וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיתה אלמונית: מארק גונזאלס

9.4.2006 / 14:18

הוא בכלל היה צריך לשחק בליברפול, אבל הרשויות האטומות שלחו אותו לשחק בסוסיאדד. היום, אחרי ההצגה שלו בברנבאו, האנגלים מבינים למה רפא בניטז נפל בקסמו של מארק גונזאלס

בקיץ האחרון, כשרפא בניטז, מאמן ליברפול, התעקש לחזק את אלופת אירופה שלו דווקא עם מארק גונזאלס, קשר צ'ילאני אלמוני מאלבסטה, אף אחד לא הבין את המהלך. זה השחקן שיגרום לליברפול לנחות בצורה רכה אחרי חגיגות הגמר באיסטנבול? מה יש למאמן הנערץ לחפש בקשר שירד לליגה השנייה בספרד, שבכלל היה פצוע לפני החתימה?

בסופו של דבר, אחרי מלחמות רבות, גונזאלס לא קיבל את רישיון העבודה באנגליה בגלל שהוא מצ'ילה הקטנה ולא מארגנטינה או ברזיל למשל (כן, כן), דבר שגם עורר את זעמו של בניטז, שלא הבין מדוע הרשויות מפקפקות בילד שלו. הצ'ילאני הושאל לסוסיאדד הספרדית, שם כבר אנשים התחילו לעקוב אחריו יותר ולהבין מדוע בניטז התעקש עליו כל כך. בשבת האחרונה, למשל, יכולתם לקבל הוכחה חותכת לכך, בזמן שהקבוצה הבאסקית חילצה תיקו מול ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו (1:1). חדי העין יכלו לראות כי איש אחד קלקל לריאל את החגיגה, כובש השער של סוסיאדד, האיש שהיום כל אירופה כבר מכירה את השם שלו ולא רק באנגליה, מארק גונזאלס.

גונזאלס, שזכה למחמאות מקיר לקיר בספרד על היכולת בברנבאו, קיבל גם טלפון מעיתונאים באנגליה. "אני מקווה שאלה שלא נתנו לי את אישור העבודה, ראו את המשחק", אמר להם הצ'יליאני. "זה יהיה אבסורד אם גם בעונה הבאה הם לא יתנו לי את הרשיון ולא אוכל לשחק בליברפול. בניטז אמר לי שהוא מחכות לניירות שיאשרו זאת".

"מארק היה השחקן הכי טוב על המגרש", הוסיף בניטז, שצפה במשחק. "עכשיו כולם רואים את הרמה שלו. אני מקווה שבקיץ הוא יחזור אלינו לליברפול".

מכוון גבוה

מארק דניס גונזאלס (21) הופמן נולד בעיר דרבן שבדרום אפריקה, ללורנה הופמן וראול גונזאלס. מארק הצעיר חלם ללכת בעקבות אביו, שחקן עבר שלבש את מדיה של ה"לה ריוחה", היא נבחרת צ'ילה. "תמיד אהבתי כדורגל, אבל בדרום אפריקה זה לא הספורט המרכזי, שם אוהבים רוגבי. החלום שלי מגיל קטן היה להיות שחקן כדורגל", סיפר פעם.

כשהיה בן 10 שבה משפחתו לצ'ילה והילד החל לסלול את דרכו להגשמת החלום. הוא התחיל לשחק באברטון מהעיר ולפראיסו, אבל רצונה של אימו לעבור לבירה סנטיאגו הנחית אותו במחלקת הנוער של קבוצת הפאר הצ'יליאנית, אוניברסידד קתוליקה. במועדון הגדול גונזאלס הצעיר חשף כישרון רב כקשר וכיוון גבוה ככל האפשר. "הייתי רוצה לשחק בקבוצה גדולה. ריאל מדריד לדוגמה, שם משחק השחקן הנערץ עליי, רוברטו קרלוס", אמר בלי בושה.

גונזאלס הצעיר והאמיץ לא פחד אף פעם לקחת סיכונים. כאשר היה מבלה עם אחיו ראול, למשל, הוא היה מסכן את חייו לא פעם. "היה לנו משחק בו הייתי נתלה דרך החלון מהקומה ה-47 ואחי היה מחזיק אותי", סיפר הקשר. "כשאמא שלי גילתה על זה לפני 3 שנים, היא בקושי ישנה במשך 3 חודשים אחר כך".

יהלום לא מלוטש

היום מנצל גונזאלס את התזזיתיות והשובבות כדי להיות שחקן כדורגל נהדר. הוא משחק בעמדת הקשר השמאלי ונהנה ממהירות אדירה ובעיטה מצוינת. רגל שמאל האימתנית שלו והגיחות שלו לרחבה פתחו ביום שבת האחרון חזית בלעדית בינו לבין הגנת ריאל מדריד והשוער איקר קסיאס. כשקסיאס השמיט כדור, הצ'יליאני, המתנשא לגובה של 1.76 מטר, ניצל את הזריזות שלו כדי להגיע ראשון לכדור ולדחוק אותו פנימה.

גונזאלס שיחק שלוש עונות בקבוצת הבוגרים של קאתוליקה, בהן רשם 10 שערים ב-42 הופעות, בטרם נרכש על ידי אלבסטה הקטנה, שנוהגת לזגזג בין שתי הליגות הבכירות בספרד. 25 משחקים, 5 שערים ויכולת אדירה במדי אלבסטה הספיקו כאמור לרפא בניטז לחפוץ ביקרו של הכשרון בן ה-20 ולהביאו לאנפילד, למרות שסבל באותה תקופה מפציעה קשה בברכו וסיים את העונה במקום האחרון.

פאקו הררה, אחד הסקאוטים של המועדון ממרסיסייד, אמר אז על גונזאלס: "כל מי שרואה אותו אומר שהוא יהלום, שצריך עוד קצת ליטוש. אני חושב שהוא טוב מספיק כדי להגיע מיידית לקבוצה הראשונה".

"זה מעבר חלומי", אמר גונזאלס אחרי החתימה בליברפול. "ידעתי שליברפול עקבה אחרי, אבל חשבתי שהפציעה שלי שינתה את זה. לעבור מהליגה שנייה בספרד, כשאתה פצוע, למועדון כמו ליברפול, זה כמו לזכות בלוטו".

אלא שהחוקים הנוקשים בממלכה הבריטית, כאמור, לא היטיבו עם הקשר המחונן ואחרי חצי שנה בה לא שיחק בגלל שלא קיבל אישור עבודה, השאילה אותו בינואר האחרון ליברפול לריאל סוסיאדד, הנאבקת על חייה בלה ליגה. למה, אתם שואלים? העובדה שצ'ילה דורגה במקום ה-72 בעולם היא שמנעה את אישור העבודה. את בניטז זה הוציא מהכלים, במיוחד כשהוא ראה שהילד שלו נפגע מהעובדה שאינו יכול לשחק כדורגל.

"עקבנו אחריו במשך חצי שנה", אמר רפא בניטז המתוסכל, "ואני אומר לכם שכבר עכשיו הוא טוב יותר מ-50 אחוזים מהשחקנים בפרמיירליג. הוא משחק בנבחרת של המדינה שלו, ומכרנו שם המון חולצות של ליברפול מאז ההודעה על ההחתמה. זה רק מוכיח כמה הוא חשוב שם".

בנוי למשחקים גדולים

אם לא יקרו הפתעות, בקיץ הקרוב ישוב גונזאלס לאנפילד. עד אז הוא אמור לזכות באישור המיוחל לשחק בפרמיירליג. היכולת הנהדרת של הצ'יליאני באה לידי ביטוי בצורה מיידית בסן סבסטיאן, והמשחק מול ריאל מדריד הוכיח גם שגונזאלס בנוי למשחקים גדולים.

הקשר הצעיר טרם הגשים חלום אחד: עלייה עם הנבחרת לגביע העולמי. המונדיאל הבא ייערך במדינה בה הוא נולד, דרום אפריקה, וגונזאלס, שמחזיק עד עכשיו ב-13 הופעות בינלאומיות וב-3 שערים, יוכל לסגור מעגל בעוד ארבע שנים. עד אז הוא כבר רוצה להיות כוכב ליברפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully