וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NBA: ההיסטוריה הקטנה והמוזרה של טריסטן תומפסון

הפורוורד מקליבלנד לא היה קלע מוצלח, לכן החליף את היד הזורקת משמאל לימין. קולאנג'לו: "לא זוכר תקדים לזה ב-NBA"

משחר ההיסטוריה שחקני כדורסל המציאו שיטות שונות ומשונות כדי לכפר על אחת הבעיות הנפוצות בקרב מקצוענים: היעדר קליעה טובה מרחוק. היו כאלה שסיגלו לעצמם טקס קבוע לפני הזריקות, היה מי שפשוט העביר שעות על גבי שעות באימונים, ועכשיו אולי, רק אולי, נמצאה שיטה חדשה וייחודית - החלפת היד הזורקת.

טריסטן תומפסון, הפאוור פורוורד של קליבלנד, הולך לקו העונשין בתדירות הגבוהה יותר מבין שחקני הקאבס, ומדייק משם ב-60% בלבד. עכשיו הוא מתכוון לשפר את הממוצעים הללו בצורה דרסטית, ומתכוון לעשות זאת על ידי החלפת היד הזורקת מיד שמאל בה השתמש עד היום, ליד ימין החלשה יותר.

דרון וויליאמס שחקן ברוקלין נטס מול טריסטן תומפסון שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
בדרך לעשות היסטוריה? תומפסון/AP

בחודשים האחרונים החל לרקום את השינוי המפתיע, כשבמהלך האימונים במדי הקאבס זרק להנאתו ביד ימין ונוכח לדעת, לפתע, כי הוא מדייק באחוזים גבוהים יותר דווקא עם היד החלשה. לאחר שנועץ עם הצוות המקצועי של קליבלנד, החליט ליישם את התוכנית בקיץ ואתמול (שבת) עשה זאת לראשונה במהלך משחק. ברבע השני למשחק ההכנה בין נבחרתו של תומפסון, קנדה, לבין ג'מייקה, הוא נשלח לקו וזרק פעמיים. בשני המקרים הכדור צלל פנימה.

"אני חושב שאני השחקן הראשון במהלך ההיסטוריה של ה-NBA שעושה שינוי כזה בקריירה", אמר לאחר המשחק. "תמיד הייתי קצת מוזר בעניינים הללו, ואני עדיין מנסה לפענח את עצמי. עד היום זרקתי ביד שמאל, וכתבתי ביד ימין. היו עוד דברים שעשיתי דווקא ביד ימין. במהלך האימונים התחלתי לזרוק ביד ימין וקיבלתי הרבה מחמאות על זה.עכשיו הגיע הזמן לנסות להשתמש ביד הזאת גם כדי לזרוק".

ג'רי קולאנג'לו, מנהל נבחרת ארצות הברית ואחד שצבר קילומטראז' ארוך למדי בליגה הטובה בעולם, לא זוכר תקדים בו שחקן החליף את היד הזורקת במהלך הקריירה. "הרבה שחקנים עובדים קשה מאוד כדי שהסיומת שלהם מתחת לסל תהיה חזקה בשתי הידיים", הוא אומר, "אבל להחליף את היד הזורקת? לא שמעתי על דבר כזה. זה קורה אולי אחת לאלף שחקנים".

כך נראה תומפסון אחרי השינוי (11 שניות מהפתיחה)

גם ג'נרל מנג'ר קליבלנד, כריס גרנט, עומד מאחורי ההחלטה של תומפסון. "במהלך העונה שעברה, כמעט כל הזריקות שהוא לקח בקרבת הסל היו ביד ימין, והאחוזים שלו היו מצוינים. אנחנו משוכנעים שהשינוי הזה יהיה לטובתו".

תומפסון בן ה-22 נבחר בבחירה הרביעית בדראפט 2011 על ידי קליבלנד, וכבר במהלך עונת הרוקי ב-NBA הרשים ונבחר לחמישייה השנייה של הרוקי'ז במשחק האולסטאר, מה שהפך אותו לקנדי הראשון שעושה זאת. בעונה שעברה העמיד ממוצעים של 11.7 נקודות ו-9.4 ריבאונדים ב-31.3 דקות למשחק. אחוזי הקליעה שלו עמדו על 48.8% משתי נקודות ו-60.8% מהקו.

מי שזכור באירופה בנסיבות דומות הוא הפורוורד האיטלקי ריקרדו פיטיס, ששיחק בשנות התשעים במילאנו ובבנטון טרוויזו, והתהדר גם בזריקה יוצאת דופן מקו. העונשין.

וכך זה נראה לפני השינוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully