וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פציעת ג'סטין סמית': הפועל ירושלים מחפשת חיזוק בדחיפות

27.10.2024 / 8:00

האדומים נותרו ללא שלושת שחקני הפנים המובילים שלהם, וייצאו ללובליאנה בהרכב חסר במיוחד. המאמן יונתן אלון: "זה לא נראה מבטיח". ג'ארד הארפר החמיא לקאדין קרינגטון לאחר הניצחון המרשים על הפועל חולון

תיקתקנו, 25.10/ספורט1

הפועל תל אביב והפועל ירושלים דומות מאוד זו לזו, לכאורה. לשתיהן יש בעלים חדשים עם משאבים עצומים שהצטרפו לפני שנה, וכל אחד מהם דואג לומר בדרכו שהוא בא לשנות סדרי בראשית בכדורסל הישראלי. בינתיים, שתיהן עומדות על מאזן 2:3 ביורוקאפ - אבל בזמן שבתל אביב אין רגע דל והקבוצה חיה מסערה לסערה וגם שוקדת על שינויים בסגל ללא הפסקה, בחרו בבירה ללכת לקיצוניות השנייה.

אפשר להבין מה עומד מאחורי הרצון לייצר שקט תעשייתי וסביבת עבודה מגבה ובריאה, ואפשר גם לפרש לעיתים את דממת האלחוט הזו כהססנות או אדישות. לפני חודש וחצי התקצר הקו הקדמי של הירושלמים בעקבות פציעתו של נמרוד לוי, ועד כה לא הונחת שחקן אחר במקומו; למשחק ביום רביעי מול צדביטה לובליאנה הם יופיעו כבר ללא שלושת שחקני הפנים המובילים, כשלמעשה גבי צ'אצ'אשוילי נותר השריד הכשיר היחיד בעמדות הפאוור פורוורד והסנטר (נוסף על כריס ג'ונסון, שזהו לא תפקידו המקורי).

אתמול (שבת), לניצחון המרשים 66:91 על הפועל חולון, לא התייצב אוסטין וויילי שנפצע בכף ידו בהפסד לקלוז' נאפוקה, וההערכות הלא רשמיות מדברות על היעדרות ארוכה שתימשך כמה חודשים; לקראת הסיום איבדו האדומים גם את ג'סטין סמית'. "זה לא נראה מבטיח", הודה המאמן יונתן אלון והבהיר כי גם לוי יידרש לתקופת החלמה ארוכה יותר, ולא יחזור בעוד כחודש.

מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון. דני מרון
בבעיה. יונתן אלון/דני מרון

ירושלים תנסה להנחית בימים הקרובים לפחות שחקן פנים אחד, ואולי יותר (בהתאם לתוצאות הבדיקות של סמית'). עד אז, ייגזר עליה להופיע בסגל חסר ומחורר וגם בלתי מאוזן. "כולם יעלו עמדה. נצטרך לשחק עם מספרי 4 בעמדה 5", הוסיף אלון.

המאמן התייחס גם להבדל התהומי בין מה שקרה בקבוצתו לבין הרעש סביב הפועל ומכבי תל אביב. "אולי זה באמת זמן טוב לדבר על זה. מהרגע שמתן אדלסון הגיע, ואפילו לפניו, ראינו שעושים את הדברים בצורה נכונה. היכולת לתת שקט למערכת, לאפשר לאנשים לעבוד ולנקות רעשים - היא משהו ב-DNA של הפועל ירושלים".

לצד התמעטות מצבת הגבוהים, קיבלה ירושלים בחזרה את קאדין קרינגטון, שתרם 17 נקודות ושמונה ריבאונדים בהופעת הבכורה שלו כישראלי בליגת העל. "מי שקורא לו ישראלי, מרמה את עצמו או את המסביב", אמר המאמן היריב גיא גודס, וג'ארד הארפר החמיא לשותפו בקו האחורי: "הוא מביא משהו אחר, שהיה חסר לנו. החזרה שלו עוזרת לנו מאוד".

הארפר, מלך הסלים (20.4) והמדד (25.6) של היורוקאפ, המשיך בפתיחת העונה הפנטסטית שלו ותרם 22 נקודות וחמישה אסיסטים מול חולון. "הזהות שלנו מתחילה בהגנה, וממנה הכל מוביל לסלים קלים בהתקפה", הסביר הגארד. "לא שיחקנו טוב מול קלוז' נאפוקה, והיינו באנרגיות נמוכות. זה לא יכול לקרות אם אנחנו רוצים להצליח, ושינינו את זה אתמול. קבוצה טובה יודעת להתאים את עצמה לשיטות שונות של היריבות".

השתתף בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully