וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הכדורשער השיגה מדליית כסף היסטורית במשחקים הפראלימפיים

ישראל אמנם הפסידה 8:3 בגמר לטורקיה החזקה ששמרה על התואר, אבל חגגה מדליה תשיעית בפריז. ליהיא בן דוד כבשה את שלושת השערים

מחוץ לקווים, 5.9/צילום: מערכת וואלה. עריכת וידאו: זיו שטיינר

נבחרת הנשים של ישראל בכדורשער עשתה הערב (חמישי) היסטוריה עם זכייה במדליית הכסף במשחקים הפראלימפיים בפריז. אחרי שהדהימה את סין עם 1:2 בחצי הגמר, הנבחרת קיוותה לחולל סנסציה מול האלופה המכהנת טורקיה, אבל הפסידה לה 8:3 והסתפקה במקום השני ובמדליה פראלימפית ראשונה אי פעם בענף.

פרט להפסד 5:4 בשלב הבתים בטורניר הנוכחי, הנבחרת הפסידה לטורקיה גם בגמר אליפות אירופה בשנה שעברה ובחצי גמר אליפות העולם בדצמבר 2022, בסיומה ישראל סיימה עם הארד. הטורקיות מחזיקות למעשה בכל התארים וזו זכייה שלישית ברציפות שלהן בטורניר הפראלימפי, אחרי הזהב בריו ובטוקיו.

אחרי מדליית הארד של גיא ששון בטניס, זו המדליה התשיעית של ישראל בפריז והשנייה מכסף. יש עוד ארבע מדליות זהב ושלוש מארד.

שחקניות נבחרת ישראל כדורשער. Naomi Baker, GettyImages
מאוכזבות, אבל מדליסטיות. שחקניות הנבחרת/GettyImages, Naomi Baker

מהלך המשחק

בהרכב הנבחרות פתחו ליהיא בן דוד, רוני אוחיון ואור מזרחי. על הספסל המתינו אלהאם מחאמיד רוזין, גל חמרני ונועם מלכה. המאמן הוא רז שוהם.

הטורקיות החלו עם שערים מהירים של סבדה אלטונולוק ופטמה גולר. חילוף בישראל לא עזר ואלטונולוק כבשה שוב, לפני שבן דוד צימקה ל-3:1, אבל גולר הוסיפה בפנדל ואלטונולוק הגדילה ל-1:5 עם השלישי שלה. גולר הוסיפה עוד צמד ובן דוד צימקה ל-7:2 לפני סיום המחצית.

הנבחרת ניסתה לצמק לאחר ההפסקה, אבל אלטונולוק הייתה עם השער הראשון במחצית השנייה וסידרה 2:8 לטורקיה. בן דוד עם שערה השלישי במשחק, הקטינה ל-8:3 כשנותרו חמש דקות לסיום, אך התוצאה לא השתנתה עד לתום הזמן החוקי.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
ליהיא בן דוד שחקנית נבחרת ישראל כדורשער. רויטרס
השחקנית המובילה. ליהיא בן דוד/רויטרס

פרופ' אילת דונסקי, ראש בית הספר למדעי הספורט והתנועה, המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, בירכה את ליהיא בן דוד: "ברכות לליהיא בן דויד שייצגה את מדינתנו בגאווה. מעבר להיותה ספורטאית מצוינת, היא גם סטודנטית רצינית ובחרה לחקור את תהליך ההכנה של קבוצתה לקראת המשחקים האולימפיים, ובמיוחד דרכים לשיפור הזריקות לשער - לצורך פרויקט הגמר שלה במסגרת לימודי התואר השני במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט. היא מצטרפת לרשימה ארוכה של סטודנטים, מרצים ובוגרים של המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט שהשתתפו במשחקים האולימפיים והפאראלימפיים וגרמו לגאווה גדולה למדינת ישראל בינהם: אסתר רוט-שחמרוב, הספורטאית הראשונה שהגיעה לגמר האולימפי, לינוי אשרם, סטודנטית להוראת החינוך הגופני ואלופה אולימפית בהתעמלות אומנותית, ד"ר לידיה חטואל, שהשתתפה בענף הסייף בשלושה משחקים אולימפיים, שלומית ניר תור, בוגרת המרכז האקדמי, שהשתתפה בשני משחקים אולימפיים בענף השחייה ועוד... כולנו שמחים בהישג המרגש שלה ושל חברותיה, מחבקים אותה ומאחלים לה הצלחות רבות בהמשך".

ראש עיריית חדרה, ניר בן חיים, בירך את מחאמיד רוזין, תושבת העיר וחברת הנבחרת: "סיפורה של אלהאם הוא סיפור של התמדה ונחישות, שהובילו אותה להצלחות רבות, מדליות באליפויות עולם ואירופה, ולשיא נוסף במשחקים הפראלימפיים הנוכחיים בפריז. אלהאם היא דוגמה חיה לכוח רצון ונותנת השראה לדור הצעיר ולאנשים מכל קצוות החברה. היא מוכיחה לכולנו שאפשר להתמודד עם כל אתגר ולהגיע להישגים מרשימים. הבאת לעיר חדרה ולמדינה שלנו הרבה כבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully