וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דשאן בפרידה מרגשת מגריזמן: "מונומנט של הכדורגל הצרפתי"

מאמן צרפת בתגובה לפרישת הכוכב מהנבחרת: "תמיד אמרתי שהוא הפייבוריט שלי". שר הספורט: "תודה על מה שהענקת למדינה". וגם: סיבוב הפרידה שאיש לא ידע עליו והמספרים האדירים

תקציר: צרפת - בלגיה 0:2/ספורט1

קריירה בינלאומית מפוארת הגיעה לקצה היום (שני) בכדורגל הצרפתי: אנטואן גריזמן הודיע - באופן מפתיע משהו - על פרישה מהנבחרת הלאומית בגיל 33. בכך חתם כוכבה של אתלטיקו מדריד עשור במדי הטריקולור, במהלכו הוכתר לאלוף העולם ברוסיה 2018 וזכה גם בליגת האומות.

ההחלטה הגיעה שלושה ימים לפני פרסום הסגל לצמד המשחקים הקרובים של צרפת בליגת האומות, הראשון שבהם מול נבחרת ישראל. גריזמן, שהסביר בין היתר כי הוא רוצה "לפנות את הדרך לדור הצעיר", הוא השחקן החמישי שפורש מבין אלה שזכו במונדיאל לפני שש שנים. קדמו לו הוגו לוריס, רפאל וראן, בלס מטוידי ואוליבייה ז'ירו.

"גריזי פורש מכדורגל בינלאומי אחרי 10 שנים של מסירות ונאמנות. תודה על המגע העדין, על התשוקה ועל הזיכרונות", נפרדו ברשתות החברתיות של נבחרת צרפת. שר הספורט הצרפתי ז'יל אברוס מסר: "תודה, אנטואן. תודה שנתת השראה למיליוני צעירים צרפתים עם הכישרון והצניעות שלך. תודה על כל מה שהענקת למדינה שלנו. שחקן למופת שתמיד כיבד את מדי הטריקולור בתשוקה ובנחישות. מסע בנבחרת שמשאיר אותך חסר מילים, בסימן הצלחות היסטוריות כמו הזכייה בגביע העולם ב-2018, שלנצח תישאר חקוקה בזיכרוננו".

מאמן הנבחרת דידייה דשאן העביר דברי פרידה מרגשים: "אנטואן החליט לסיים קריירה מרהיבה. הייתה לנו שיחה ארוכה על זה לאחרונה. אף פעם לא קל להמשיך הלאה מנבחרת צרפת, במיוחד כשייצגת אותה כל כך טוב. זה דורש אומץ ויושרה, שלא חסרים לאנטואן. הוא היה ונשאר מונומנט של הכדורגל הצרפתי, אחד השחקנים הגדולים בתולדותיו. בעזרת רוח קבוצתית בכל עת והקרבה נדירה לשחקן התקפה, אנטואן תמיד כיבד את המשחק ואת החולצה הכחולה. הוא מעולם לא רימה. אני מקבל את פרישתו ברגשות עזים, פעמים רבות אמרתי שאנטואן היה הפייבוריט שלי. יש בינינו קשר חזק מאוד, שנשמור עליו. מעומק לבי, תודה לך על הכל, גריזו שלי".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

גריזמן בהחלט היה האיש בה"א הידיעה עבור נבחרת צרפת במונדיאל ההוא, בו הניפו הכחולים את הגביע בפעם השנייה בהיסטוריה. הוא היה למלך שערי נבחרתו בצוותא עם קיליאן אמבפה, כשכבש ארבעה שערים, הוביל את צרפת עם שני בישולים כמו לוקאס הרננדז ונבחר לאיש המשחק יותר מכל שחקן אחר של הטריקולור בטורניר - שלוש פעמים, כולל בגמר נגד קרואטיה.

בסך הכל ערך גריזמן 137 הופעות במדי צרפת, שלישי בכל הזמנים לצד ז'ירו, אחרי לוריס (152) וליליאן תוראם (142). בשערים הוא רביעי עם 44 כיבושים, כשרק ז'ירו (57), תיירי הנרי (51) וקיליאן אמבפה (48) מקדימים אותו. הוא מלך הבישולים בהיסטוריה של הנבחרת (מאז שהחלו למדוד את הנתון ב-1966) עם 30 בסך הכל.

מבלי שאיש יידע, לפני שלושה שבועות ערך גריזמן את סיבוב הפרידה שלו מהקהל הצרפתי אחרי הניצחון 0:2 על בלגיה בליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully