וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי פתח תקוה נענשה: לא רשאית לצרף שחקנים עד ינואר 2026

פיפ"א הטילה על מחזיקת הגביע איסור החתמת שחקנים לשלושה חלונות העברות בגלל חוב לארסנל טולה. במועדון פועלים להסדרת העניין ולהסרת העונש: "העניין צפוי להיפתר בימים הקרובים", נמסר בתגובה. בינתיים גולסה, שמיר ודמשקאן לא יכולים להירשם בסגל

תקציר: בני סכנין - מכבי פתח תקוה 0:2/ספורט1

פיפ"א הטילה על מכבי פתח תקוה איסור להחתים שחקנים חדשים במשך שלושה חלונות העברות החל מה-19 ביולי - כך על פי האתר הרשמי של ההתאחדות לכדורגל הבינלאומית. מהסיבה הזו, ויטלי דמשקאן, אייל גולסה ועדן שמיר שחתמו במדי מחזיקת הגביע, לא רשאים לעבור אליה בשלב זה. דמשקאן שותף בהפסד 4:1 לבית"ר ירושלים בגביע הטוטו אחרי שנרשם שנבחן.

המלאבסים הספיקו לצרף לסגל את פלאמן גלאבוב, אור רויזמן, תמיר גלזר ותומר ליטבינוב לפני שהוטל עליהם העונש של איסור העברות. על פי הפרסום באתר של פיפ"א, כל עוד העונש לא הוסר, מכבי פתח תקוה לא רשאית להחתים שחקנים עד חלון ינואר בעונת 2025/26.

העונש שהוטל על מחזיקת הגביע נובע מתביעה בעניינו של לאמק בנדה. במאי האחרון דווח ברוסיה שמכבי פתח תקוה הפסידה בערעור שהגישה ל-CAS (בית הדין הגבוה לספורט) ותצטרך להעביר לארסנל טולה הרוסית אחוזים ממכירתו של הזמבי, כמו גם פיצויים על כך שלא שילמה עד אותו רגע.

בפתח תקוה מטפלים בנושא ועובדים על סגירת החוב. בסביבת המועדון מאמינים שכבר בימים הקרובים יועברו הכספים הנדרשים והאיסור לצירוף שחקנים יוסר ברגע שהכסף יועבר. חשוב לציין שיש תקדימים, רבים מהם בטורקיה, של מועדונים שהסדירו את העניינים הכספיים שבגללם נענשו, ולאחר מכן העונשים הוסרו.

ממכבי פתח תקוה נמסר בתגובה: "על המועדון הוטלה סנקציה של רישום שחקנים חדשים - אך העניין צפוי להיפתר בימים הקרובים. עורכי הדין של המועדון פועלים מזה כתקופה כדי להסדיר בכל דרך אפשרית את הנושא ולהסיר את הסנקציה עוד לפני המשחק נגד מכבי תל אביב במסגרת המחזור השני בליגת העל בשבוע הבא".

אייל גולסה, מכבי פתח תקוה. מכבי פתח תקוה, אתר רשמי
עדיין מחכה. גולסה/אתר רשמי, מכבי פתח תקוה

בנדה הושאל למכבי פתח תקוה בקיץ 2021 ועל פי הדיווח, שנה לאחר מכן המלאבסים מימשו את סעיף הרכישה ושילמו לארסנל טולה 300 אלף יורו. בהסכם הוכנס גם סעיף של אחוזים ממכירה עתידית (כמות האחוזים לא פורסמה). כחודש אחרי שבנדה נרכש, הוא נמכר ללצ'ה תמורת כ-2 מיליון יורו.

הרוסים טענו שמכבי פתח תקוה לא העבירה להם את האחוזים, הגישו תביעה וזכו. הקבוצה הישראלית ערערה ל-CAS, אבל לפי הדיווח ברוסיה במאי האחרון, הערעור נדחה. מלבד הפיצוי, מכבי פתח תקוה חויבה לשלם לארסנל טולה גם פיצוי על ההוצאות המשפטיות ועל העיכוב בתשלום.

אגב, בסוף נובמבר האחרון מכבי פתח תקוה חויבה לשלם פיצויים לשחקנה לשעבר, ז'ופרה מוג'נגי ביה. הבלגי-קונגולזי חתם בקבוצה בתחילת עונת 2019/20 ולאחר מכן שוחרר. הוא תבע את מכבי פתח תקוה על הפרת חוזה ונקבע לו סכום פיצויים, המועדון ערער וב-CAS דחו את הערעור. במקרה הזה, מכבי פתח תקוה חויבה לשלם למוג'נגי ביה פיצויים בסך 1,289,316 שקלים ברוטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully