וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי הסדר טיעון, עם מאבק על ניצחון טכני: הקרב המשפטי על אירועי טרנר

10.9.2024 / 11:30

הפועל באר שבע מרגישה מקופחת, בני סכנין בעיקר רוצה להימנע מקנסות ועונשים על תנאי: בהתאחדות נערכים לדיון קריטי שבוע אחרי האירועים האלימים. אלו הטיעונים שכל אחת מהקבוצות יעלו

קויק: מהומה במשחק בין הפועל ב"ש לבני סכנין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

הכדורגל הישראלי יחזור בסוף השבוע מפגרת הנבחרת. אבל עוד קודם יתקיים מחר (רביעי) הדיון המשמעתי באשר למשחק שלא התקיים בין הפועל באר שבע לבני סכנין במחזור הקודם. האירוע הקשה באצטדיון טרנר, שכלל אינספור אירועי משנה שהובילו את שני המועדונים לבית הדין, יעלה לדיון מחר בשעה 16:00 בהרכב מורחב של שלושה דיינים, בראשות נשיא בית הדין המשמעתי עו"ד ישראל שמעוני.

אף שהיו גורמים שניסו בימים האחרונים להוביל את המועדונים ואת המחלקה המשפטית בהתאחדות להסדר טיעון בתיק, לא יהיה כזה מאחר שלכל הצדדים ברור שצריך כאן פסיקה. מדובר באירוע חסר תקדים, שהחל בביזוי ההמנון מצד אוהדי בני סכנין, נמשך בהתפרצות אוהדי הפועל באר שבע לכר הדשא והסתיים בכך שקבוצה בליגת העל מסרבת לחזור ולקיים משחק, אפילו שכל הגורמים ובראשם המשטרה מאשרים שניתן לקיים אותו.

כפי שפורסם כאן כבר בליל המשחק, היה ברור שמבחינת התביעה המשחק צריך להסתיים ב-0:0 ללא נקודות - זאת בלי קשר לעונשים שצפויים על ביזוי ההמנון והפריצה לכר הדשא. על כך תיאבק הפועל באר שבע, שרואה את עצמה מקופחת בעקבות החלטת התביעה לדרוש 0:0 ללא נקודות.

עימות בין אוהדי הפועל באר שבע לבני סכנין. צילום: ברני ארדוב, עיבוד תמונה
דיון מורחב, וקריטי. אירועי טרנר/עיבוד תמונה, צילום: ברני ארדוב

הפועל באר שבע תגיע מחר לדיון במטרה להראות שבין אירוע ההתפרצות לכר הדשא לבין ההחלטה של בני סכנין לא לקיים את המשחק, חלפה שעה תמימה. המטרה של הקבוצה תהיה לייצר הפרדה בין שני האירועים. ברור להפועל באר שבע שהיא צריכה להיענש בחומרה על התפרצות אוהדים, אבל במועדון משוכנעים מעל כל צל של ספק שאם המשטרה, ההתאחדות, המנהלת והשופטים - כולם מאשרים שצריך לשחק, אז צריך לעשות זאת. אם בני סכנין עשתה דין לעצמה ולא חזרה לקיים את המשחק, הרי שהפועל באר שבע מבחינתה לא יכולה להיענש בשל כך בפסיקה של תיקו ללא נקודות.

בין ההחלטה של בני סכנין לרדת מכר הדשא ועד ההחלטה הסופית שלה לא לקיים את המשחק, חלף זמן רב. אגב, מבחינת הפועל באר שבע ומבדיקות שהיא עשתה באזור חדרי ההלבשה, הטענה שלה היא שרק שני שחקנים זרים של בני סכנין התנגדו עד הרגע האחרון לקיום המשחק. כשמדובר בשניים בלבד, היה מקום להחליפם בשחקנים אחרים ולקיים את המשחק.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
הלדר לופס (מימין), רותם חטואל, גיא מזרחי, תומר יוספי שחקני הפועל באר שבע ממתינים למשחק מול בני סכנין. ברני ארדוב
רק שני שחקנים של סכנין סירבו לחזור? שחקני באר שבע/ברני ארדוב

האזינו: יניב טוכמן על הפרשה

מנגד, בסכנין ידעו ולקחו בחשבון שלא יקבלו ניצחון טכני, וספק אם העמדה שלהם תהיה נגד ניצחון טכני של הפועל באר שבע, כי לא מדובר על קרב של מיקום בסוף העונה. המטרה של סכנין תהיה להימנע עד כמה שאפשר מקנס כספי גבוה ומעונשים על תנאי.

כך או אחרת, מבחינת הורדת נקודות, הצפי הוא להורדת נקודה לכל קבוצה ולקנס כספי משמעותי לשני המועדונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully