וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד בלאט: "שבוע שיכול להקפיץ אותנו במדרגה"

מאמן מכבי ת"א מוכן לחצי גמר הגביע מול אשדוד. שארפ: "כבר לא יכול לחכות". טפירו: "כאן מתחילה מסורת" (ב', 21:30, ע' 1)

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

במשחק חצי גמר גביע המדינה השני מחר (שני) תפגוש מחזיקת הגביע, מכבי תל אביב, את מכבי אשדוד (21:30, ערוץ 1). הצהובים מגיעים למשחק אחרי רצף ניצחונות בליגה וביורוליג בהפרשים משמעותיים ועם אמונה גדולה ביכולת לחזור למעמד הגמר. מכבי זכתה בשנתיים האחרונות בגביע, אחרי שנתיים בהן הפסידה את התואר להפועל ירושלים, ובארונה 38 גביעי מדינה מתוך 43 הופעות בגמר. אוהדי מכבי תל אביב צפויים לאכלס כ-4,000 מקומות בהיכל יד אליהו ולספק לקבוצה אווירה ביתית.

בלאט: "מגיעים עם הרבה תשוקה ורצון"

לקראת המשחק, דרש מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט משחקניו "להציג דריכות ואינטנסיביות", ואף הזהיר כי "מדובר במשחק אחד". הצהובים ניצחו העונה די בקלות את אשדוד בסיבוב הראשון וינסו לנצל את היתרון הבולט שלהם על שאר הקבוצות הישראליות - משחק הפנים המצוין שלהם. בדרך לחצי הגמר ניצחה מכבי בקלות את עירוני אשקלון ברבע הגמר, לאחר שהחלה את השתתפותה רק בשלב זה בזכות הזכייה במפעל בעונה שעברה.

מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט, נשמע נחוש במיוחד לקראת המפגש: "אנחנו מגיעים עם נחישות והרבה רצון, אך בעיקר תשוקה לקראת הפיינל פור הזה של הגביע. זה זמן מרגש וכייפי לשחקנים. אנחנו מקווים להמשיך בכושר הטוב שלנו ולתת את השבוע הכי טוב שאנחנו יכולים".

על קפטן היריבה אמר בלאט: "מאיר טפירו הוא אחד השחקנים הכי טובים שהיו בישראל ויש לו ניסיון ויכולת, אבל הוא לא השחקן היחיד באשדוד ורק אחד מאלה שאנחנו צריכים לעצור באשדוד. אנחנו לא חושבים רחוק מדי, לאורך כל השנה ידענו לשחק את המשחק הבא לנסות ולהתקדם משבוע לשבוע ולא לשכוח מאיפה באנו. לא נכנסנו לעונה הזו כקבוצה גדולה ואנחנו עדיין לא מכריזים על עצמנו כקבוצה גדולה, אבל זה שבוע שיכול בהחלט להעלות אותנו במדרגה אם וכאשר נצליח לזכות בתואר".

קפטן מחזיקת הגביע, דרק שארפ, הוסיף: "אני כבר לא יכול לחכות למשחק, אבל הדבר הכי חשוב זה לא לחשוב על המשחקים האחרונים ולנסות לשמור על היכולת שלנו מבלי להסתכל אחורה. אנחנו לא חושבים על מה שעשינו עד עכשיו וגם לא מודאגים ממה שיהיה הלאה אלא רק מהמשחק מול אשדוד בחצי הגמר". על המפגש עם טפירו אמר: "הוא לא השחקן היחיד שם שנצטרך לעצור, הוא ללא ספק שחקן טוב אבל יש להם סגל עם הרבה מאוד שחקנים טובים ונצטרך לעשות את המקסימום מולם".

ברקוביץ': "זהו שיא עבורנו"

כמו בכל שנה, גם העונה מגיעה היריבה של מכבי תל אביב לחצי גמר הגביע עם תקוות להדהים את עולם הכדורסל. האחרונה שעשתה זאת הייתה בני השרון בשנת 2007, אך במכבי אשדוד חולמים להיות הקבוצה המפתיעה ביותר שעושה זאת. במועדון ערכו כבר ביום שבת אימון ראשון ביד אליהו, כדי שהשחקנים הזרים, להם יהיה זה ביקור ראשון באולם, יוכלו להתרגל למימדים. זוהי ההופעה הראשונה של הקבוצה במעמד, כשמאיר טפירו הוא השחקן היחיד מהקבוצה שהגיע בעבר לגמר הגביע ואף זכה בתואר במדי הפועל ירושלים.

התקופה האחרונה של הקבוצה המפתיעה בליגת העל רחוקה מלהיות רגועה. אשדוד הפסידה את שלושת משחקי הליגה האחרונים שלה, כשבדרך היא מציגה יכולת לא טובה, והצוות המקצועי לא חיכה וצירף את דלרון ג'ונסון כדי לחזק את השורות. במועדון התעודדו השבוע מחזרתו המפתיעה של ווין וואלאס, שסחב פציעה מסוף הסיבוב הראשון, ובמהלך השבוע נראה מצוין באימונים. בקבוצה מקווים כי וואלאס יוכל לעזור בחלוקת הנטל ההגנתי מול הגבוהים הדומיננטיים של הצהובים.

מאמן אשדוד, עופר ברקוביץ', שומר על אופטימיות: "זה נכון שמכבי פייבוריטית ברורה, אבל עבורנו זה יום חג וסוג של היסטוריה. מועדון חדש בליגה, עושים דברים יפים וזהו שיא עבורנו. זה עשה באזז באשדוד, ומגיע קרדיט גדול לראש העיר שהרים את הכדורסל בעיר. אני מקווה שניתן הופעה טובה מול מכבי".

"היכולות של מכבי ידועות לכן צריך לבוא ולשחק טוב ולייצג את מכבי בכבוד ובצורה הכי טובה שיש וליהנות מהאירוע. מאיר טפירו במכבי אשדוד הוא חשוב ביותר לאורך כל הדרך, הקבוצה מונהגת על ידו בצורה טובה מאוד אבל זה לא רק הוא, בטל לא מול מכבי תל אביב שצריך יכולת קבוצתית טובה. אנחנו לא משחקים את ההיסטוריה של מאיר אלא את מחר וברור לנו מול מה אנחנו משחקים, אנחנו לא נאיבים, יש לנו גארדים מוכשרים ואני מקווה שהם יראו את זה".

קפטן אשדוד, מאיר טפירו, הוסיף: "זו חגיגה גדולה לאשדוד ואנחנו רוצים ליצור מסורת בכדורסל וזה מתחיל מזה, יש לנו קבוצה ראויה. מכבי זו הקבוצה הכי לוהטת באירופה שמנצחת את כולם בהפרשים גדולים ויש לנו הרבה כבוד והערכה אליהם, הם עושים דברים יפים וכיף לראות אותם. חזרו לנו כל הפצועים ואנחנו מגיעים מוכנים ומקווה שנדע לעשות הגנה טובה ולשמור על הכדור ונראה מה יהיה על המגרש. אף קבוצה באירופה עוד לא הצליחה לנצח פה ונקווה לעשות כל מה שצריך".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully