וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה באמת פייבוריטית? היפוך התפקידים לפני משחק העונה

19.10.2024 / 13:00

האם סטואיץ' היה עדיף על פדראו, מי יכול לצאת כגיבור הערב, מה גרם למשחק לעבור לטדי והאם דווקא מכבי תל אביב מגיעה יותר לחוצה. "הדרבי" של לאזטיץ' ובכר יקבע לאן שתי הקבוצות הולכות

תקציר: מכבי חיפה - מכבי תל אביב 1:0/ספורט1

1. את ההחלטה להוציא את משחקי הבית מבלומפילד כל עוד אין קהל, קיבלו במכבי תל אביב אחרי המשחק מול עירוני טבריה. במכבי תל אביב מצאו קשר ישיר בין השממה ביציעים בשל הנחיות פיקוד העורף, לשיממון על כר הדשא. זה היה משחק רע במיוחד של האלופה והתיקו העגום, היה יותר מסימן לכך שכל עוד זה אפשרי צריך לשחק עם קהל. לא פשוט לשנע 25 אלף צופים לטדי הערב ולבטח רבים יישארו בבתים ויוותרו על הנסיעה, אבל אלפים רבים מאוד יהיו והאווירה תהיה ביתית.

טייריס אסנטה, מכבי תל אביב. דני מרון
השממה ביציעים הפכה לשיממון על כר הדשא. שחקני מכבי ת"א אחרי התיקו עם טבריה/דני מרון

2. לא במקרה הגיע אתמול נמניה סטואיץ' לדבר במסיבת העיתונאים. ז'ארקו לאזטיץ' סומך עליו במגרש וגם מול המיקרופונים. בשביל טבילת אש ראשונה מול תקשורת ישראלית, לפני משחק, הוא היה בדיוק מה שמכבי תל אביב מחפשת. כמעט שכחנו, אבל סטואיץ' הועדף ברגע האחרון על פני פדראו, שחתם בסוף במכבי חיפה. אתה בדרך כלל מעדיף שהיריב שלך לא ייקח את זה שויתרת עליו, כדי לא לאכול את הלב בהמשך במידה שיתברר שטעית, אבל גם אם פדראו יהיה כאן מצוין, במכבי תל אביב שלמים לגמרי עם סטואיץ'. היו לו כבר כמה משחקים בהם היה מספר אחת על הדשא. הוא אפילו כבש, ועוד מכדור קרן ישיר. הערב כמובן העיניים המשוות, יעשו את המבחן בין סטואיץ' לפדראו, אבל ספק אם הם יהיו האנשים שיקבעו את התוצאה.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
נמניה סטואיץ' לצד רועי משפתי שוער מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא חשוב איך זה יסתיים, הוא מסתמן כבינגו. סטואיץ'/ברני ארדוב

3. מרוב התעסקות בפצועי מכבי תל אביב, כמעט ששכחנו שהסיפור במכבי תל אביב לפני פגרת הנבחרות היה היכולת על כר הדשא. אין ספק שהיעדרות המגנים הטבעיים היא פקטור עצום בירידה באיכות המשחק של הקבוצה. לשחק עם בלמים כמגנים ועוד בשני הצדדים, זו מכה לא קטנה. והייתה גם העייפות שהצטברה משני מפעלים, האובססיה התקשורתית לדקות של ערן זהבי ועוד שלל תופינים, שערערו את הקבוצה.

ללאזטיץ' לא היה יותר מדי זמן לתקן בשבוע החולף וגם מצבת החוסרים עוד נותרה עמוסה בשחקנים חשובים. אבל הערב זה "דרבי", כמו שמכנים כאן כל המאמנים הסרבים את הסופר קלאסיקו של הכדורגל הישראלי - וכולם יצטרכו להעלים את נקודות התורפה. למכבי תל אביב יש לא מעט.

מאמן מכבי תל אביב ז'ארקו לאזטיץ'. דני מרון
זה הזמן להעלים את החסרונות - וזו תהיה משימה קשה. לאזטיץ'/דני מרון

4. המפגש הערב היה צריך להביא אליו את שתי הקבוצות בפוזיציה אחרת. מכבי תל אביב האלופה, שהעפילה לליגה האירופית ועד איבוד הנקודות מול טבריה גם הייתה במאזן מושלם, הייתה צריכה להרגיש פייבוריטית, רגועה ומשוחררת. לעומתה, מכבי חיפה שכשלה בקיץ באירופה, איבדה לא מעט שחקני מפתח וקיבלה מחדש את ברק בכר אחרי שלא זכתה באליפות, הייתה צריכה להיות הלחוצה, בטח כשמדובר במשחק בית של מכבי תל אביב.

אבל היוצרות התהפכו והתחושה הייתה השבוע שמכבי חיפה היא זו שמגיעה עם יתרון למפגש. היא זו שבכושר משחק טוב יותר, לה יש פחות חיסורים והמאמן שלה מכיר יותר טוב את הבעיות של מכבי תל אביב. בעיני רבים מכבי תל אביב היא אפילו אנדרדוג בהתמודדות הזו.

הישאם לאיוס, מכבי תל אביב. דני מרון
זו ההזדמנות שלך. לאיוס/דני מרון

5. משחק גדול כמו הערב הוא הזדמנות לשחקנים לקנות את עולמם ולקבע מעמד. לתת חותמת ולהשכיח את העבר. השם של מילסון עדיין נישא על השפתיים של אוהדי הקבוצה וההרגשה הטבעית היא שמכבי תל אביב לא הביאה לו תחליף. מילסון היה שובר שוויון. משפיע גדול על משחק ההתקפה של מכבי תל אביב. עמדת הכנף השמאלית מנסה להתמלא מאז שהוא עזב. פעם על ידי הישאם לאיוס, פעם על ידי הנרי אדו. בעמדה הזו לא הייתה למכבי תל אביב בעיה של פציעות וההתלבטות של לאזטיץ' לקראת הערב, לימדה שוב על הקושי והיעדר הדומיננטיות. ערב טוב של אחד מהם, יתחיל אולי להשכיח את האנגולי מבלגרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully