וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ.ס. אשדוד ספגה הפסד טכני 3:0

בעקבות אירועי באר שבע הקבוצה נענשה גם במשחק ללא קהל. בן זקן זועם: ”הדיין אלחדיף נותן לגיטימציה לאוהדים אלימים”

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל המשיך היום (רביעי) במלחמה שלו נגד האלימות במגרשים, והעניש בחומרה את הקבוצות ואת אוהדיהן הפרועים. זה התחיל במכבי תל אביב, שספגה עונש של משחק ללא קהל בעקבות התפרעות אוהדיה בדרבי התל אביבי, ונמשך במ.ס אשדוד, שספגה הפסד טכני 3:0 מול הפועל באר שבע בעקבות זריקת השלט על הקוון במשחק ביום ראשון. כמו כן, אשדוד ספגה עונש של משחק ללא קהל ואף נקנסה, וגם הפועל באר שבע ספגה עונש על תנאי וקנס.

אשדוד ובאר שבע נענשות

כמו כן, בית הדין דן היום בהפסקת המשחק בין הפועל באר שבע למ.ס אשדוד ביום ראשון האחרון וגזר עונש קשה של הפסד טכני 3:0 לאשדודים. כזכור, כשלוש דקות בתוך תוספת הזמן הושלך מהיציע שאיכלס את אוהדי אשדוד שלט לכיוונו של הקוון אורן בורנשטיין וזה נפגע ברגלו, מה שגרם לשופט זיו אדלר להחליט להפסיק את המשחק. בנוסף, העניש בית הדין את אשדוד במשחק ללא קהל ובקנס של עשרת אלפים שקל. הנהלת אשדוד מתכננת לערער על ההחלטה.

כמו כן, הפועל באר שבע ספגה קנס של עשרת אלפים שקל וכן עונש של משחק ללא קהל על תנאי. ניר קלינגר מסר בתגובה: "בעקבות העונש אנחנו צריכים עכשיו שהקהל שלנו ימשיך להתנהג בצורה מופתית. התנאי מגביל אותנו ואנחנו צריכים להיות סופר הוגנים וזהירים. מעבר לזה, פנינו לקראת הפועל פתח תקוה. המשחק ההוא מאחורינו. כל מה שנקבע לגבי אשדוד לא מענייננו".

העונש של הדיינים הורכב משני תקנונים נפרדים - תקנון ההתאחדות המעניק הפסד טכני, ותקנון המשמעת הקובע כי על התפרעות אוהדים יש להחיל קנס של עשרת אלפים שקל על תנאי ומשחק ביתי ללא קהל. אשדוד תצטרך להימנע מבעיות הנוגעות לקהל שלה בתקופה הקרובה - על עבירה דומה בעתיד הקנס יוכפל. "התקנון קובע כי בפעם הבאה שאדדוד תיענש, היא תקבל שני משחקים ללא קהל וקנס כפול", אישרו בלשכה המשפטית של ההתאחדות. גורם בהתאחדות אמר: "הדיינים הלכו 'ייקה', לפי הספר. הם הענישו את אשדוד על התפרעות אוהדים כפי שכתוב בתקנון". ומה לגבי הפגיעה בשופט? "אין סעיף כזה בתקנון, יכול להיות שהסתפקו בעונש הנוכחי".

בן זקן עצבני

כזכור, ביומיים לאחר המשחק פעלו אוהדי אשדוד לאתר את משליך השלט ודחקו בו להודות במעשה ואכן, אתמול פנה נער בן 16 לאחד מבעלי המועדון בן זקן, והודה במעשה. האחרון הגיע היום ללשכתו של הדיין חיים אלחדיף ואמר: "אני מודה בעובדות, דו"ח השופט מדויק מאוד. אני רק רוצה להוסיף שאחרי הבקעת השער השלישי רצתי לעבר שער ההפרדה בין הקהלים כדי לנסות ולמנוע התפרעות. עפו לעברי אבנים מכיוון הקהל של באר שבע ועשרות אוהדי באר שבע ניסו לפרוץ את השערים".

אחרי פרסום ההחלטה, ג'קי בן זקן הגיב בצורה נזעמת על העונש. "זו החלטה אומללה של הדיין אלחדיף", אמר בן זקן, "כי מה שהוא עשה זה להרשיע את הפועל באר שבע בהתפרעות אוהדים, קנס אותם בעשרת אלפים שקל בפועל ונתן גם משחק ללא קהל על תנאי, ובנוסף נתן להם סוכריה לקינוח בדמות נצחון טכני של 0:3. חמור מכך, הדיין אלחדיף נתן בהחלטתו לגיטמיציה לאוהדים להמשיך להתפרע.

"ברור שאנחנו צריכים להיענש", המשיך בן זקן, "זה בסדר שקיבלנו קנס וגם את המשחק ללא קהל אני עוד יכול לקבל, אבל אין שום סיבה להעניק פרס להפועל באר שבע, מה גם שהוא הרשיע אותם. לא ציפיתי לקבל פרס על הסגרת האוהד ועל כך שהוא נחקר במשטרה ונפתח נגדו תיק. המסר הוא שהיה חשוב כאן.

"אפשר וצריך היה לנצל את הסיטואציה הייחודית שקרתה כאן ולהבין שזו פעם ראשונה שאוהדים מוצאים את הפושע ומסגירים אותו. הייתה כאן הזדמנות להגיד 'הנה, כך צריך להתנהג, תוקיעו מתוכנו את הצוררים והפושעים'. עכשיו, לעומת זאת, המסר הוא שאם יהיה אוהד אלים שיעשה מעשה פשיעה ופעולה אלימה, אף אחד לא יתאמץ להסגיר אותו או להוקיע אותו החוצה. זה יירשם לזכותו של הדיין אלחדיף, שנתן לגיטימציה לאוהדים שנשמור אותם בתוכנו ולא נסגיר אותם, על מנת שימשיכו ויפעלו באלימות. בפעולת האלימות הבאה, בכל קבוצה, אל תצפה מחוגי האוהדים לנסות ולהסגיר את הפושעים.

"אין ספק שאנחנו נערער על ההחלטה האומללה הזו. צריך להדגיש שהקנס מבחינתו נאמד בכ-250 אלף שקל, כי משחק הבית הקרוב שלנו הוא נגד בית"ר ירושלים, ומדובר בהפסד כספי כבד עבור המועדון מעבר לקנס הלכאורה קטן בסך עשרת אלפים שקל שנקבע לנו".

"הרגשתי כאבים משהו כמו יום או יומיים"

שופט המשחק זיו אדלר סיפר לדיין ששרק לסיום בחלוף 92 דקות ו-50 שניות מפתיחת המשחק, כלומר כשנותרה קצת יותר מדקה לתום המשחק, אך גם ציין שהתכוון להוסיף דקה נוספת בגלל פציעה במהלך תוספת הזמן. על המשחק עצמו אמר השופט: "הייתה אווירה טובה, יכולתי להבחין בוודאות בהפרדה בין שני הקהלים, מאחר וגדר גבוהה ושני שערים חצצו ביניהם. מהדקה ה-80 היו זריקות חפצים לכיוון עוזר השופט, אורן בורנשטיין, והוא דיווח לי על כך במערכת הקשר וגם כשניגשתי אליו".

בורשנטיין עצמו אמר בדיון: "במחצית הראשונה הקהל היה רגוע יחסית, במחצית השנייה נזרקו לעברי כוסות שתייה ריקות, גרעינים וכל זה היה בתיבול של יריקות, שלפעמים פגעו ולפעמים לא. המרחק ביני לבין העומדים ביציע הוא משהו כמו מטר. הסבתי את תשומת לב השופט הרביעי ליריקות וכן להפרעת הקהל".

בורשנטיין נשאל אם קיללו אותו ומה נאמר לעברו, ואמר: "בזמן המשחק אני מתרכז במשחק עצמו. אני לא יכול להגיד מה היה בצעקות האלה. אני רוצה לציין שלא הייתה החלטה שיפוטית במחלוקת במשחק, ולקהל לא הייתה סיבה להתפרע כלפי צוות השיפוט. אני בהחלט לא מבין מדוע זרקו לעברי חפצים כי בסך הכל לא היו תלונות על השיפוט".

על הפגיעה בו, הוסיף הקוון: "נכבש שער שוויון לאשדוד, השחקנים רצו לכיווני לחגוג עם הקהל שלהם שהיה מאחורי. באותם רגעים ניגש השופט זיו אדלר אל דבוקת השחקנים והניף כרטיס אדום לעבר מקרייב מאשדוד בשל תנועות מגונות לעבר הקהל. באותו זמן המשחק לא חודש. פתאום הרגשתי בום חזק מעל קרסול שמאל, הרגשתי כאב חזק". ברגע הזה התערב בן זקן בדיון ואמר: "הקטין שנתפס אמר בחקירתו שהוא זרק את שלט הפרספקט על הדשא. בשל גמישותו השלט קפץ מהדשא אל גבו של הקוון, ומשם אכן נפל לכיוון קרסולו של הקוון".

הדיין שאל כמה זמן הרגיש בורנשטיין כאבים ברגלו, והקוון השיב: "משהו כמו יום או יומיים. המקום היה אדום והייתה גם נפיחות". אגב, במהלך הדיון לא הציגה אשדוד את צילומי מערכת האבטחה כחלק מההגנה שלה.

גם מכבי ת"א שוב סובלת

ההחלטה הראשונה המשמעותית של הערב נגעה למכבי תל אביב, וזימנה אכזבה נוספת לקבוצה ולאוהדיה. בית הדין המשמעתי של ההתאחדות הרשיע היום את הקבוצה באשמת התפרעות אוהדיה בדרבי התל אביבי מול הפועל. בית הדין החליט להפעיל את עונש התנאי שעמד כנגד הקבוצה, ולפיכך הוטל על הקבוצה עונש של משחק ללא קהל בפועל, וזאת בפעם השנייה העונה. כזכור, מכבי תל אביב אירחה כבר את הפועל פתח תקוה בבלומפילד ללא אוהדים.

למזלם של הצהובים, המשחק ללא קהל לא יהיה בשבת, מול הפועל רמת גן, מאחר שכבר נמכרו אליו כרטיסים. מאחר שכך, מדובר יהיה במשחק הביתי הבא אחריו, בגביע הטוטו מול בני סכנין. כזכור, אוהדי הקבוצה התפרעו במהלך הדרבי, והשליכו חפצים לשדה.

כמו כן, הקבוצה ספגה עונש של משחק ללא קהל על תנאי, קנס של 40 אלף שקל בפועל, וקנס של 50 אלף שקל על תנאי. בני סכנין הורשעה בהתנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים, נקנסה ב-25 אלף שקל בפועל וספגה עונש של משחק ללא קהל על תנאי.

עדכון ראשון: 16:00
עדכון אחרון: 19:22

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully