וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתח לנבחרת הבוגרת? התחנות הבאות האפשריות בקריירה של הנרי

מאמן הנבחרת הצרפתית עד גיל 23 הוביל אותה למדליית כסף במשחקים האולימפיים, והגישה שלו לצד הכבוד שרכש הקנו לו משרות מסקרנות לקראת מונדיאל 2026

מחוץ לקווים, 11.8/צילום: אולפן וואלה. עריכת וידאו: גלעד מן מנהיים

קריירת האימון של תיירי הנרי עברה דרך האקדמיה של ארסנל, אי ההצלחה במונאקו ומונטריאול ועד הניסיון שצבר כעוזר מאמן נבחרת בלגיה תחת רוברטו מרטינס. מאוגוסט 2023 קודם שחקן העבר הצרפתי ממאמן הנבחרת עד גיל 21 למאמן הנבחרת עד גיל 23 עם הרצון שידריך גם את הנבחרת האולימפית במשחקים האולימפיים הביתיים בפריז. אמנם הנבחרת של הנרי הפסידה 5:3 לאחר הארכה בגמר לספרד והסתפקה במדליית הכסף אבל המאמן הצרפתיראה גם במקום השני הצלחה מסוימת.

"זאת לא מדליית כסף קטנה, זה רגע משמעותי עבורכם", אמר הצרפתי לשחקנים שלו וחגג איתם את המדליה בכפר האולימפי יחד עם הקהל המקומי. אמנם הנרי קיווה לראות שחקנים כמו קיליאן אמבפה ואנטואן גריזמן מחזקים את הסגל שלו כחריגי גיל, אבל הוא הסתפק בדור הצרפתי הצעיר והמוכשר שכמעט ביצע קאמבק ענק בגמר האולימפי.

אחרי ההצלחה החלקית באולימפיאדה, בתקשורת הצרפתית תהו מה תהיה התחנה הבאה של הנרי, והאם הוא ימשיך בנבחרות הצעירות של צרפת או ינסה להתקדם לנבחרת בוגרת או חזרה לאמן מועדונים באירופה.

תיירי הנרי מאמן הנבחרת האולימפית של צרפת חוגג עם שחקניו. GettyImages
לקח את ההפסד בפרופורציות, ימשיך לנבחרת הבוגרת ב-2026? הנרי חוגג עם שחקניו/GettyImages

ב"אס" הספרדי העלו אפשרות מסקרנת שהנרי יהיה מאמן נבחרת צרפת הבוגרת החל מ-2026, ועד אז ימשיך בנבחרות הצעירות ובעבודה שלו כפרשן כדורגל בטלוויזיה. אפשרות זו מגיעה לאחר הכבוד הרב והפרגונים להם זכה במהלך הטורניר האולימפי, הן מצד השחקנים והן מצד ההתאחדות והתקשורת הצרפתית, כשדידייה דשאן מסיים את תפקידו לאחר המונדיאל ב-2026, ובצרפת רואים בהנרי או בזינדין זידאן כיורשים ראויים.

ב"AP" נכתב כי הנרי מבוקש מאוד בארצות הברית לקראת המונדיאל שיתקיים במדינה ב-2026, יחד עם מקסיקו וקנדה, וכי העובדה שסיים את הקריירה בניו יורק רד בולס ויצר קשרים טובים בצפון אמריקה, ישימו אותו בעדיפות על פני מאוריסיו פוצ'טינו שגם נחשב מועמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully