מנהלת ליגת העל בכדורסל פרסמה היום (חמישי) מכתב תודה והערכה לאיגוד השופטים עם סיום עונת 2025/26, אך מאחורי הנוסח הרשמי מסתתרת גם תשובה ברורה להאשמות האחרונות של בעלי הפועל תל אביב, עופר ינאי.
כזכור, ינאי הגיש השבוע תביעת לשון הרע על סך 1,170,351 שקל נגד יו"ר איגוד השופטים אסף שלם ויו"ר הוועדה המקצועית באיגוד משה ביטון. בתביעה נטען כי השניים ניהלו נגדו "מסע הכפשה ודה-לגיטימציה תקשורתי, שיטתי ומתוזמר", שנועד לפגוע בשמו ולהפעיל לחץ על שופטי הכדורסל.
יום לאחר מכן פרסם יו"ר איגוד הכדורסל עמוס פרישמן מכתב תמיכה בשופטים, וכעת גם המנהלת מצטרפת לגיבוי.
במכתב שנשלח ליו"ר איגוד השופטים אסף שלם, תחת הכותרת "תודה והערכה עם סיום עונת 2025/26", כתב יו"ר המנהלת ארי שטינברג: "עם סיומה של עונת 2025/26, ברצוננו להביע את הערכתנו העמוקה ותודתנו הכנה לכלל השופטים, המבקרים, המשבצים ושופטי המזכירות ולכלל אנשי איגוד השופטים".
במנהלת התייחסו לעונה המורכבת שעברה על הכדורסל הישראלי, כולל חידוש הליגה לאחר הפסקת המלחמה: "העונה החולפת הייתה עונה מורכבת, מאתגרת ויוצאת דופן, אשר הציבה בפני כלל הגורמים בענף הכדורסל מבחנים מקצועיים ואישיים לא פשוטים. לאורך כל התקופה הפגנתם מחויבות מלאה לתפקידכם, מקצועיות בלתי מתפשרת ויכולת מרשימה להתמודד עם לחצים ועם תנאים משתנים".
בהמשך נכתב: "כשם שהשחקנים, המאמנים והקבוצות התגייסו במאמץ משותף על מנת לחדש את פעילות הליגה ולהביא להשלמתה לאחר הפסקת המלחמה, כך גם אתם נרתמתם למשימה. גיליתם אחריות, מסירות ונכונות להמשיך ולמלא את תפקידכם בתקופה מורכבת".
החלק המרכזי במכתב הגיע בהמשך, ובו דחתה המנהלת באופן חד את הטענות נגד השופטים: "חשוב להדגיש בעת הזו, כי הנהלת הליגה דוחה באופן מוחלט כל טענה, רמיזה או ניסיון לייחס לשופטים מניעים זרים, חוסר הגינות או התנהלות שאינה מקצועית".
עוד נכתב: "לאורך שנים, לא כל שכן במהלך העונה החולפת, הוכיחו שופטי הכדורסל בישראל רמה מקצועית גבוהה, יושרה אישית ומחויבות מלאה למשחק. הניקיון המקצועי והערכי של מערך השיפוט אינו נתון לדיון".
במנהלת הוסיפו מסר תקיף במיוחד: "לא נעמוד מנגד מול כל ניסיון לפגוע במעמדם של השופטים או לערער את אמון הציבור בהם באמצעות טענות חסרות שחר".
בסיום המכתב הודתה המנהלת גם להנהלת איגוד השופטים, למשבצים, למבקרים ולכל אנשי המקצוע המלווים את מערך השיפוט, וכתבה: "בשם הרוב המכריע של קבוצות הליגה, תודה רבה לכם על תרומתכם המשמעותית להצלחת העונה".
