וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב במשבר: גבריאל מתעכב, ויש נורה אדומה חדשה

21.10.2024 / 6:20

החלטת הסנטר להימנע מחזרה לישראל משפיעה באופן ישיר על השלמת תהליך ההחלמה שלו. עודד קטש לא מסתיר את חוסר שביעות רצונו מאי הגעתו של סייבן לי, ואחרי המתנה של חודש למחליפו של דריל מייקון - נשאלת השאלה מתי יגיע שחקן במקום ג'ורדן לויד

תקציר כדורסל ספרדי: ריאל מדריד - ג'ירונה 67:95/ספורט1

עם שלושה זרים בלבד, כשגם תמיר בלאט נעדר מרוב המחצית השנייה, ואחרי שנקלעה לפיגור בדקות הסיום - מכבי תל אביב שרדה אמש (ראשון) עוד משחק שאותו היא בסך הכל רצתה לעבור בשלום. האלופה ניצחה את הפועל גלבוע/גליל 83:89 בתום ריצת 0:9, אבל קשה לומר שהיא באמת עברה בשלום את הערב.

הצהובים ימתינו לתוצאות הבדיקה שיעבור בלאט כדי לוודא שמדובר רק בהתכווצות בשריר הירך האחורי, ולא בפציעה חמורה יותר שעלולה לטרוף את הקלפים מבחינתם. גם אם הרכז הישראלי יהיה כשיר למשחק ביום חמישי מול ז'לגיריס קובנה, הרי שיציאתו הדליקה נורה אדומה לקראת העתיד לבוא.

בחלק מהעמדות שאיישה הקיץ, סבלה מכבי תל אביב מחוסר מזל. היא החתימה שלושה גארדים זרים במקומם של ווייד בולדווין ולורנזו בראון, ואף אחד מהם אינו משחק כרגע (ג'ורדן לויד ודריל מייקון כבר עזבו, בעוד רוקאס יוקובאיטיס פצוע); ווניין גבריאל, שהובא למעשה כדי למלא את עמדת הסנטר הפותח שהייתה שייכת לג'וש ניבו, מושבת גם הוא.

אבל חוסר מזל הוא סיבה חלקית, בואכה תירוץ. את החלל שהותיר בונזי קולסון במשבצת הסמול פורוורד המוביל היא בחרה שלא למלא - ועדיין לא הביאה שחקן בקליבר המתבקש.

שחקן מכבי תל אביב תמיר בלאט. דני מרון
עוד נורה אדומה נדלקה, וגם קטש כבר לא מוכן לשתוק. תמיר בלאט אתמול/דני מרון

גבריאל ממחיש כמה שברירית ובעייתית הסיטואציה שבה מתנהלת הקבוצה. במציאות רגילה, הסנטר הדרום-סודאני היה אמור לפתוח בימים הקרובים את העונה. באופן מעשי, חזרתו לפעילות תתעכב בשל החלטתו להישאר בבלגרד ולא לשוב לישראל. בהודעת המועדון שפורסמה בשבת נכתב כי הוא יחזור השבוע להתאמן, אבל הוא לא באמת יוכל לעשות זאת; השלב האחרון בתהליך ההחלמה מהחבלה שסבל בברכו אמור להיות באימונים מלאים עם מגע - שאותם לא יקיים כל עוד הוא לא נמצא עם חבריו. הנתונים הללו היו ידועים כבר ביום שישי.

לדידו של עודד קטש, הסגל הדליל שעומד לרשותו זקוק לחיזוק דחוף של שני שחקנים. כסף, לכאורה, אינו הבעיה; כמיליון דולר התפנו מהפיירול בעקבות שבירת החוזה על ידי לויד, נוסף על הפיצוי שהוא שילם למועדון. וכמה זמן ייקח לאתר את מחליפו, שלא יהיה בעמדה זהה לשלו? לאור העובדה שחודש ימים חלף מהיום שבו שוחרר מייקון ועד ליום שבו הוכרזה הצטרפותו של סייבן לי, לא בטוח שהמצטרף החדש יגיע כל כך מהר.

שאלה נוספת שנשאלת היא כמה זמן לי ישרוד בקבוצה, כל עוד יעמוד בסירובו לנחות בארץ (כפי שהוא יכול, על פי חוזהו)? המאמן שיגר מסר ברור לגארד החדש. "זה לא אופטימלי, על גבול הבלתי אפשרי", אמר קטש כשנשאל עליו. "במשחק הראשון, כשסייבן הצטרף, זה היה טבעי ששיחקנו דברים קצת אחרים והיינו חד-גוניים. אבל כדי שנגיע לאן שאנחנו רוצים, הוא צריך להיות עם הקבוצה ולהתאמן. אני לא נתקלתי באירוע כזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
שחקן מכבי תל אביב ליוואי רנדולף. דני מרון
עומס בלתי רגיל. ליוואי רנדולף/דני מרון

בינתיים, ליוואי רנדולף נדרש להחזיק כמעט לבדו את משבצת הסמול פורוורד. הוא מדורג שני בדקות בכל רחבי היורוליג, עם 30:42 בערב, ונראה כי הירידה היחסית ביכולתו במחציות השניות נובעת מעייפות ואינה מקרית; בהפסד לפרטיזן בלגרד הוא קלע 17 נקודות לפני ההפסקה ורק שתיים אחריה, ואתמול עמד על 11 בשני הרבעים הראשונים ושש באחרונים.

"אנחנו קבוצה חדשה, וייקח לנו זמן להתחבר", ניסה רנדולף להציג את מחצית הכוס המלאה. "כולם נלחמו, ואנחנו רוצים להמשיך להשתפר ולהשיג כמה שיותר ניצחונות. יש לנו שחקנים מנוסים מאוד, והם לקחו צעד קדימה. עומר מאייר נכנס ונתן לנו כמה דקות טובות, ואנחנו מקווים שתמיר בסדר. התכוננּו היטב בקיץ, ובאנו מוכנים פיזית לעונה. דואגים לנו כאן ומכינים אותנו ממשחק למשחק".

היריבה הליטאית, שתמתין ביום חמישי למכבי בז'לגיריו ארנה, קיבלה אתמול בשורה מעודדת. כוכב הקבוצה סילביין פרנסיסקו, שנפצע בגבו בקאמבק המרשים ממינוס 27 לניצחון במילאנו, הצטיין אתמול בניצחון 66:73 על לייטקאבליס בליגה המקומית. הגארד הצרפתי חזר לפעילות ותרם 16 נקודות ושמונה אסיסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully