וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדה וחזיזה באגפים, פרץ וחלאילי בחוץ: ההרכב שתרגלה הנבחרת

9.10.2024 / 19:30

בלטקסה אמור להחליף את רז שלמה, גם ג'אבר תורגל ב-11 של בן שמעון לקראת צרפת (ה', 21:45). דור פרץ: "רוצים לעשות קצת טוב ברגעים אפלים מאוד במדינה"

תיקתקנו, 9.10/ספורט1

נבחרת ישראל משלימה את ההכנות שלה לקראת המשחק ה"ביתי" מול צרפת מחר (חמישי, 21:45) בבוז'יק ארנה בבודפשט, במסגרת בית 2 של דרג א' בליגת האומות. הנבחרת של רן בן שמעון סיפקה דקות טובות וכבשה בחודש שעבר מול בלגיה (3:1) וגם מול איטליה (2:1), אבל עדיין מחפשת נקודות ראשונות במפעל. מהצרפתים יש לישראל זיכרונות טובים, כמובן מה-2:3 הגדול בפארק דה פראנס לפני 31 שנה, אבל גם משני המפגשים האחרונים במוקדמות מונדיאל 2006, אז נפרדו השתיים ב-0:0 בפריז וב-1:1 ברמת גן עם שוויון של וואליד באדיר.

רז שלמה סובל מרגישות בשרירי המפשעה ולא נטל חלק באימון המסכם. הוא יחמיץ את שני המשחקים הקרובים ונמצא בספק גם למפגש בין מכבי תל אביב למכבי חיפה עם החזרה לליגת העל. המחליף היחיד בנבחרת, למעשה, הוא מתן בלטקסה. כזכור, רן בן שמעון תרגל מערך של שלושה בלמים עם עומרי גאנדלמן, אבל כעת הוא עשוי להיות מוסט לקישור. באימון המסכם תורגל עילי פיינגולד כבלם ואילו בכנפיים נוסו ליאל עבדה ודולב חזיזה, כאשר ענאן חלאילי ודור פרץ מחוץ ל-11.

דור פרץ לצד רן בן שמעון מאמן נבחרת ישראל. GettyImages
אולי עוד סנסציה? דור פרץ לצד רן בן שמעון/GettyImages

רן בן שמעון התייחס למשחק בצל המלחמה: "אנחנו לא יכולים להתנתק מהמצב בארץ, זה מורכב מדי. יש לנו חובה אנושית, וגם זכות גדולה לייצג את ישראל בתקופה הזאת. מה שעובר עלינו זה חלק מאיתנו. מגיל צעיר אמרו לי לא לערבב בין פוליטיקה לספורט, אבל זאת המציאות שלנו. צריך לשדר חוזק וזה מתחבר גם לספורט".

על המשחק מחר נגד צרפת: "אחרי שמציגים יכולת טובה יש ציפייה להמשיך ממקום טוב, לראות התקדמות. יש רצון לנצח בכל פעם שעולים על הדשא. התעסקנו בהכנה הרבה יותר בנו מאשר ביריבה, מבלי לזלזל בה לרגע. שמים דגש על הפרמטרים שרוצים לראות בהם שינוי ושיפור. נשחק מול שחקנים ברמה הכי גבוהה שיש, צריכים להיות מוכנים מתמיד. האיכות של היריב צריכה להרים את האיכות שלנו. מקווה שנראה את זה מחר במשחק".

על הניצחון על צרפת ב-1993 וההגעה האפשרית יום אחד לטורניר גדול: "ברגע שנכנסתי לתפקיד לקחתי על עצמי את המקום של האופטימי. לפני 31 שנים לא הצלחתי לראות מספיק קדימה, והיום אני חייב להסתכל קדימה ועל התמונה הגדולה יותר. יש סימנים בנבחרת שנוכל להגיע לטורניר גדול. פגשתי את דידייה דשאן ודיברנו על המשחק ההוא ב-1993 בו ניצחנו. אני חושב שלשחק מול נבחרת כמו צרפת מביא מספיק מוטיבציה כדי לנצח".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
רן בן שמעון מאמן נבחרת ישראל במסיבת עיתונאים. FRANCK FIFE/AFP, GettyImages
"האיכות של היריב צריכה להרים את האיכות שלנו". רן בן שמעון/GettyImages, FRANCK FIFE/AFP

עוד אמר בן שמעון: "אין לנו את הזכות לדבר על קושי. ההצלחה צריכה לבוא דרך המגרש. לפני שאנחנו מייצגים ספורט, אנחנו אזרחים של מדינת ישראל. אני מגיע לדבר ולעסוק בספורט. אם אנחנו משחקים ברמות האלה, אנחנו צריכים להסתגל ולדעת להתמודד בסיטואציות מורכבות. המטרה הגדולה ביותר שלנו היא ללמוד מזה".

על חסרונו של קיליאן אמבפה: "אני לא מתרכז ביריבה. יש להם בכל עמדה שחקנים יוצאים מן הכלל. אין ספק שמדובר באחד השחקנים הטובים בעולם, אבל אני רוצה שהשחקנים שלי יתרכזו בלדעת להתמודד מול השחקנים הטובים ביותר".

דור פרץ נבחרת ישראל. GettyImages
"סיטואציה מוזרה לשחק פה בהונגריה". דור פרץ/GettyImages

דור פרץ התייחס במסיבת העיתונאים למצב בישראל: "גם היום קרה אירוע מזעזע ואנחנו מבינים את הזכות שלנו לעשות קצת טוב ברגעים מאוד אפלים במדינה שלנו. זה הרצון שלנו. כמובן שיש את הפן המקצועי שאליו נתייחס בהמשך. נצטרך להגיע כנבחרת מאוחדת, להיות אגרסיביים ולהיות ביחד כדי להשפיע לטובה על האנשים בארץ שנמצאים במצב מאתגר בלשון המעטה".

על תפקידו כקפטן: "לייצג את הנבחרת, בין אם זה כקפטן או כשחקן או איש צוות - זו זכות ענקית. בטח כקפטן, לעזור לשחקנים ולצוות להוביל את התהליך שלנו קדימה. זה מאוד משמח, התחושה האישית נהדרת. התפקיד שלי ושל עוד שחקנים הוא להנהיג, עם הסרט או בלי".

על המשחק: "מודעים לזה שאנחנו פוגשים את אחת הנבחרות הטובות בעולם. אם נמשיך את התהליך שלנו ברמת החיוביות, האנרגיה והקבוצתיות של הנבחרת אז נרצה שזה יתבטא גם בתוצאה. התהליך הזה יימשך גם מחר. אנחנו מכבדים את היריבה, זה הזמן שלנו להוכיח ולהראות גם מה שאנחנו שווים".

על ייצוג הנבחרת בצל המלחמה בישראל: "המצב שלנו בישראל כרגע קשה מאוד. אי אפשר להבין את זה כמעט. החיילים שלנו נהרגים בהגנה על המדינה, יש חטופים שאנחנו מקווים שישובו הביתה בקרוב. זה קשה מאוד עבורנו, אבל אנחנו מודעים לכך שאנחנו יכולים לתת רגעי אושר וגאווה לאנשים שנמצאים עכשיו בישראל, זאת המשימה שלנו למחר".

על אירוח המשחקים בהונגריה: "זאת סיטואציה מוזרה לשחק פה בהונגריה. יש לנו פריבילגיה לשחק כדורגל בכלל בזמן מלחמה, אבל לעשות את זה בלי הרבה קהל זה לא פשוט. אנחנו מבינים שיש דברים חשובים יותר בזמנים האלה".

הרכבי הקבוצות

שופט: ניקולה דבאנוביץ' (מונטנגרו)
אצטדיון: בוז'יק ארנה (הונגריה)

משחקי יום שני (21:45):

איטליה - ישראל
בלגיה - צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully