וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיתה אלמונית

20.3.2006 / 12:43

פינה חדשה מציגה את הכוכבים האירופאים ש(עדיין) לא הכרתם. הנבחר הראשון: רוברט ויטק, החלוץ הלוהט של נירנברג

הוא כבש 8 שערים בשלושת המחזורים האחרונים בבונדסליגה. הוא האחראי הכמעט בלעדי ל-9 נקודות רצופות של קבוצתו, כולל ניצחון גדול על ורדר ברמן, 1:3, בשבת האחרונה. הוא השם החם של הליגה בגרמניה. נא להכיר: רוברט ויטק.

ויטק בן ה-23 סומן במולדתו, סלובקיה, כבר כשהיה בן 16, אז עלה לקבוצה הבוגרת של מועדון הפאר המקומי, סלובן בראטיסלבה. פנרבחצ'ה, סלטיק, ושטוטגארט שלחו כבר אז סקאוטים לבירה הסלובקית, לעקוב אחרי החלוץ הצעיר.

לבסוף, דווקא נירנברג מהליגה השנייה שאלה אותו תמורת 200 אלף יורו. אחרי שויטק היווה חלק בלתי נפרד מזכייתה בליגה השנייה, עם 9 שערים ב-27 משחקים בעונתו הראשונה מחוץ לארצו, השתמשה הקבוצה הגרמנית באופציה שהייתה לה עליו, ושילמה 900 אלף יורו נוספים עבור רכישתו. "רוברט הוא יהלום" אמר עליו מאמנו דאז וולפגאנג וולף.

חלק בלתי נפרד מהפריחה של סלובקיה

ויטק, המתנשא לגובה של 1.87 מטר, הוא חלוץ רחבה טיפוסי. הרעב התמידי שלו לשערים הופך אותו לסכנה לכל הגנה נגדה הוא משחק. למרות גובהו, הוא ניחן בשליטה מצוינת בכדור ובמהירות רבה. הסלובקי לא מוותר על שום אפשרות לכבוש, והוא בועט הפנדלים של הקבוצה הגרמנית. בשנתיים שקדמו למעבר שלו לנירנברג, הוא כבש 35 שערים בסלובן.

אחרי שכבש שלושער במדי הנבחרת מול ליכטנשטיין אמר עליו מאמן סלובקיה, דושאן גאליס: "רוברט נמצא בתקופת הבקעה נהדרת, ואני מאמין שהוא ימשיך ככה. יש לו ביטחון גבוה והאינסטינקטים שלו יובילו אותו למקומות הנכונים". סלובקיה הייתה אחת מהפתעות טורניר המוקדמות למונדיאל 2006, ונעצרה רק בשלב הפלייאוף, כשהפסידה לספרד החזקה. לויטק 37 הופעות בינלאומיות, בהן כבש 13 שערים.

9 נקודות במו רגליו

העונה רוצה נירנברג, שחילקה את שנותיה האחרונות בין שתי הליגות הבכירות, לתקוע יתד ולהמנע ממאבקי ירידה לקראת סיום העונה. 9 הנקודות שהביא כמעט במו רגליו ויטק, יעזרו לה בהמשך. הסלובקי כבש פעמיים שלישיות (0:3 על דואיסבורג, 3:4 נגד קלן), ובשבת האחרונה כבש צמד ובישל שער נוסף, בניצחון הביתי 1:3 על ורדר ברמן מהצמרת.

"רוברט לא שיחק כל כך טוב היום", אמר עליו בחיוך האנס מאייר, מאמנו העכשווי בנירנברג, אחרי הצמד נגד ברמן, "הוא הבקיע היום רק שניים". ויטק עצמו נותר צנוע וסיפק תגובה לאקונית ואופיינית לחלוץ גדול: "לא משנה מי מבקיע, העיקר שהקבוצה מנצחת. עשינו צעד גדול קדימה, אבל עוד לא הבטחנו את ההישארות".

המחליף של מארק מינטל

מארק מינטל, גם הוא סלובקי, היה כוכב הקבוצה הגרמנית לפני שתי עונות ואף כבש 24 שערים, כששמו נקשר שוב ושוב במעבר לאחת מאריות הכדורגל הגרמני. בינתיים מינטל נפצע וטרם הצליח להתאושש, ואת העגלה, המאיימת לרדת ליגה בכל שנה, נאלץ ויטק לסחוב במעלה הטבלה. 6 נקודות מעל לקו האדום, כשנותרו 8 מחזורים לסיום העונה, הוא לא עניין של מה בכך כשמדובר בנירנברג.

החלוץ הצעיר הוא האחראי הכמעט בלעדי להצלחה הקבוצתית, והשמועות לגביו לא מאחרות להגיע גם הן, כשכיוונן הוא האי הבריטי. בינתיים יכול האנס מאייר לסמוך על שחקנו, אבל לא בטוח שבשנה הבאה הוא עדיין ישחק במדים האדומים של הקבוצה הגרמנית. הסקאוטים של נירנברג יצטרכו לצאת לתור שוב את סלובקיה, כדי למצוא את הרוברט ויטק החדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully