וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריון ברטולי זכתה בטורניר ווימבלדון

הצרפתיה בת ה-28 שלטה בגמר וניצחה את סבין ליזיקי 1:6, 4:6. זכתה בתואר גרנד סלאם ראשון בקריירה והצליחה להשכיח את ההפסד בגמר ב-2007. ליזיקי שבדרך לגמר הדיחה את סרינה ורדוואנסקה, הסתפקה בסגנות

מריון ברטולי הצרפתיה זכתה היום (שבת) לראשונה בחייה בטורניר ווימבלדון. הטניסאית בת ה-28 שמדורגת במקום ה-15 בעולם, גברה בגמר על סבין ליזיקי הגרמניה 1:6, 4:6 וחגגה תואר גרנד סלאם ראשון בקריירה. ברטולי כבר הגיעה לגמר בטורניר הלונדוני ב-2007, אבל אז הפסידה לונוס וויליאמס. הפעם ידה הייתה על העליונה בדרך לתואר WTA שמיני בקריירה - הגדול ביותר מכולם.

מריון ברטולי: "חלמתי על הרגע מאז שהייתי בת שש"

הטניסאית הצרפתיה מריון ברטולי חוגגת זכיה בטורניר ווימבלדון. רויטרס
הרגע הגדול בקריירה. ברטולי/רויטרס

ליזיקי בת ה-23, 24 בעולם, הגיעה לגמר אחרי שהדיחה בין היתר את אלופת השנה שעברה סרינה וויליאמס (1) וכן את אגניישקה רדוואנסקה (4), אבל הפעם לא הצליחה להתמודד עם האגרסיביות והניסיון של היריבה שלה.

הגרמניה ביצעה לא פחות מ-14 טעויות בלתי מחויבות במערכה הראשונה ולמרות שהיא הוליכה 0:1, אותה מערכה נערכה תחת שליטה בלעדית של ברטולי שניצחה בה 1:6 בתוך 31 דקות בלבד. הסט השני היה שקול יותר אחרי שהצרפתיה לא הצליחה לנצל שלוש נקודות אליפות ואפשרה ליריבה שלה לשוב, אבל היא שמרה על קור רוח ברגע הנכון ולבסוף חגגה.

הטניסאית הגרמניה סבין ליזיקי. רויטרס
לא הגיעה לגמר. ליזיקי/רויטרס

מערכה 2

אחרי שהפסידה בלא פחות משישה משחקונים רצופים, ליזיקי ירדה להפסקה קצרה בחדרי ההלבשה, ממנה היא חזרה עם כוחות מחודשים ועלייה ל-0:1 בסט השני. המשחקון השני היה ארוך ומלא תהפוכות, אבל ברטולי יצאה ממנו מנצחת ובעיקר מאוד מעודדת. הצרפתיה שברה ועלתה בהמשך ל-1:3. בשלב הזה ליזיקי איבדה סופית את קור הרוח. היא נשברה שוב, לא הפסיקה לעשות טעויות וברטולי ניצלה זאת כדי לעלות ל-1:5. בתוך זמן קצר הצרפתיה השיגה שלוש נקודות אליפות, אבל לא הצליחה לנצל אותן. ליזיקי שפתאום נראתה נמרצת, חזרה ל-5:4, אבל ברגע הנכון ברטולי שבה לעצמה ואם משחקון על האפס ניצחה 4:6 ורצה לחגוג ביציע עם משפחתה.

מערכה 1

ברטולי פתחה את המשחק בצורה מאוד אגרסיבית, אבל איבדה ריכוז במהרה ושתי טעויות כפולות ברצף אפשרו לליזיקי לשבור כבר במשחקון הראשון. הגרמניה יכולה הייתה לעלות ל-0:2, אבל בעצמה ביצעה טעויות ונשברה. בשלב הזה ברטולי הצליחה להיכנס למומנטום חיובי, לשמור על ההגשות שלה, לשבור פעם נוספת ולטפס ל-1:4. הגרמניה ניסתה לחזור לעצמה במשחקון השישי, אבל שוב ביצעה טעויות בלתי מחויבות ונשברה. בתוך כמה דקות ברטולי שוב שמרה על חבטות ההגשה שלה והשלימה 1:6 במערכה הראשונה.

הטניסאית הצרפתיה מריון ברטולי. רויטרס
שלטה במשחק לכל אורכו. ברטולי/רויטרס
צופים באנגליה חוזים בגמר טורניר ווימבלדון. GettyImages
חגיגת טניס בבירת אנגליה/GettyImages
הטניסאית הבלגית לשעבר מרטינה הינגיס. Dennis Grombkowski, GettyImages
הגיעה לצפות בגמר של הטורניר בו היא זכתה ב-1997. הינגיס/GettyImages, Dennis Grombkowski
טניסאית העבר בילי ג'ין קינג. Dennis Grombkowski, GettyImages
עוד אלופת עבר אגדית. בילי ג'ין קינג/GettyImages, Dennis Grombkowski
אביה של מריון ברטולי, וולטר ברטולי. GettyImages
וולטר ברטולי צופה בבתו מהיציע/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully