וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופל יביא לסיום הסכסוך בין המנהלת לארגון השחקנים?

26.3.2013 / 20:20

יו"ר איגוד הכדורסל מנסה למצוא פשרה בין שני הצדדים, וכבר הביא להתקרבות מסוימת. המנהלת: "הצעתו לא אושרה, זה ספין"

האם נמצאה הנוסחה שתמנע את ביטולה של עונת 2012/13 בליגת העל? לוואלה! ספורט נודע הערב (שלישי) שלאחר שהשיחות בין נציגי מנהלת הליגה לנציגי ארגון השחקנים ביום ראשון לא הביאו לפשרה, נפגש יו"ר איגוד הכדורסל אבנר קופל עם יו"ר ארגון השחקנים במטרה להביא להסכם. יו"ר מנהלת הליגה, שמואל פרנקל, נמצא בחופשה בתאילנד מאז התחלת איומי השביתה, ועל כן מי שניהלו את המשא ומתן עד כה היו ראשי הקבוצות.

כמו כן נודע לוואלה! ספורט כי קופל העלה הצעה בפני ארגון השחקנים שטרם הוגשה מצד מנהלת הליגה, לפיה בשנתיים הקרובות השיטה שתונהג בליגה תכלול חוק רוסי עם מגבלה של חמישה שחקנים זרים, ובשלוש השנים לאחר מכן חוק רוסי עם ארבעה זרים. בארגון השחקנים לא פסלו על הסף את ההצעה, אך גם לא אישרו אותה.

אבנר קופל יו"ר איגוד הכדורסל. קובי אליהו
האיש שיעשה סדר בבלאגן? קופל/קובי אליהו

אבנר קופל אישר כי נעשתה אליו פנייה מצד הקבוצות ומסר בתגובה: "אני סומך על מנהלת הליגה והיושב ראש שמואל פרנקל שאמור לחזור מתאילנד. אני מודאג מאוד מהשביתה בליגה שהיא חלון הראווה של הכדורסל הישראלי".

מנהלת הליגה טוענת בתגובה: "בהמשך לידיעות שפורסמו בדבר הצעה כזו או אחרת של יושב ראש איגוד הכדורסל אבנר קופל לארגון השחקנים, המנהלת מודיעה בזאת כי הצעה זו לא אושרה על ידי דירקטוריון מנהלת הליגה, לא הגיעה מטעמו ואינה מקובלת על דירקטוריון מנהלת הליגה. ההצעה שפורסמה הינה ספין תקשורתי בלבד, ואם הועלתה הצעה שכזו, דבר זה נעשה בחוסר סמכות וללא אישור. מנהלת הליגה היא היחידה אשר בסמכותה לדון במעמד השחקן הישראלי בליגת ווינר סל וכל יושבי הראש מתנגדים להצעה שפורסמה. ההצעה היחידה לארגון השחקנים אשר אושרה בדירקטוריון מנהלת הליגה היא ההצעה אשר כוללת חוק רוסי, חמישה זרים בסגל וכן רישום של שלושה צעירים בסגל עד גיל 22. הצעה שהיא עצמה פשרה בין הקבוצות, כאשר רוב הקבוצות רוצות את המתכונת של השנה הנוכחית".

תגובת האיגוד לפרסום: "הפגישות שקופל קיים בנשוא השביתה לא היו רשמיות ולא ביוזמתו. קופל מעולם לא הגיש הצעה בכתב או התעה לדיון. קופל סומך על מנהלת הליגה שתמצא את הפתרון הנכון ומחזק אותה. המנהלת, ורק היא, תנהל את המשא ומתן עם השחקנים".

כזכור, מחזור הליגה שהיה אמור להיערך ביום ראשון נדחה ליום שבת בעקבות הודעת השחקנים כי לא יופיעו בעקבות הקפאון במגעים איתם. ההצעה האחרונה שהוגשה מצד מנהלת הליגה כללה חוק רוסי עם חמישה זרים ושלושה שחקנים ישראלים מתחת לגיל 22 בסגל, ואילו בארגון השחקנים ביקשו חוק רוסי עם ארבעה זרים. ההצעות הללו לא הובילו לכדי פשרה.

שמואל פרנקל, יו"ר המנהלת. ברני ארדוב
העניין ייפתר עוד לפני שיחזור מהחופש? פרנקל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully