אייאקס חגגה, אבל מכאן זו הייתה בעיקר זוולה. ריאן תומאס, ילד בן 19 מניו זילנד שהבקיע רק שער ליגה אחד העונה, השווה בדקה השמינית בעזרת הרגל של ניקלאס מויסאנדר ואחרי ארבע דקות נוספות השלים מהפך. גויון פרננדס הימם עוד יותר בדקה ה-22, וגם הוא השלים צמד עם נגיחה נהדרת בדקה ה-34. הצגה גדולה כבר במחצית הראשונה.

אייאקס לא הצליחה להגיב וראתה את יריבתה ממשיכה לדרוס עם שער של בראם ואן פולן בדקה ה-50. היה זה הכדור החמישי של זוולה לעבר המסגרת של קנת ורמיר - כולם מצאו את הרשת. המדורגת תשיעית בליגה ההולנדית עוד קופחה כשלא נשרק לזכותה פנדל, אך זה לא מנע ממנה לחגוג את ההישג הגדול בהיסטוריה שלה. 103 שנים ללא תואר גדול (רק שלוש אליפויות בליגה השנייה) הגיעו לקיצן בערב אחד בלתי רגיל.

לימה שחקן בנפיקה ליסבון חוגג שער. רויטרס
יש אליפות. לימה/רויטרס

* פורטוגל: בנפיקה ליסבון, הלוזרית הכי גדולה של הכדורגל האירופי ב-2013, זכתה הערב באליפות ראשונה מאז 2009/10 וקטעה את רצף שלוש האליפויות של פורטו. הנשרים עשו זאת עם 0:2 ביתי בקרב הקצוות מול אולהננסה האחרונה, כאשר לימה הברזילאי הרגיע את הקהל באצטדיון האור עם שער מריבאונד בדקה ה-57 והשלים צמד אחרי מתפרצת בדקה ה-61. בנפיקה עם 73 נקודות לעומת 66 של היריבה העירונית ספורטינג המדורגת שנייה, כשלסיום העונה נותרו שני מחזורים בלבד. זה מספיק לאליפות מספר 33 ולתת דחיפה מוראלית נוספת לקראת חצי גמר הליגה האירופית מול יובנטוס, שתגיע לליסבון ביום חמישי.

* טורקיה: פנרבחצ'ה שמרה על פער 12 הנקודות מבשיקטאש כשנותרו ארבעה מחזורים לתום העונה, לאחר שסיימה את הדרבי מולה ב-1:1. מוסא סו הבקיע לזכות פנר בדקה ה-24, אבל רמון הברזילאי השווה אחרי 20 דקות וגם הורחק בדקה ה-58. פנר לא מצאה את שער הניצחון למרות יתרונה המספרי, אך האליפות מונחת בכיסה וגם תיקו מול ריזספור במחזור הבא יעניק לה את התואר באופן רשמי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
לואיזאו קפטן בנפיקה ליסבון מניף את גביע האליפות. רויטרס
הפעם אין דמעות. לואיזאו מניף/רויטרס
אוהדי בנפיקה במשחק האליפות. רויטרס
ימשיכו לחגוג גם מול יובנטוס? אוהדי בנפיקה/רויטרס
שחקני בנפיקה ליסבון חוגגים אליפות. Armando Franca, AP
שחקני בנפיקה ליסבון חוגגים אליפות/AP, Armando Franca

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully