וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו: "אשתי אמרה לי לא לאמן את אנגליה, וצדקה"

מוריניו סיפר איך החזיק את העט מעל החוזה, אבל שמע לאשתו וסירב למשרה הנחשקת: "מה הייתי עושה כל השבוע?"

ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי. Clive Rose, GettyImages
"השחקנים ממנצ'סטר יונייטד וליברפול התקשרו ואמרו לנו: תגידו לבוס שלכם שיבוא'". מוריניו/GettyImages, Clive Rose

"ז'וזה מוריניו החזיק את העט עשרה סנטימטרים מעל החוזה", כך תיאר "גרדיאן" הבריטי עד כמה "המיוחד" היה קרוב לאמן את נבחרת אנגליה בדצמבר 2007, אחרי שסומן כמחליפו של סטיב מקלארן. "זה קרוב" אמר מוריניו לאנשי ההתאחדות האנגלית בשעה שעמד מול החוזה והתלבט. בסופו של דבר פאביו קאפלו מונה למשרה שנחשבת לאחת הנחשקות בכדורגל העולמי.

באותה תקופה מוריניו התגורר עם אשתו מתילדה בלונדון והיה מחוסר עבודה. "באותה תקופה לא יכולתי לקבל מועדון באנגליה בגלל החוזה שלי עם צ'לסי", סיפר מוריניו ל"גרדיאן" כיצד אמר "לא" להצעה לאמן את נבחרת אנגליה. "יכולתי לקבל רק את הנבחרת הלאומית".

באותה תקופה ההתאחדות האנגלית חיזרה במרץ אחרי מוריניו, וגם השחקנים רצו לראותו על הקווים. "למפארד, טרי, ג'ו קול, כולם אמרו 'בוא, בוא. השחקנים ממנצ'סטר יונייטד וליברפול התקשרו ואמרו לנו: תגידו לבוס שלכם שיבוא', היו הרבה דברים חיוביים שדחפו אותי", סיפר מוריניו.

"אבל אדם אחד עמד בדרך", נכתב ב"גרדיאן", "אדם אחד עמד על כך שהעבודה לא מתאימה לו. זו הייתה מתילדה אשתו". מוריניו הודה שמי שמנעה ממנו לקבל את המשרה הנחשקת הייתה רעייתו, ועד היום הוא מודה לה על כך. "אשתי אמרה לי לא לאמן את נבחרת אנגליה והיא צדקה", אמר המאמן, "זאת הייתה ההחלטה הנכונה. אנחנו מדברים על דברים שקרו לפני שבע שנים, אבל אני לא אחד שיכול לחכות שנתיים לטורניר גדול, אני לא יכול להעביר שנתיים במשחקים נגד קזחסטן וסן מרינו. מה הייתי עושה כל השבוע? הייתי הולך לראות שחקנים מתאמנים בקבוצות שלהם, ומבקש זמן לאמן אותם אישית. לא הייתי יושב בבית כי אני צריך להיות מעורב. בסוף אשתי אמרה לי: 'בלי כדורגל, בלי משחקים, זה לא טוב לך', והיא צדקה. זאת לא עבודה שמתאימה לי. לפני שבע שנים זה לא התאים, אבל בעוד 15 שנה מעכשיו זה יכול להתאים".

שחקני נבחרת אנגליה בתמונה קבוצתית לקראת המשחק מול אקוודור. Richard Heathcote, AP
אפשר רק לדמיין איך היו משחקים תחת המיוחד/AP, Richard Heathcote

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully