וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיל שבחדר: מכבי תל אביב לא יכולה להתעלם מבעיית זהבי

30.9.2024 / 12:00

הוא עצמו מרוסן ושקול, אבל ניכר שרחשי הרקע משפיעים על ערן זהבי ומכבי תל אביב ותופחים לממדים מדאיגים. וגם: האם הוויתור על דן ביטון היה מקח טעות, הטוויסט המפתיע של הפועל באר שבע והחיזוק הכי משמעותי של מכבי חיפה, שבכלל הגיע מתוך המועדון

תקציר: מכבי תל אביב - עירוני טבריה 1:1/ספורט1

קלישאה עתיקה בעולם הספורט גורסת ש"אתה טוב כמו המאזן שלך", או במילים אחרות - ממש לא משנה איך שיחקת, העיקר שלבסוף ניצחת. היסטורית זו קביעה שאי אפשר להתווכח איתה, אבל במקרה של מכבי תל אביב מותר לתהות האם התוצאות מעידות בכל זאת על סטיית תקן.

שלושה משחקי בית קיימה האלופה עד כה - נגד הפועל באר שבע, הפועל ירושלים ועירוני טבריה. באף לא אחד מהם היא שלטה. בפעמיים הקודמות ניצלה על ידי שיפוט (חלק מההחלטות צודקות, אחרות פחות). אתמול נחשפה סופית. הפעם, באופן מלא ומוחלט, היא באמת הייתה (לא) טובה כמו התוצאה שלה.

מאמן מכבי תל אביב ז'ארקו לאזטיץ'. דני מרון
הצהרות שאין אחריהן דרך חזרה. לאזטיץ'/דני מרון

לז'ארקו לאזטיץ' יש סגל רחב, על כך אין ויכוח, אולם השחרור של דן ביטון להפועל באר שבע עלול להיות מקח טעות ומזכיר במידה לא מבוטלת את השחרור של מהראן ראדי לפני תשע שנים. מבחינת כדורגל ביטון יכול היה להיות שובר שוויון כי כישרון לא חסר לו, מבחינת אופי ומנהיגות על המגרש פחות. ועדיין, זה השחקן שיכול להגביה כדור נייח לראש הנכון או מסירה שמעמידה חלוץ מול שוער, מה שניכר היה שחסר מאוד אמש.

ההצהרות הפומביות של המאמן לפני תום החלון ("אני לא אוהב סגל גדול מדי") הובילו לכך שלא תהיה דרך חזרה. ביטון הרי כבר היה בדרך החוצה ממכבי תל אביב כמעט בכל חלון בשנים שעברו ותמיד נשאר. בשלב מסוים השתמשו בו, לפעמים יותר ולעיתים פחות, אבל הפעם הוא הבין שזה נגמר, ידע שזה הרמטי. מכבי תל אביב, מבחינתה, עשתה את המעשה האנושי הנכון כשנתנה לו ללכת ליריבה גדולה על מנת שישחק ולא יתייבש ביציע, אבל ייתכן שהפסקנות לגביו תתברר כמכרעת בעתיד.

ככלל, לאזטיץ' אמר שהוא "לא אוהב סגל גדול מדי". אם הסגל גדול מדי, אי אפשר לתת מנוחה לגבי קניקובסקי ודור פרץ, שנראו שחוטים אמש במגרש?

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי לוחץ על שוער עירוני טבריה דניאל טננבאום. דני מרון
שאלת הביצה והתרנגולת תתפח לממדים של ביצה ובת יענה? זהבי/דני מרון

התיקו לכשעצמו הוא לא אסון גדול. בעונה שעברה, צריך לזכור, מכבי תל אביב סיימה בתוצאה זהה מול בני ריינה. אפילו בשתי עונות האליפות של איביץ' היא לא פתחה עם חמישה ניצחונות רצופים (הפעם האחרונה - 1993/4). העניין הוא שבהיותה הנציגה היחידה באירופה, ועוד בעונה שבה תקיים את כל המשחקים בחוץ, אגירת נקודות הכרחית משום שהיא תעניק גמישות עם הרוטציה.

ובתוך כל אלה, אי אפשר שלא לדבר על הפיל שבחדר.

ערן זהבי היה מעורב במהלך שהוביל לשער של מכבי תל אביב. זו הייתה כמעט הפעולה החיובית היחידה שלו במשחק, אבל יותר מכך - "מעורב במהלך" זה ביטוי ניינטיז שמתאר חיזוק ישראלי בינוני בליגה הבלגית, לא שחקן בסדר הגודל של זהבי.

אף אחד, גם זהבי עצמו, לא יגיד אחרת - המגה-סטאר של מכבי תל אביב לא מוצא את עצמו כרגע בקבוצה, וזו הופכת להיות בעיה. גם אם הוא מתייחס לסיפור בענייניות ושומר על פאסון, בסוף ההדים חזקים ממנו. כל אירוע זוטר, כמו הירידה לחדר ההלבשה באשדוד, הופך לכותרת. כשאתה סופרסטאר אתה צריך לחשב כל צעד. כרגע הוא לא מועד, אבל האווירה סביבו הופכת להיות לחוצה, ואי אפשר שלא להרגיש את הרחש.

האם היכולת של זהבי גורמת לספסול שלו, או שהספסול שלו הוא זה שגורם לירידה ביכולת? לא ממש משנה, בסופו של דבר שאלת הביצה והתרנגולת יכולה לתפוח לממדים של ביצה ובת יענה. לכל הצדדים - ללאזטיץ', לזהבי ולמכבי תל אביב כמועדון - ברור שזה לא יכול להישאר כך. זהבי יקבל את ההזדמנויות שלו, אבל לא בכל משחק. הוא יצטרך לנצל אותן, כן בכל משחק. איך והאם זה יקרה? נראה.

אליאל פרץ לצד גיא מזרחי הפועל באר שבע. ברני ארדוב
רכישה מוצלחת. פרץ/ברני ארדוב

בהפועל באר שבע לא היו יותר מדי ציפיות מהעונה הזאת. ההחלפה של אליניב ברדה ברן קוז'וך הייתה קשוחה מדי, מיגל ויטור נפצע, הסגל לא נראה עמוק מספיק ואז בא האין-משחק נגד סכנין והעתיד לא ממש נראה ורוד.

מעטות הפעמים שבהן הפסד הוא זה שמסמן את נקודת האור, אבל במקרה של באר שבע ההופעה בבלומפילד נגד מכבי תל אביב היא זו שהתוותה אמונה מחודשת בקבוצה. פתאום הבינו שהכישרון שם, קאנגווה נראה כמו הבינגו שלא היה שם מאז ז'וזואה, אליאל פרץ, שהבקיע גם אמש, מצטייר כרכישה ישראלית מוצלחת ובאר שבע משחקת כדורגל ואפילו מנצחת. עכשיו רק צריך להמשיך להאמין באמיר גנאח, אולי הכישרון הכי גדול שצמח במועדון בעשור האחרון, ומי יודע לאן נגיע.

לאן כל המחמאות יובילו את באר שבע? אחרי חמישה מחזורים מסוכן להמר, אבל החרפת הלחימה בצפון זימנה לקבוצה ארבעה מפגשים בטרנר בחמישה מחזורים, כשמשחק החוץ הוא בפתח תקווה. בואו רק נגיד ככה - יכול להיות שהמציאות תפגוש אתכם בקרן הרחוב, אבל אם אתם אוהדי באר שבע, מותר לפנטז.

דולב חזיזה שחקן מכבי חיפה חוגג שער. קובי אליהו
יותר מעוד קאמבק. חזיזה/קובי אליהו

הפציעה הממושכת של דולב חזיזה הייתה משמעותית לא רק מבחינה פיזית, אלא גם ברמה המנטאלית. פציעה ארוכה, מורכבת ומתעתעת כל כך יכולה להשפיע על המשך הקריירה של שחקן (לא צריך ללכת רחוק מדי, תשאלו את האיש שהגיע איתו למכבי חיפה, יובל אשכנזי). לכן, מבחינת מכבי חיפה, כל משחק שבו הוא יכול להחזיר לעצמו את הביטחון הוא בבחינת בשורה מצוינת.

אוהדי מכבי חיפה הלינו בצדק על כך שלא הובא תחליף לפיירו. זו עלולה להתברר כבעיה בהמשך הדרך, אבל כמו באר שבע - מה שצריך כרגע הוא לנצח, ולא פחות מחלוץ נוסף, אולי אפילו יותר, חשוב להחזיר את חזיזה של לפני הפציעה. מבחינתם, זה עשוי להיות ה-חיזוק של הקיץ.

מאמן בית"ר ירושלים, ברק יצחקי. דני מרון
נענה לאתגר. יצחקי/דני מרון

המהלך של ברק יצחקי - לקחת קבוצה במשבר באמצע העונה ולנסות לצמוח איתה - היה מסוכן ביותר, במיוחד כשמדובר בבית"ר ירושלים. יצחקי לא באמת הצליח במכבי תל אביב, אבל הוא עבד בארגון מסודר שנתן לו כלים והתפתח. הוא מכיר את בית"ר יותר טוב מכל שחקן כמעט בסגל, ועדיין, במועדון שעבר לא מעט טלטלות בשנים האחרונות זה סיכון עצום שיכול לשרוף את ההתקדמות של כל איש מקצוע.

יצחקי נענה לאתגר והעמיד קבוצה תחרותית. בית"ר לא תיקח אליפות העונה, היא גם לא תהיה קרובה, אבל האש חזרה לטדי, והאש הזאת שווה לא מעט נקודות שברחו בשנים האחרונות. מחר היא תצטרך לבעור במלוא עוצמתה. המשחק נגד מכבי חיפה יהיה עוד אבן דרך, לא רק בעונה של בית"ר, אלא גם בהתפתחות של המאמן שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully