וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא לא אובייקטיבי": העיתונאי שנפסל מלהצביע לכדור הזהב

אנריקה וולף, שחקן נבחרת ארגנטינה וריאל מדריד בעבר, הודח בשל העובדה שבחר בכל ארבעת הארגנטינאים שהיו מועמדים ב-2023

תיקתקנו, 28.10/ספורט1

טקס כדור הזהב לשנת 2024 יצר דרמה גדולה עוד לפני שהחל, כאשר המשלחת של ריאל מדריד ביטלה את הגעתה כשהבינה כי ויניסיוס לא יהיה הזוכה בתואר האישי הנכסף, אבל גם מסביב מתגלים עוד ועוד סיפורים מפתיעים.

אחד כזה נוגע לאנריקה וולף, בלם נבחרת ארגנטינה בעבר שזכה באליפויות עם ריאל מדריד ושימש עד לאחרונה כעיתונאי וכפרשן כדורגל ברשת ESPN. "קיקה" בן ה-75 השתתף בהצבעות בשנים האחרונות, אבל הפעם הודח מהרשימה ולא קיבל הזדמנות לבחור את המצטיינים שלו. מדוע? בגלל הצבעותיו ה"לאומיות" בשנה שעברה.

וולף, שזכה לכינוי "המושחת", הציב בין חמשת הנבחרים שלו ב-2023 את כל ארבעת הכדורגלנים הארגנטינאים שהיו מועמדים לפרס: ליאונל מסי, לאוטרו מרטינס, חוליאן אלברס ואמיליאנו מרטינס. מסי היה הראשון שלו וכמובן זכה בכדור הזהב, אך ארלינג הולאנד למשל לא נכלל בחמישייה והדבר העלה את חמתם של עיתונאי "פרנס פוטבול", הגוף המארגן את הטקס.

אנריקה וולף (מימין) עם ססאר לואיס מנוטי, דייגו מראדונה 1996. ELDER BRAVO/AFP, GettyImages
אנריקה וולף (מימין) עם ססאר לואיס מנוטי, דייגו מראדונה 1996/GettyImages, ELDER BRAVO/AFP

"היו ארבעה ארגנטינאים מועמדים והוא הכניס את כולם", אישר ונסן גרסיה מ"פראנס פוטבול" והסביר: "מבחינתי, הוא איבד את האובייקטיביות שלו. החלפנו עיתונאים, הוא לא יכול להצביע יותר". כידוע, 100 עיתונאים מ-100 המדינות המובילות בדירוג פיפ"א משתתפים בהצבעה לבחירת כדורגלן השנה בעולם.

וולף, שהיה סמל בראסינג קלוב ושיחק גם בריבר פלייט, לאס פלמאס וכאמור ריאל מדריד, רשם 27 הופעות ושער אחד במדי נבחרת ארגנטינה, אותה ייצג במונדיאל 1974. במאי האחרון סיים את דרכו ב-ESPN אחרי 32 שנה.

  • עוד באותו נושא:
  • כדור הזהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully