וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פצצת הזמן של ליברפול": המתח סביב סלאח, ואן דייק ואלכסנדר ארנולד

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 20:59

הצלחות על המגרש, לחץ מחוצה לו: ההצהרות של סלאח המחישו את הבעיה של ליברפול עם הכוכבים שמסיימים חוזה, וזה "מורט עצבים"

תקציר ניצחונה הגדול של ליברפול 0:3 בחוץ על מנצ'סטר יונייטד/ספורט1

תחילת כהונתו של ארנה סלוט בליברפול נראית מושלמת בינתיים עם שלושה ניצחונות ואפס ספיגות וחגיגה באולד טראפורד. אבל מתחת לפני השטח השלו לכאורה מסתתר אתגר משמעותי - הסיכון הממשמש ובא של שחקני מפתח שיעזבו בחינם בקיץ, או כפי שאוליבר קיי מ"אתלטיק" מגדיר: "פצצת הזמן של ליברפול", שהנהלתה עומדת בפני מבחן קריטי בשימור כוכבים כמו מוחמד סלאח, טרנט אלכסנדר-ארנולד ווירג'יל ואן דייק.

מוחמד סלאח ליברפול. GettyImages
עורר סערה. סלאח/GettyImages

ההצלחה המוקדמת של סלוט והגישה השלווה של המועדון בשוק ההעברות בקיץ מציירות תמונה של יציבות. עם זאת, ההצהרות של סלאח לאחר הניצחון באולד טראפורד מטילות זרקור על החשש לאבד שחקנים בכירים - ובחינם. "זו השנה האחרונה שלי במועדון", אמר המצרי, "ואף אחד במועדון לא דיבר איתי על חוזה". מאותו רגע, תשומת הלב מהניצחונות במגרש הופנו לאי ודאות מחוץ למגרש.

המצוקות החוזיות של סלאח, אלכסנדר-ארנולד ואן דייק - שלושתם בשנתם האחרונה בחוזה - אינן התפתחות פתאומית אלא כתוצאה של מדינות. הגישה של ליברפול מנוגדת בצורה חדה למועדון כמו צ'לסי, למשל, שהחתים שחקנים על חוזים ארוכים, מה שהוביל לסגל מנופח ובלתי גמיש.

מנגד, ליברפול כבר נפגעה בעבר הלא רחוק מחוסר החלטיות ופאסיביות, וההיסוסים האחרונים הובילו למצב מעורער. כעת, כשהמועדון מנסה להתייצב מחדש אחרי עזיבת יורגן קלופ, ההנהלה חייבת להביא שקט ולייצב את השורות.

"בתור אוהד מושבע של ליברפול, מצב החוזים הנוכחי עם סלאח, אלכסנדר-ארנולד ואן דייק הוא לא פחות ממורט עצבים", נכתב בטור פרשנות ב"יאהו", "המחשבה על אובדן דמויות מונומנטליות כאלה בהעברה חופשית היא גלולה מרה לבלוע. יכולת העבר של המועדון לאבטח שחקני מפתח בחוזים ארוכי טווח סיפקה תחושת ביטחון והמשכיות, שנראה כעת בסכנה.

"ההערות האחרונות של סלאח רק הוסיפו לחרדה. זה מעצבן לחשוב שאין שיח פעיל על החוזה שלו. לאבד את אלכסנדר-ארנולד, גיבור מקומי, על שום דבר, תהיה מכה תרבותית ואסטרטגית עצומה. ולמרות שגילו של ואן דייק עשוי להפוך את עזיבתו למעט פחות מדאיגה, למנהיגות וליכולת שלו על המגרש אין תחליף.

עוד בוואלה

סלאח טען: "זו העונה האחרונה שלי בליברפול, לא דיברו איתי"

לכתבה המלאה
טרנט אלכסנדר ארנולד, ליברפול. Michael Regan, GettyImages
טרנט אלכסנדר ארנולד, ליברפול/GettyImages, Michael Regan

"השאננות לכאורה של ההנהלה עלולה לבטל שנים של תכנון קפדני והצלחה. הגיע הזמן שמנהלי ליברפול יתייחסו לבעיות האלה. אם לא תפעל בקרוב, אנו מאבדים לא רק כישרון, אלא גם את היתרון התחרותי שלנו ואת המוניטין שלנו כמועדון מנוהל היטב.

"הסיכוי שהשחקנים אלה ינהלו משא ומתן עם מועדונים אחרים בינואר הוא סיוט מתקרב. זה לא רק על כסף או תארים - זה על הזהות והעתיד של ליברפול. המועדון צריך להרגיע את האוהדים והשחקנים כאחד על ידי הבטחת העתיד של דמויות המפתח הללו, הבטחת היציבות וההצלחה שציפינו להן".

יש לציין שעל פי דיווחים באנגליה, ליברפול תכננה להתרכז קודם כל בחלון ההעברות של הקיץ, וכעת עם סיומו, הנהלת הקבוצה תחל בשיחות עם השחקנים שמסיימים חוזה. עוד נטען שהמועדון יקיים שיחות עם נציגיהם של איברהימה קאנוטה ושל אנדי רוברטסון, שמסיימים חוזה ב-2026. השאלה אם זה לא מאוחר מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully