וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייס חושף: כך הרשויות בלוב גרמו לסקנדל של נבחרת ניגריה

אחרי שהניגרים סירבו לשחק בלוב בגלל שהושארו בשדה מרוחק ללא אוכל, הטייס מגלה: הרשויות הורו לי להחליף שדה בצורה תמוהה ומסוכנת

תיקתקנו, 15.10/ספורט1

הסקנדל בכדורגל האפריקאי נמשך, אחרי שנבחרת ניגריה סירבה לשחק מול לוב בגלל יחס משפיל, לדבריה, שקיבלה עם נחיתתה במדינה. הניגרים היו אמורים לשחק בלוב אתמול (שלישי) במסגרת מוקדמות אליפות אפריקה, אבל אחרי שעוכבו למשך כ-14 שעות בשדה התעופה ונחתו בשדה הלא נכון - הם הודיעו שהם חוזרים הביתה.

הפרשה עוררה הדים רבים, והטייס התוניסאי שהטיס את הסופר איגלס ללוב סיפר את הצד שלו במהלך החוויה הקשה של הניגרים במדינה הצפון אפריקאית.

שחקני נבחרת ניגריה בלוב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התייבשו בשדה, עד שברחו. שחקני ניגריה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כידוע, המטוס מניגריה הופנה לנמל התעופה אל-אברק במקום יעדו המקורי בבנגאזי. הנבחרת נותרה תקועה בשדה במשך יותר מ-12 שעות ללא מזון, מים או אינטרנט, מה שהוביל את השחקנים לפרוש מהמשחק.

הטייס חשף כי תוכנית הטיסה המקורית הייתה לנחות בנמל התעופה בנינה בבנגאזי, מהלך שאושר על ידי רשויות התעופה האזרחיות של לוב לפני יציאתן מניגריה. עם זאת, שעות ספורות לפני הנחיתה, המטוס הופנה בפתאומיות לשדה התעופה אל אברק, במרחק של כ-300 קילומטרים מבנגזי.

בשיחה עם עיתונאים על החוויה הקשה, הטייס הביע דאגה מההשלכות הבטיחותיות של ההסטה הלא צפויה, ואף תמוהה ומסוכנת. "תוכנית הטיסה הייתה לנחות ביעד שלנו בבנגאזי, אבל למרבה הצער כשהגיע הזמן לנחות רצו שנפנה לאל אברק שרחוק 300 ק"מ משם.

"בתעופה, יש לנו את תוכניות הטיסה שלנו, ואנחנו מחשבים את כמות הדלק המדויקת שנדרשת לזמן הטיסה, ולכן עלינו להימנע מדברים מסוג זה כי זה עלול לגרום לפגיעה בבטיחות.

"בתעופה אנחנו לא יכולים להסתיר כלום. אז שאלתי אותם כמה פעמים, לפחות שמונה פעמים, והזהרתי אותם שכנראה אהיה בבעיית דלק, הם אמרו שזה מהרשות הגבוהה ביותר, אי אפשר לנחות בבנגאזי, אתה צריך להסיט מיד לאל אברק, תודה לאל שהצלחנו בשלום ונחתנו בשלום בשדה התעופה".

רשויות הכדורגל של ניגריה קראו לתגובה דחופה של התאחדות הכדורגל האפריקאית (CAF) וגופים רלוונטיים אחרים. ניגריה מובילה את בית ד' עם שבע נקודות, בעוד לוב נותרה בתחתית עם נקודה אחת בלבד משלושה משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully