וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמפיין הגרוע בתולדות ישראל הצעירה: רק 11 אחוזי הצלחה

ניצחון אחד ושמונה הפסדים זה נתון עגום שלא קרה מעולם לנבחרת עד גיל 21 בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה. אחרי ההשפלה באסטוניה, אלו המספרים המביכים

גיא לוזון מאמן הנבחרת הצעירה של ישראל מדבר לאחר ההפסד לאסטוניה/ההתאחדות לכדורגל

הנבחרת הצעירה בהדרכת גיא לוזון ידעה מזמן שהיא לא תעפיל לאליפות אירופה עד גיל 21 לאור רצף ההפסדים, אבל היא קיוותה הערב (חמישי) באסטוניה לפחות להכפיל את מספר הנקודות שלה בקמפיין המוקדמות ולרשום ניצחון שני בתשעה משחקים, כחודש אחרי שגברה על אסטוניה - נבחרת שבמהלך הקמפיין ספגה בין השאר 10:1 מגרמניה והייתה עם נקודה אחת בלבד במאזנה.

לצערה הרב של הנבחרת (ושלנו), היא נכנעה 1:0 באסטוניה במשחק שבו גם החמיצה פנדל בדקה ה-90 וכך אסטוניה השיגה את הניצחון הראשון שלה בקמפיין, והורידה את ישראל למקום האחרון בבית בקמפיין הגרוע אי פעם של ישראל הצעירה - עם 11 אחוזי הצלחה אחרי הפסדים גם לגרמניה, פולין, בולגריה וקוסובו.

אסטוניה, יש לציין, לא שמרה על שער נקי במשחק במסגרת מוקדמות אליפות אירופה מאז שסחטה 0:0 מסרביה באוקטובר 2020 - לפני ארבע שנים! היא אמנם לקחה נקודה מבולגריה בקמפיין הזה, אבל הפעם האחרונה שהיא ניצחה משחק רשמי הייתה ב-1:2 על לטביה ב-11.10 2019, משמע לפני חמש שנים ויום. בשנים 2021 ו-2022 כלל לא הבקיעה במשחקי מוקדמות היורו.

מאמן הנבחרת האולימפית, גיא לוזון. רויטרס
קמפיין היסטורי, לצערנו. גיא לוזון/רויטרס

הנבחרת הצעירה עוד "תארח" את בולגריה ביום שלישי בהונגריה, אבל היא לא תוכל לתקן את המצב העגום שאליו נקלעה בקמפיין הנ"ל ולהימנע משיא שלילי. לאורך ההיסטוריה הכי מעט ניצחונות שהשיגה ישראל בקמפיין מוקדמות יורו עד גיל 21 היו שניים, זה קרה בשנת 2000, אבל בבית של שמונה משחקים ולא של עשרה כמו עכשיו, וגם אז היא הקדימה בבית עם ספרד והולנד את קפריסין ואוסטריה שניצחו כל אחת רק פעם אחת.

גם בקמפיין ב-2007 ניצחה ישראל פעמיים, אבל אז בשלב המוקדמות נערכו רק ארבעה משחקים וישראל העפילה לאליפות אירופה בהולנד. ב-2021 ישראל לא הצליחה להעפיל ליורו בקמפיין מוקדמות מאכזב עם שלושה ניצחונות מעשרה משחקים, אבל גם היו לה שלושה הפסדים לעומת שמונה כרגע. הכי הרבה הפסדים בקמפיין אחד היו שישה ב-1994, בקמפיין השני בלבד של הנבחרת במוקדמות אליפות אירופה.

המשמעות, כאמור, היא שמדובר בקמפיין הגרוע אי פעם של הנבחרת הצעירה, עם הכי הרבה הפסדים, הכי מעט ניצחונות ואחוזי ההצלחה הנמוכים ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully