וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון חזן חוזר לתקל

חודשים הוא שמר הכל בבטן, זה הזמן של אלון חזן לחשוף כתב אשמה חריף במיוחד כלפי לוזון, ההתאחדות, הדיינים והכדורגל הישראלי

במשך העונה האחרונה רמז אלון חזן, מאמן מ.ס אשדוד, כי הוא מחזיק בבטן לא מעט כעס על היחס לקבוצתו בפרט, ועל הנעשה בליגה שלנו בכלל. חזן עקץ פה ושם, אבל תמיד אמר שהוא יוציא הכל רק בסוף העונה. כשחזן רומז על דברים כאלה, הם מקבלים משנה תוקף, מאחר שמדובר באחת הדמויות הכי נקיות בנוף הכדורגל. עוד מימיו כשחקן, דרך תפקודו כמנכ"ל אשדוד ועד למינויו למאמן במקומו יוסי מזרחי, חזן נראה רחוק מהשלולית של הכדורגל הישראלי. רוב הקרדיט להסרת הכפפות של חזן שייך בעיקר לאבי לוזון והתנהלותו מאז נכנס לתפקיד יו"ר ההתאחדות.

"אין כאן צדק", פותח חזן את הנאום ששמר בבטן הרבה זמן. "שמעתי את אבי לוזון אומר אחרי הרדיוס של בית"ר שהוא לא משפיע על בית הדין, אבל אנשים שכחו שיומיים קודם-לכן הוא אמר במסיבת עיתונאים שמעכשיו יש להחמיר ולתת עונשי רדיוס ולא לוותר על התפרעויות. אז ברור שבדיונים אחרי זה הדיינים יפעלו לפי הוראות בלי שום הגיון. וההתאחדות גם משלמת את השכר של הדיינים, היא יכולה להחליט מי מהדיינים ימשיך ומי לא, אז מה נראה לך? שהדיינים יירו ברגליים של מי שמעסיק אותם? אם הייתי רואה שדברים מתנהלים בצורה נכונה, אז ניחא".

"קח עוד דוגמה", ממשיך חזן. "יום אחרי ההתפרעות בטדי, עוד לפני שהמשטרה או בית המשפט פרסמו את המסקנות, בית"ר כבר זומנה לוועדת המשמעת. אין דבר כזה בעולם. העיקר שיצאו במסיבות עיתונאים וכבר אמרו שצפוי להם עונש רדיוס. איך זה יכול להיות? אז ברור שהדיינים ייתנו 4 משחקי רדיוס. למה לא נתנו עונש לסכנין על משחק העלייה ועל הניצחון בגביע, אחרי שהקהל שלה פרץ למגרש? שם היו סוסים וזיקוקים על הדשא. אני מבין את השמחה, אבל שם המשטרה לקחה אחריות, נכון? אז למה היא לא לקחה אחריות על מה שקרה בטדי?".

לוזון כיו"ר ההתאחדות הוא טוב או רע ליהודים?

"אני אפתיע אותך, חשבתי שאבי לוזון זה מינוי טוב. חשבתי שעם העממיות שלו הוא ישנה דברים, לא רק בדיבורים, אבל הוא רץ ועושה מסיבות עיתונאים על כל דבר. תעשה דברים בשקט, אבל הוא רץ ומדבר על עדרי פילים. בשביל מה זה טוב? פתאום הוא נכנס למצב שלמגרש של מכבי תל אביב הוא לא יכול ללכת, כי הקהל רוצה לדרוס אותו. גם לטדי קשה לי לראות איך הוא יוכל להיכנס בתקופה הקרובה, וגם לאשדוד הוא לא יוכל. זה כבר רבע ליגה, שהוא היו"ר שלה. אז עכשיו כדי לאזן הוא יצטרך לבוא ולתגמל את המקומות האלה, וזה לא עובד ככה. צריכה להיות שוויוניות, אחידות ודרך".

הדיין אפס, בית הדין בדיחה

יש כאן מלחמה נגד אשדוד מצד לוזון?

"זה ממש לא ככה. הדברים לא מתנהלים באופן שווה, אין אחידות בכדורגל הישראלי, אין אחידות בהחלטות. אפשר היה לראות את זה, למשל, בגזר הדין שקיבלתי בהרחקה ל-3 משחקים, לעומת מאמנים אחרים, שעשו דברים פי אלף יותר חמורים ולא הורחקו ממשחק אחד. אין לי טענות למאמנים האחרים, אני בעדם, ככה צריך להתנהג. משחק כדורגל זה לא שחמט שצריך לבוא ולשבת בשקט. אם נבטל את האמוציות והרגש, המשחק הזה לא יהיה מעניין".

"תראה את מאיר טפירו, איך הוא התפרץ על המגרש ואמר לשופט עם דמעות בעיניים, 'תתבייש לך'. אפשר היה להרחיק אותו לחודשיים, נכון? אני מודיע לך שאם היו שופטים את מאיר טפירו בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, הוא היה מורחק לחודשיים".

איך הגעת לזה?

"בתי הדין המשמעתיים של ההתאחדות הם בדיחה. אנשים שם לא יודעים בכלל מה היה במגרש. הם מקבלים איזה פתק עם דיווח ולפי זה מחליטים. שיילכו ויראו קצת משחקים, מה היה, שיישבו ויצפו במשחקים בטלוויזיה. שיהיו מעורבים בכדורגל. כשאתה מוזמן לבית הדין אתה יודע שלא יאמינו לך כי מראש מאמינים למה שאומר שופט המשחק. כשאתה מוזמן לוועדת משמעת, אתה מראש מגיע רק בכדי להקל על העונש שלך, שכבר נקבע מראש".

"שמעתי לא מזמן שאחד הדיינים בדיון של מכבי ת"א פנה לאבנר טוויטו, ואמר לו שמן הראוי שאבי נמני יפסיק להגיע לאירועים ולחגיגות של אוהדים. אבי נמני זה נכס לכדורגל הישראלי. הוא מגיע לאירועים בקצה העולם, לחגיגות, לשמחות, לבתי חולים, לאירועים של אנשים פשוטים שמזמינים אותו, והוא יודע מה הערך של הנוכחות שלו בפני אותם ילדים. אז אותו דיין, אפס כזה, שיושב על הכסא המרופד שלו, אומר את הדברים האלה על אבי נמני? שב בשקט, יא פישר אחד. שב עם ראשי ההתאחדות ותגבש תכנית למגר את האלימות במקום להחליט על הפתרון הקל, פה קנס, שם רדיוס וזהו. בלי אבי נמני, אף אחד לא היה שומע על אותו דיין".

"שיוציאו מכרז על התפקיד של יאיר רבינוביץ'"

אתה לא חושש שיתנקמו בך עכשיו?

"אני לא מפחד. תאמין לי, יש כמה החלטות שסטיבי וונדר היה רואה שזה מפוברק, והוא לא רואה ממטר. נראה שחלק מההחלטות נקבעות מראש. יכול להיות שעל כל פיפס מכבי ת"א פתאום תוזמן לחקירות? ואדון רבינוביץ', הגאון הגדול, מוריד להם שתי נקודות? למה הוא צריך להיות שם כל כך הרבה שנים? איזה טאבו נתנו לו שם בהתאחדות לכדורגל? מי הוא בכלל? שיוציאו מכרז על התפקיד. הוא נמצא שם כבר 15 שנה, גם אני במקומו הייתי נשאר, למה לא. הוא מחובר לכל האנשים שמנהלים את הכדורגל, לאותם דיינים ולאותם תובעים".

"יש כאן מעגל מסוים, מן לופ שלא נגמר. פתאום במקומות אחרים אין חוזים כפולים? למה לקבוצות אחרות לא שלחו את וייצמן יער? הרי יש שמועות על כל מיני מקומות, לא רק על מכבי. שילכו וייבדקו הכל. אם הלכו לחקור את מכבי תל אביב, צריך ללכת ולבדוק בכל המקומות האחרים. זה לא חכמה להתנקם במכבי כי היו"ר שלהם קצת מלכלך על ההתאחדות".

שוב חוזרים לאבי לוזון.

"אני שב ואומר, אבי לוזון יכול להיות מינוי מצוין, אם הוא יידע לעשות את הדברים כפי שהוא עושה בתחומים אחרים בחייו. שיידע לא להיכנע ולהתחכך באנשים הנלוזים שמקיפים אותו בהתאחדות. אני מאמין ללוזון שהוא רוצה לשנות. אבל לוזון צריך להבין שרק הוא והדמות שהוא רואה בבוקר מולו במראה יוכלו לשנות כאן דברים, ואם הוא יתעסק בכל מיני יועצי אחיתופל מסביבו הוא יכניס את הכדורגל הישראלי לסחרור לא טוב".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

מחפשים הישגיות ומסורת

מה אתה מצפה לעונה הבאה?

"אני אופטימי. עם כל מה שעברתי השנה בכדורגל, אני מאמין שבשנה הבאה יהיה לנו כאן כדורגל טוב. הבעיה הכי גדולה של הכדורגלן הישראלי היא הצד המנטלי, וזה פוגע גם בצד המקצועי. שחקנים שקצת מצליחים בליגה שלנו, מקבלים כותרות בתקשורת וחושבים שבזה נגמרה העבודה, אבל הם רחוקים מאוד מזה".

"זה לא סתם שרוב השחקנים הישראלים לא מצליחים באירופה. למה להסתפק בביצה של בינוניות? הבעיה היא קודם כל בראש: מזייפים באימונים, לא משקיעים. הטעות הכי גדולה היא כששחקן אומר שהוא שומר עצמו למשחק בשבת. אין דבר כזה. האימונים הם הדבר הכי חשוב, אם אתה עובד קשה ב-6 אימונים בשבוע, אז במשחק בשבת הכל הולך קל יותר. אין קסמים".

מה נראה מאשדוד? תקצרו סופסוף הישג?

"נמשיך את הקו שהתחלנו בו העונה: בניית סגל חזק ושילוב של צעירים תוצרת בית בהרכב. את העונה הזו סיימה בתחושה טובה. התמודדנו בשלבים הגבוהים של הגביע, עשינו תוצאות יפות בליגה ולפרקים הצגנו את הכדורגל הכי אטרקטיבי בארץ. מצד שני, יש גם אכזבה, כי עם כל מה שציינתי עדיין לא הגענו לשום הישג משמעותי. אני רוצה להרגיל את המועדון להישגיות, לפתח מסורת של הצלחות לאורך טווח".

תגובת אבי לוזון

אבי לוזון מסר בתגובה לדברים: "צר לי שאלון חזן לא יודע שהדיינים לא מונו לעולם על ידי אף יו"ר, גם לא על ידי קודמיי בתפקיד. אלו מינויים של בית הדין העליון. הם עצמאים לחלוטין בכל ההחלטות שלהם, גם לחיוב וגם לשלילה.

"אין לי או להתאחדות שום אמירה בעונשים של אדם כזה או אחר או קבוצה כזו או אחרת. גם יאיר רבינוביץ' הוא מינוי של בית הדין העליון, והוא נעשה על ידי השופט בדימוס דב לוין ז"ל לפני הרבה שנים. אין לי או להתאחדות שום נגיעה גם בזה, וטוב שכך. אני שמח להגיד שגם המחלקה המשפטית וגם בקרת התקציבים הם עצמאים ולא נתונים להשפעות - לא לחיוב ולא לשלילה - של היו"ר או של גורמים אחרים בהתאחדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully