וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי פ"ת-בני יהודה: המלאבסים עם שלושה חלוצים

גלבאן יסופסל (ש', 17:00, ספ' 1), בקבוצה טוענים שהסיבה מקצועית. דיין, מרעי ופרץ בחוד. ווקר במקום זמיר, צעירי פצוע

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* זה יהיה המפגש ה-98 בין מכבי פתח תקוה לבני יהודה בליגה הראשונה.

* כל אחת מהקבוצות ניצחה את השנייה 36 פעמים ועוד 25 משחקים הסתיימו בתיקו.

* הפרש השערים הוא 106:113 לטובת מכבי פתח תקוה.

* כשמכבי פתח תקוה מארחת היא מובילה 15:16 בניצחונות ועוד 15 משחקים לא הוכרעו. מאזן השערים הוא 46:46.

* בני יהודה לא הפסידה ללוזונים בפתח תקוה מאז המחזור ה-18 של 2007/08. גם אז בני יהודה הייתה מקום אחד מעל המקום האחרון. בתום העונה היא נשארה בליגה.

* מה משותף למכבי פתח תקוה ובני יהודה? שתיהן לא ניצחו באצטדיון המושבה ב-2014. ההבדל: בני יהודה שיחקה שם רק פעם אחת (2:2 מול מכבי פתח תקוה), מכבי פתח תקוה שיחקה שם 7 פעמים (4 תיקו ו-3 הפסדים).

* אגב המושבה, זה יהיה בסך הכל הביקור השני של בני יהודה באצטדיון החדש.

* מכבי פתח תקוה תרד ליגה באופן רשמי אם היא תפסיד ורמת השרון ועכו ייקחו לפחות נקודה. בני יהודה תרד כמעט בוודאות אם היא תפסיד ורמת השרון ועכו ינצחו.

נתונים: דריבליסט

גל כהן שחקן בני יהודה. טל לוי
לא הפסידו לללוזונים בפתח תקוה כבר שש שנים. גל כהן/טל לוי

מפתחות והכנות: מכבי פתח תקוה

מכבי פתח תקוה עשויה לרדת כבר מחר סופית לליגת המשנה אם לא תנצח. הקבוצה של ייטב לוזון וקובי רפואה צריכה להשיג תשע נקודות משלושת המחזורים שנותרו, בידיעה שניצחון מחר יוריד כנראה גם את הזהובים ללאומית. למרות הרגישות במשחק הקרוב, לוזון ורפואה החליטו אתמול לעלות הרכב התקפי מאוד, עם שלושה חלוצים – רועי דיין, ויקטור מרעי ועוז פרץ הצעיר. לעומתם, פדרו גלבאן לא יפתח מול האקסית ובמועדון הכחישו שקיים קשר לעובדה שמדובר בשחקן שנחשב בעיני רבים לסמל בשכונה. "אין קשר לזהות היריבה, הסיבה לאי שיתוף גלבאן היא מקצועית בלבד. עובדה שהוא לא פתח גם בשבוע שעבר", אמרו במועדון. הארגנטינאי כבר קיבל הודעה כי יישב על הספסל.

פתח תקוה תגיע למשחק הזה ללא מרואן קבהא, שספג אדום שני ישיר, סוחב הרחקה בגין חמישה צהובים ולמעשה גמר את העונה. מלבד קבהא, לרשות המאמנים יעמוד סגל מלא וגידי קניוק יפתח במקומו. "עד זה לא נגמר עד שזה לא נגמר. אם אזהה באימונים שחקן שחושב שזה נגמר, הוא לא ישחק אצלי", אמר רפואה במהלך השבוע לשחקנים. "מי שיוריד את הראש באימון, אעיף אותו". אחד השחקנים אמר אמש: "אין לנו מה להפסיד במשחק הזה, נעלה ונתקוף מבלי לפחד. אנחנו רוצים לנצח מחר. לא נשחק על תיקו, זה משחק על החיים שלנו. אנחנו חייבים ניצחון". אם הקבוצה לא תנצח, ההנהלה תתכנס לישיבת חירום ותתכנן את העונה הבאה. בישיבה יוחלט לגבי המדיניות מבחינת תקציב, רכש ויעלו שמות מועמדים לאימון. אם פתח תקוה תנצח, הישיבה תידחה.

פדרו גלבאן שחקן מכבי פתח תקוה (משמאל) עם נס זמיר שחקן בני יהודה. קובי אליהו
בלי סנטימנטים? פדרו גלבאן/קובי אליהו

מפתחות והכנות: בני יהודה

בני יהודה חוותה את אחד השבועות הכי מותחים ולחוצים שהיו במועדון בשנים האחרונות. ההפסד להפועל רעננה במחזור שעבר, שדרדר את הקבוצה אל מתחת לקו האדום, החזיר את השחקנים, הצוות המקצועי והאוהדים בחזרה לתסריט האימים שבו הזהובים יירדו בסוף העונה לליגה השנייה. לצד המתח והלחץ שהגיע השבוע לנקודת רתיחה, יודעים במועדון שלמרות המצב הקשה הקבוצה עדין תלויה בעצמה כאשר שני ניצחונות בקרבות הראש בראש עם מכבי פתח תקוה והפועל ניר רמת השרון עשויים להבטיח את ההישארות.

יוסי אבוקסיס החליט לבצע מספר שינויים בהרכב לעומת ה-11 שרצו די בקביעות במחזורים האחרונים. איציק עזוז שהחלים ממחלה יפתח במקום עומר ורד בעמדת המגן הימני. המגן הארגנטינאי אמיליאנו פוסקו ישוב להרכב כאשר עוז ראלי יוסט לקישור על חשבון לירוי צעירי שסובל מפציעה באיזור הקרסול. צעירי, ששיחק בשבוע שעבר עם שתי זריקות והחמיץ מספר אימונים בתחילת השבוע, ימתין להזדמנות מהספסל. שינוי נוסף שהחליט המאמן לעשות הוא הצבתו של ליאם ווקר על חשבונו של נס זמיר בקישור. אמיר עגייב שתורגל מחוץ להרכב בחלקים גדולים של האימון אתמול יפתח יחד עם אוהד קדוסי וג'יימס קין בחלק הקדמי.

כ-3,000 אוהדים כתומים צפויים להגיע ל'מושבה' בשבת כדי לתמוך בקבוצה באחד הקרבות הקריטיים שלה מאז תחילת העונה. כחלק מהסיכום בין שני המועדונים, הוציאה הנהלת מכבי פתח תקוה כרטיסים במחיר אחיד של 50 שקל, כפי שנהוג במשחקי הבית של בני יהודה.

מירקו אורמוש שחקן הפועל עכו מול אמיליאנו פוסקו שחקן בני יהודה. ברני ארדוב
מקבל את ההזדמנות. פוסקו/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

מכבי פתח תקוה: פדרו גלבאן

ממש לא משנה אם הארגנטינאי יפתח את המשחק על הספסל או ב-11. פדרו גלבאן צריך למחוק את הסנטימנטים לבני יהודה, גם אם בסיום השחקנים של יוסי אבוקסיס יהיו עם רגל וחצי בליגה השניה. גלבאן הגיע העונה למכבי פתח תקוה כדי להשאיר אותה בליגה. אם הקבוצה הזאת תרד, יירשם לחובתו כתם שלא יוכל למחוק. מחר, המבחן שלו מתעצם מול קבוצתו לשעבר.

בני יהודה: אוהד קדוסי

קדוסי הובא לקבוצה בינואר כדי לעזור לה להיחלץ מהתחתית הבוערת. עד כה כבש החלוץ חמישה שערים וכעת הוא יצטרך להשלים את העבודה בשלושת משחקי המאני טיים שעוד נותרו העונה לזהובים. אחרי שההגנה התייצבה, כעת תור החלק הקדמי בראשותם של קדוסי וג'יימס קין לספק את הסחורה.

אוהד קדוסי שחקן בני יהודה. ברני ארדוב
יצטרך להשלים את העבודה בחלק הקדמי. אוהד קדוסי/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

מכבי פתח תקוה: צחי גיגי, חגי גולדנברג, איבן הרצג, ניצן דמארי, נאור פסר, זיטו, גידי קניוק, לידור כהן, עוז פרץ, רועי דיין, ויקטור מרעי.

בני יהודה: דלה איינוגבה, איציק עזוז, גל כהן, אביב חדד, אמיליאנו פוסקו, אביעד בורלא, עוז ראלי, ליאם ווקר, אמיר עגייב, אוהד קדוסי, ג'יימס קין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully